Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech G15 , verkeerde toetscombinaties

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
mede-tweakers!

Ik heb eergister (heel erg dom) cola over mijn toetsenbord laten vallen, ik heb toen flink staan boenen met toiletpapier tot alles weer droog was, sinds dien doen alle toetsen raar. Het is gevallen over het gedeelte bij de letters ASDQWEZXC links op het toetsenbord dus. Maar gek genoeg doet bv mijn backspace het niet meer (alleen als ik de tekst selecteer en dan backspace doe) en alle cijfers op het numpad geven meerdere cijfers aan per toets aanslag, bv de 1 is : 21
De toetsen doen het nog wel maar kan het zijn dan ik tijdens het drogen een toetscombinatie heb geraakt die hier voor heeft gezorgt? (net zoals Ctrl+Alt) mijn pc stond namalijk nog aan toen ik hem droog maakte.

al bij voorbaad dank!

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Alleen het oppervlakte schoonmaken is vaak niet genoeg.
Als ik jou was zou ik je toestenbord loskoppelen, alle toetsen erafhalen en dan dus onder de toetsen ook alles voorzichtig schoonmaken.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Ik weet niet hoe mijn G15 er van binnen uit ziet en dus ook niet hoe het kan dat er toetsen buiten het bedrenkte deel niet meer werken.
Ik heb wel eens Cola in een standaard toetsenbordje gegooid.

Toen maar alle toetsjes eraf gehaald en schoonmaken. Ook het geheel geopend en verder schoongemaakt.
Maar cola kruipt waar het niet gaan kan. Uiteindelijk bleef ik problemen houden met typen. Een aantal toetsen wilden niet meer, sommige anderen wilden vaker dan ik ze aansloeg.

Openschroeven en schoonmaken is een optie en ik hoop dat het je lukt. Anders kun je het toetsenbord begraven op het letter kerkhof.

[ Voor 15% gewijzigd door TheMe op 08-06-2007 20:04 ]

There is no place like 127.0.0.1

• bas116
sorry was ik erbij vergeten te melden, ik heb dit al gedaan, maar het kan nooit vloeistof in de openingen zijn gekomen om bij de electronica te komen (denk ik)

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Kleine gaatjes zijn genoeg voor een kortsluitinkje. Ook als je denkt dat het er niet in kan.
Als je vaker Cola boven je pc drinkt: overweeg dan eens deze: http://www.pro-tect.nl/site/nl/shop_group/6

There is no place like 127.0.0.1

• bas116
:( ik heb hem al gesloopt, had besloten hem uit elkaar te halen en toen het niet lukte om hem open te krijgen, dacht ik, ik gebruik wle grof geweld om hem open te krijgen (hij was tenslotte toch al kapot) nou en toen brak het kabeltje van de LCD af :'( 8)7

iemand trouwens nog een tip voor een volgend tobo? Voor niet al te veel geld.

[ Voor 13% gewijzigd door bas116 op 08-06-2007 21:36 ]

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 00:35
Gister weer eens bier over mijn Ultra-X platte toetsenbordje en nu blijft de spatie hangen,heb al losgehad en die bevestegingsclipjes waarmee de spatie vast zit asfgespoeld maar hij blijft vrolijk plakken. Nieuwe dus maar, alleen geen ultra-x meer want dit was de 3e in 4 jaar. Geen ramp,maar toch beetje veel ook al kosten ze geen fortuin.

Iemand nog tips voor een stijlvol niet al te prijzig maar toch prettig toetsenbord? (lamjes en oplichtende toetsen vind ik wel leuk maar zijn geen pre)

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:15

X-DJiNn

Knooier !

Uhm.

Ik heb ook een Logitech G15 en heb hetzelfde probleem. Ook op de andere pc's doet hij dit.

Ik druk op a en krijg la
Ik druk op l en krijg la
Ik druk op \ en krijg \b
Ik druk op b en krijg \b

En dat allemaal zo ineens tijdens het typen, zonder cola !

Dus misschien heb je je tobo toch voor niets uit mekaar gehaald.

Ik had met de eerste G15 direct al problemen. Pijltjes toetsen en andere toetsen haperden bij continue indrukken.

Dus nieuwe gehaald. Hij is nu net 4 en een half uur oud.

Heeft iemand een suggestie. Het zou kunnen dat ik een verkeerde toets heb aangeraakt. Maar dan zou hij het toch wel weer normaal moeten doen op de andere pc.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Terug naar de winkel.. 8)7

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:15

X-DJiNn

Knooier !

Even bij het volgende nagedacht.

De G15 kan ook macro's onthouden. Dus... heeft het geheugen welke stroom krijgt via de USB zodat hij het kan onthouden.

USB Stekker eruit..... uur wachten. (Kan misschien ook korter) Geheugen wordt "gereset"

USB Stekker erin en probleem van mij opgelost.

Maar dan... Als ik op rij de G1 t/m G6 weer indruk begint het gedonder weer.

Weet iemand waar het probleem nu nog zit ?

edit: Truc werkte maar 1 keer of was puur toeval. Ding gaat gewoon terug en ga kijken voor wat anders. Ben de G15 spuugzat.

[ Voor 13% gewijzigd door X-DJiNn op 18-11-2008 20:30 ]

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

Pagina: 1