G550W aansluiten op stereobron (2.0->5.1)

Pagina: 1
Acties:

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-02 22:32

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Ik wilde voor mijn tv een boxenset kopen omdat de boxen in de tv slecht waren. Toen dacht ik, ik koop een 5.1 set die ik op de computer aan kan sluiten en op de tv. Ook moest ik draadloze achterspeakers hebben omdat ik links en rechts van de subwoofer een deur heb zitten met doorgelegd laminaat. Ik heb de Creative G550W gevonden en die leek me wel geschikt. Ik heb hem via internet besteld maar nu blijken er helemaal geen extra ingangen op te zitten, alleen voor de computer. Er zit wel een mini-jack ingang op maar dat is voor creative-mp3 spelers. Die kunnen schijnbaar ook 5.1 geluid voortbrengen.

Ik heb geprobeerd van uit de koptelefoonuitgang van mijn tv (Fujitsu-Siemens Jetson 32-2) naar de ingang op de set te gaan maar dan krijg ik geen geluid. Als ik het kabeltje niet helemaal in de set steek krijg ik wel wat geluid maar dan over 2 boxen. In principe logisch want mijn tv zend maar 2 kanalen geluid uit. Ik kan dan CMS Upmix aanzetten en dan gaat hij over 5 boxen maar het is maar matig geluid. Ook moet dat kabeltje net goed contact maken dus een keer trillen en geen geluid meer.

Nu is mijn vraag dus of het mogelijk is op 1 of andere manier die 5.1 boxen aan te sluiten op mijn tv. Dus door de kabels op een bepaalde manier aan te sluiten of eventueel met een verloopkabeltje of zo. Ik wil niet constant een pc aan hebben staan om het geluid weer door te sturen naar de boxenset. Is er een goedkoop stereo-aansluiting-naar-5.1-uitgang apparaat dat ik kan kopen die dus samenwerkt met mijn boxenset? Ik wil geen 300 euro uitgeven aan een of andere 5.1 versterker want dat heb ik nu niet meer nadat ik de boxen heb gekocht ;-)

De info van de boxenset is te vinden bij Creative

Mijn tv is onbekend omdat deze alleen in oostenrijk en zwitserland is uitgebracht maar hier is een datasheet.

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Op welke aansluiting van de speakerset heb je je tv aangesloten?