[XP] Extended desktop probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 12:14
Op m'n werk gebruik ik een laptop (Dell D620) met dockingstation en een desktop-monitor. XP-Prof, en ik maak gebruik van de extended desktop functionaliteit, dwz dat ik windows van het ene scherm naar het andere scherp kan slepen.

Nu levert dit soms vervelende problemen op, met name bij het un-docken, als de enige "aangesloten" monitor de monitor van de laptop zelf is.

Lopende programma's of programma's die nieuw worden gestart "vergeten" soms dat er geen extended desktop meer is, maar willen schijnbaar toch naar het andere scherm! (wat er dus niet is).
Met geen mogelijkheid krijg ik zo'n window "te pakken" en kan ik het terughalen naar het laptop-scherm.

Allerhande programma's vertonen deze verschijnselen: Microsoft Word, Skype, ...

Zijn hier toetscombinaties voor? Tooltjes? Het moet toch mogelijk zijn om een "window" naar het enige actieve scherm te krijgen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt natuurlijk rechtsklikken op het prog in de taakbalk en dan voor 'move' of 'verplaatsen' kiezen en zo het scherm naar de primaire monitor verplaatsen.

• catchingfire
Ja oke... en hoe verplaats ik precies een window wat ik niet kan zien?

Nu heb ik bijvoorbeeld skype draaien. Ik kan skype niet zien, slechts in de taakbalk. Daar heb ik de opties "minimize" of "close".

[ Voor 48% gewijzigd door catchingfire op 08-06-2007 20:43 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ultramon lost dit probleem op. Sinds ik dit gebruik heb ik hier helemaal geen last meer van :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• catchingfire
Supah! Thanks BtM909. Heb de nieuwste beta geinstalleerd, heb een "move active window to primary desktop" shortcut aangemaakt.

Vervolgens op de taskbar op m'n "missing" Skype gaan staan, shortcut-key indrukken en hoppa... it's back!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

catchingfire schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:40:
Ja oke... en hoe verplaats ik precies een window wat ik niet kan zien?

Nu heb ik bijvoorbeeld skype draaien. Ik kan skype niet zien, slechts in de taakbalk. Daar heb ik de opties "minimize" of "close".
Maar je hebt niet de optie 'move'? Want dan is het een kwestie van op je cursorkeys rammen en dan krijg je het vanzelf op je primaire monitor (na 1 key aangeraakt te hebben dan blifjt het scherm als het ware plakken aan je cursor).

• catchingfire
Nee, skype heeft die optie niet, ik weet niet of je zelf skype hebt maar rechtsklik maar eens op de taskbar entry als je skype hebt draaien... geen "move" optie.

Heb 't effe met firefox geprobeerd en dan klopt inderdaad wat je zegt, move, cursor-toets en het window blijft plakken aan de cursor-toets-kliks.
Pagina: 1