Ik ben bezig met een PHP+MySQL project waarbij er overzicht over e-mail conversaties geboden moet worden. De achtergrond van het project is als volgt:
Momenteel heb ik twee tabellen in de DB:
'inbox' -- ingaande e-mails;
'replies' -- replies (en forwards).
Zou het handig zijn om de inbox e-mails en de replies kruislings naar elkaars rij-nummer te laten verwijzen in een extra veld? Als volgt dus:
inbox: [id] [reply_id]
replies: [id] [email_id]
waarbij inbox.reply_id = replies.id en replies.email_id = inbox.id.
Ik heb weinig ervaring met eenvoudige opgezette databases en eenvoudige queries om de data eruit te halen, dus ik zou graag wat suggesties krijgen voor een goeie database-structuur om op de eenvoudigste manier het bovenstaande doel (e-mail conversaties weergeven) te bereiken.
Bij voorbaat dank!
- het systeem wordt hierbij door slechts 1 persoon gebruikt die e-mails krijgt en beantwoordt;
- veel e-mails die ontvangen en beantwoord worden, zullen over hetzelfde onderwerp gaan en vormen dus een conversatie of thread;
- deze e-mail conversaties moeten op een webpagina getoond worden die een overzicht geeft van alle ontvangen e-mails en alle replies hierop (de hele 'thread').
Momenteel heb ik twee tabellen in de DB:
'inbox' -- ingaande e-mails;
'replies' -- replies (en forwards).
Zou het handig zijn om de inbox e-mails en de replies kruislings naar elkaars rij-nummer te laten verwijzen in een extra veld? Als volgt dus:
inbox: [id] [reply_id]
replies: [id] [email_id]
waarbij inbox.reply_id = replies.id en replies.email_id = inbox.id.
Ik heb weinig ervaring met eenvoudige opgezette databases en eenvoudige queries om de data eruit te halen, dus ik zou graag wat suggesties krijgen voor een goeie database-structuur om op de eenvoudigste manier het bovenstaande doel (e-mail conversaties weergeven) te bereiken.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-06-2007 19:51 ]