Acer AL1951c: inbranden kan niet, maar wat is dit dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 22:41
Ik heb gezocht op inbranden en iets dat 'ghost' genoemd wordt, maar kan nergens mijn probleem vinden.

ik heb nu een half jaar deze monitor (na 2 keer eenzelfde scherm te hebben teruggebracht wegens een dode (roze) pixel) en sinds 2 maanden wordt dit probleem steeds erger.

het scherm staat vaak lang achter elkaar aan, maar ook weer niet een hele dag. als het lang heeft uitgestaan zag je voorheen niets meer, maar op dit moment wel heel vaag iets. staat het scherm een paar uur aan is het onvermijdelijk.

omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/foto/acer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/foto/acer2.jpg

zoals je minder goed kan zien op de foto's dan in het echt: ik zie cijfertjes, data etc...
ik neem toch aan dat dit onder de garantie valt als ik dit niet zelf kan fixen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is gewoon inbranding, precies hetzelfde als ik op mijn oude Dell 2005FPWs had. Ik zou die dingen dus gewoon RMAen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 00:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gewoon retour doen...

Waar gebruik je het scherm voor btw? Gewoon desktopwerk of bv als tweede stats-scherm?(ivm ingebrande letters, die moeten wel heel lang blijven staan om in tebranden lijkt me :) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Aniki
wat is heel lang?

het is gewoon een huis tuin en keuken desktop...

btw: RMAen?

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ja inderdaad ingebrande letters :)
op de 3e regel staat: 03/07/2007 31.12
komt je bekend voor? dat programma moet je dus wat minder lang up-front houden :+

• Aniki
rikgoodhart schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:12:
ja inderdaad ingebrande letters :)
op de 3e regel staat: 03/07/2007 31.12
komt je bekend voor? dat programma moet je dus wat minder lang up-front houden :+
das een goed oog ;)

ik vermoed (weet bijna zeker) dat het van Total commander komt. maar dat staat niet per se vreselijk lang bovenaan. en dat zou dan toch dagen moeten duren?

maar goed, als ie retour moet kan ik dan een vervangende monitor krijgen? en moet ik het rechtstreeks met acer regelen, of met de mediamarkt, waar die vandaan komt?

• QuantumNinja31
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 20:30
Mediamarkt is verantwoordelijk voor wat ze jou verkopen, zij moeten het dan verder regelen met Acer.
Waarschijnlijk wordt het scherm gewoon opgestuurd, maar aangezien je al problemen hebt gehad met dit type monitor zou ik een nieuwe vragen.
Of beter nog indien mogelijk een scherm van een ander merk met eventuele opleg.

[ Voor 14% gewijzigd door QuantumNinja31 op 08-06-2007 21:19 ]

• Aniki
is dat nog wel mogelijk na ruim een half jaar?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Aniki schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:15:
[...]

das een goed oog ;)

ik vermoed (weet bijna zeker) dat het van Total commander komt. maar dat staat niet per se vreselijk lang bovenaan. en dat zou dan toch dagen moeten duren?

maar goed, als ie retour moet kan ik dan een vervangende monitor krijgen? en moet ik het rechtstreeks met acer regelen, of met de mediamarkt, waar die vandaan komt?
Mijn oude Dells waren ook binnen iets van 3 uur ingebrand (zeker leuk als desktop werk, je ziet vrij direct je taskbar ingebrand staan).

En Mediamarkt is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling, gezien zij je leverancier zijn. Vaak is het echter sneller om het direct via de fabrikant te doen als zij die service leveren.

• QuantumNinja31
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 20:30
Terw_Dan schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:24:
[...]

Mijn oude Dells waren ook binnen iets van 3 uur ingebrand (zeker leuk als desktop werk, je ziet vrij direct je taskbar ingebrand staan).

En Mediamarkt is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling, gezien zij je leverancier zijn. Vaak is het echter sneller om het direct via de fabrikant te doen als zij die service leveren.
Hehe, in het geval van Acer niet :p
Ben ooit m'n ferrari laptop 3 maanden kwijt geweest omwille van een productiefout.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

QuantumNinja31 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:42:
[...]

Hehe, in het geval van Acer niet :p
Ben ooit m'n ferrari laptop 3 maanden kwijt geweest omwille van een productiefout.
Ok, notebooks duurt vaak langer dan monitoren. Monitoren worden vaak 1 op 1 omgeruild, omdat het met dat soort dingen vaak goedkoper is ze gewoon te vervangen en die andere weer te verbouwen. Een monitor is natuurlijk maar 1 onderdeel, een notebook een boel bij elkaar.
Pagina: 1