[Acces2007] VBA -> losse exe

Pagina: 1
Acties:

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:21

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Topicstarter
Ik heb als eindwerk een programma gemaakt in het programma acces 2007 en hierbij veelvuldig gebruik gemaakt van VBA. Het programma zelf is helemaal af, op één klein puntje na: de leerkracht wenst dat het programma gestart en gebruikt kan worden zonder de office acces 'GUI' te zien. Dus niet in het programma gebruiken in form view, maar echt los van acces of toch op zijn minst zonder de acces GUI.
In feite een beetje zoals je een 'normaal' VB programma zou compilen om er een losse *.exe van te maken. Het hoeft niet zonder acces te kunnen starten, de GUI van acces verbergen (of niet tonen) is al goed :).

Ik heb thuis enkele boeken liggen van acces en VBA voor acces, maar hierin heb ik dit helaas niet kunnen vinden, hopelijk weet hier iemand hoe ik dit kan verwezenlijken?

Strava

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoek eens in de help van Access hoe je formulieren automatisch start :)

Volgens heeft Northwind standaard al die menu's disabled staan. Die kan je gebruiken als voorbeeld :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
Het disablen van de menu's op zich is niet voldoende voor de leerkracht. Het is al zo ingesteld dat wanneer je men acces file opent, er zich direct het eerste form opent.

Maar ik wil het programma echt kunnen gebruiken zonder de acces GUI te moeten zien, niet ze gewoonweg disablen :).

Strava

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Is dat nou juist niet de ellende van vba dat je altijd de master nodig hebt?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een access applicatie (forms/reports, macro's,vba) heeft altijd de access executable nodig. Dat kan de volle versie zijn of de runtimeversie.

Start access eens met de optie /runtime [filenaam]. Daarmee wordt de ingebakken accessfunctionaliteit maximaal teruggebracht. Voor het verder aanpassen van de runtime omgeving: zie runtime opties in de help. :)

Een losse mdb.exe is flauwekul.

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 09-06-2007 11:48 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
Mijn programma uitvoeren (onder vista) vanaf het scherm 'uitvoeren' met 'MSacces /runtime /pad/file.accdb' geeft eigenlijk excact wat ik zoek, of toch iets wat erg goed is.

Hoe kan ik op mijn desktop (onder vista) dit meegeven aan een programma ? Dus hoe kan ik hiervan een snelkoppeling maken (van hetgene wat ik nu doe met uitvoeren) ?

Alvast erg hard bedankt voor de hulp :).

Strava

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nofi, het maken van een snelkoppeling valt eerder onder Windows voor beginners dan onder officesuites en software, en helaas kent GoT ook geen voor-dummies-fora. ;)
Kijk eens in een helpfile :X

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
Ok, dat zal ik wel zelf even uit proberen te zoeken hoe dat werkt onder vista (ik ben zelf een gentoo linux gebruiker ;)).

Bedankt voor de hulp, ik ben verder geholpen en deze mag dus gerust dicht :).

[ Voor 25% gewijzigd door DeadLock op 09-06-2007 13:48 ]

Strava

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan natuurlijk ook zelf wat dingen instellen, dan heb je nieteens een aparte snelkoppeling nodig:
- icoontje instellen (als vervanging van Access icoon in de appliatie)
- eigen menu's
- databasevenster niet tonen
- shift-bypass uitschakelen
- beperkte menu's gebruiken
- eigen opstartscherm (bmp met zelfde naam als database in dezelfde directory)

Dan kom je al een heel eind!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
REchtermuisknop >> Nieuwe snelkoppeling >> Dan je access file selecteren en daarachter de paramater gooien. Of een cmd file maken waarin de volledige opdracht staat, en dit laten omzetten in exe met een bat2exe(cmd2exe)..
Pagina: 1