Toon posts:

Asus P5W-DH Deluxe post blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net nieuwe computer met de volgende specs:

Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5W DH Deluxe
Seagate 500GB SATA II 7200RPM 16MB Baracuda 7200.10
NEC AD-7170S (SATA dvd brander)
Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 5-5-5-12 (TWIN2X2048-6400)

De S-ATA dvd brander en de ene S-ATA schijf is atm het enige wat ik heb naast een floppy drive, geen ATA dus.

Ik had 2 problemen met dit mobo:
- POST duurde extreem lang
- POST blijft ongeveer 2 op de 3 keer hangen naar het checken van het geheugen (wat naar het checken van de USB controller komt), waarschijnlijk bij het checken van de IDE's wat er naar komt.

Het eerste probleem heb ik redelijk snel kunnen fixen door een searchje hier te doen. Gewoon alle Q-FAN controls uitgezet in het bios en de post ging gewoon snel.

2e probleem kom ik maar niet uit, het volgende heb ik al geprobeerd:

- Bios upgedate naar 2004
- Booten zonder S-ATA
- Booten met alleen de HD op alle master S-ATA headers
- USB stick aangesloten bij het booten
- First IDE master/slave op not installed gezet.

In het verloopt van dit topic heb ik het volgende geprobeerd:
- Aantal USB in het bios verlaagd en disabled
- USB losgekoppeld
- Interne USB/Firewire voor het frontpanel losgekoppeld.

Rare vind ik vooral dat hij er dus ongeveer 1 op de 3 keer er wel doorheen komt. Iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik nog kan proberen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 14:23 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Probeer eens de USB poorten uit te schakelen of te verminderen van 8 (of 10) naar 6 (of 8 dus) in de bios.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:58

Coldcat

HODL

silmaril8 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:19:
Probeer eens de USB poorten uit te schakelen of te verminderen van 8 (of 10) naar 6 (of 8 dus) in de bios.
De externe poorten willen ook wel eens voor problemen zorgen, de stekkers die je in je mobo geduwd hebt. Probeer die eens los te halen, wil soms wel eens werken.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm usb had ik idd niet aan gedacht aangezien hij de USB controller wel altijd doorstaat. Ik heb ff een rebootje of 50 gedaan en krijg de indruk dat beide oplossingen het probleem aanzienlijk verbeteren. Hij komt er in iedergeval een stuk meer doorheen. Echter soms blijft die nog hangen zelfs als ik usb compleet disable in het bios, wat overigens geen optie is aangezien ik minimaal 4 poorten nodig heb.

Naja het is nogsteeds niet echt fijn maar het is wel te doen i guess. Toch als iemand nog enige ideeen dan hoor ik het graag.

In iedergeval bedankt voor jullie snelle reacties.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:58

Coldcat

HODL

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:33:
Mmm usb had ik idd niet aan gedacht aangezien hij de USB controller wel altijd doorstaat. Ik heb ff een rebootje of 50 gedaan en krijg de indruk dat beide oplossingen het probleem aanzienlijk verbeteren. Hij komt er in iedergeval een stuk meer doorheen. Echter soms blijft die nog hangen zelfs als ik usb compleet disable in het bios, wat overigens geen optie is aangezien ik minimaal 4 poorten nodig heb.

Naja het is nogsteeds niet echt fijn maar het is wel te doen i guess. Toch als iemand nog enige ideeen dan hoor ik het graag.

In iedergeval bedankt voor jullie snelle reacties.
En de firewire poort, is die ook uit de connector gehaald. Zou me niets verbazen als die ook nog meespeelt.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 08:26:
[...]

En de firewire poort, is die ook uit de connector gehaald. Zou me niets verbazen als die ook nog meespeelt.
Ik heb geen firewire aangesloten maar wel intern firewire aangesloten voor het front panel op de case. Deze heb ik er maar uitgetrokken net zoals de USB daar. Helpt niks, sterker nog ik boot nu voor de 6e keer en hij komt er nogsteeds niet doorheen. Het probleem lijkt dus totaal niet verholpen.

Edit:
Naar iets van 10x nog een keer booten pakte die hem opeens wel + 3x daarna. Ik snap er echt niks meer van, zou het kunnen zijn dat het mobo gewoon kapot is ondanks dat hij er soms wel doorheen komt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem speeld nogsteeds, hij blijft dus in de POST hangen naar de memory check en voor de IDE's gecheckt worden.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met dezelfde mobo. Uiteindelijk is hij het vanzelf goed gaan doen volgens mij, al heb ik ook een geheugen probleem gehad. Probeer je computer eens met 1GB te starten, misschien is je geheugen corrupt.

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik heb ook een vaag probleem gehad met een asus bord, dat hij er ook belachelijk lang overdeed om te booten, ik had eerst 1 hd er in (IDE Primary master) , toen ik er nog 1 aansloot (IDE Primary Slave) schoot hij door de post heen. en als ik hem weer los koppel de slave dan boot ie weer belachelijk lang.

misschien dat dit helpt.
Pagina: 1