Surfen over VPN

Pagina: 1
Acties:

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-02 14:08
Hello iedereen,

Ik heb een adsl verbinding die zijn werk zeer goed doet voor downloaden en gamen.
Echter, voor het surfen is er iets ambetants mee. Wanneer iknaar een site surf zit er steeds een lange vertraging tussen het surfen naar de pagina en de tijd dat hij hem echt gevonden heeft. Eenmaal gevonden rolt de site vrij snel binnen.

Ik heb nu gemerkt als ik de VPN opzet naar mijn universiteit (via ingebouwde os x tool) het surfen veeel sneller verloopt. Het nadeel is echter dat er massas poorten gesloten zijn en adium bvb niet meer werkt.

Ik zoek dus een manier om -preferably met firefox- te surfen over die vpn verbinding, maar alle andere verkeer zou buiten de VPN tunnel moeten gebeuren. Is dit a priori zelfs mogelijk???

Greetz,
Robin

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer je DNS servers eens anders in te stellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik zou eerst eens een andere DNS server proberen als ik jou was...klinkt alsof je huidige DNS nogal traag is met omzetten van www naar IP...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Open Systeemvoorkeuren > Netwerk. Dubbelklik op de netwerkinterface die je gebruikt voor het internet (waarschijnlijk ingebouwd Ethernet) en vul in het veld "DNS-servers" de volgende adressen in:
208.67.222.222
208.67.220.220
Klik op "Pas nu toe" en kijk wat het resultaat is. Eventueel kun je computer herstarten, maar de effecten zouden direct merkbaar moeten zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-02 14:08
Ja amai, wat een verschil!!

Thanks gasten. Kan er mij misschien iemand uitleggen hoe het komt dat dit zo traag ging? Die DNS server was de ingebouwde van men router? Of is dit bullcrap? :D