[Vista]Hoe legaal illegaal werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Beste tweakers, allereerst er is niet illegaals aan dit topic. Ik heb een versie van Vista in mijn bezit, de eerste keer dat ik een OS koop. Kan Vista wel illegaal gaan draaien maar Microsoft besteed er veel tijd en als je iets gebruikt moet je ervoor betalen, hebben we gedaan dus.

Nieuwe pc, OEM versie. Moederbord ging dood en dus reinstall en zo. Nu werkt alles weer en wil ik Windows gaan activeren. Maar nu zegt hij: "De opgegeven productcode is al in gebruik". Dit is de reinste flauwekul die ik ooit gehoord heb. Ik heb die key niet in gebruik, die install is al lang weg. Op deze key is momenteel niets actief behalve een systeem dat zich graag wil registreren.

Mijn eerste vraag is dus, hoe rek ik de tijd dat ik met mijn legale versie kan blijven werken, nu zit hij op 3 dagen maar wil naar die 30 toe gaan. En daarnaast, hoe kan ik dit probleem gaan oplossen. Ik heb betaald voor een versie van Windows maar nu wordt mij de toegang geblokkeerd. Waarschijnlijk moet ik naar Cool Prices gaan omdat ik hem daar gekocht heb. En wat gaan zij eraan doen.

note: koop je een product van 100 euro en dan heb je meer gedonder dan met illegale versies, microsoft bedankt.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Contact opnemen met Microsoft is the only legal way. That's it!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al eens contact opgenomen met de maker van de software, Microsoft?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bel Microsoft even? :)
spuit 11 :X

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 08-06-2007 20:48 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op de website van MS is hier ergens een artikel te vinden. Op die manier heb ik van een minder legale :P versie van XP een legale versie gemaakt (uiteraard met een legale key).
Geen herinstall noodzakelijk :)

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-01 15:35
Microsoft bellen, krijg je zon tutje aan de lijn die je product weer activeert. Vraagt ze of er nieuwe hardware in is gekomen, zeg je dat je mobo dood is gegaan en die vervangen hebt.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Heb netjes de search gebruikt en zag dat MS geen service verrichte aan OEM versies. Doen ze dus toch en na vele malen, u kunt doorgaan, heb ik het weer geregistreerd. Dus toch hulp bij een OEM versie :+

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Coldcat schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:46:

Nieuwe pc, OEM versie. Moederbord ging dood en dus reinstall en zo. Nu werkt alles weer en wil ik Windows gaan activeren. Maar nu zegt hij: "De opgegeven productcode is al in gebruik". Dit is de reinste flauwekul die ik ooit gehoord heb. Ik heb die key niet in gebruik, die install is al lang weg. Op deze key is momenteel niets actief behalve een systeem dat zich graag wil registreren.
Het is helemaal geen flauwekul, want je hebt het recht om het product op één machine te installeren. Er wordt een trucje uitgehaald waardoor er een soort gebruikerscode voor jouw systeem wordt gegenereerd aan de hand van jouw productcode en een bepaalde code die wordt afgeleid uit de combinatie van hardware die je gebruikt. Er is voor Microsoft niet zomaar te controleren of er bij jou iets essentieels kapot gaat of niet. Als je de situatie gewoon uitlegt is men prima bereid je ermee te helpen.
Mijn eerste vraag is dus, hoe rek ik de tijd dat ik met mijn legale versie kan blijven werken, nu zit hij op 3 dagen maar wil naar die 30 toe gaan. En daarnaast, hoe kan ik dit probleem gaan oplossen. Ik heb betaald voor een versie van Windows maar nu wordt mij de toegang geblokkeerd. Waarschijnlijk moet ik naar Cool Prices gaan omdat ik hem daar gekocht heb. En wat gaan zij eraan doen.
Dit is dan een beetje een domme vraag. Je had natuurlijk gewoon contact kunnen opnemen met Cool Prices, en het antwoord op die vraag kunnen krijgen. Misschien leveren ze een bepaalde service voor je, misschien ook niet. Bij de RMA van je moederbord had je dat best even kunnen melden, en als je dat niet hebt gedaan is dat bedrijf niet eens op de hoogte van je probleem.
note: koop je een product van 100 euro en dan heb je meer gedonder dan met illegale versies, microsoft bedankt.
Nu heb ik echt zoiets van "flikker toch op". Je snapt het probleem toch wel zeker? En dit beetje "ongemak" is het gevolg van het feit dat Windows zo vaak illegaal gebruikt wordt. En dat is niet de uld van Microsoft. Het is het goed recht van dat bedri om hun product te beschermen.

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Theorie:
OEM versies van Vista zijn in principe gebonden aan het moederbord. Als je het moederbord vervangt (behalve door een identieke replacement) moet je een nieuwe OEM-licentie kopen.

Praktijk:
De dame/heer die je aan de telefoon krijgt (bij telefonisch activeren) schijnt volgens sommige sites wel eens genegen zijn om in bepaalde gevallen je key te hervalideren. Helaas kan ik dit gerucht niet bevestigen, maar zolang de situatie fair blijft kan ik me best indenken dat MS coulant omgaat met de situatie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Denk niet dat er op deze manier nog een nuttige discussie uit gaat komen.
Bovendien: als je 'm geinstalleerd hebt zonder de key in te voeren heb je je 30 dagen, is je PC reeds geinstalleerd en moet je 'm reactiveren door een moederbord vervanging kan je gewoon bellen.

Nu krijg ik een beetje het gevoel dat je een ongegronde rant zit af te steken, en daar zitten we niet echt om verlegen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.