[WinXP MCE] Stop-error installatie MCE2005

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 10:16
Beste tweakers,

ik heb een serieus probleem. Ik heb onlangs een nieuwe mediacenter PC samengesteld en besteld.
Hij bestaat uit de volgende onderdelen:
Intel Core 2 Duo, T5600, Socket 479, Boxed
Asus N4L-VM DH
Silverstone SST-ST30NF, 300 Watt,
Zalman HD160, Zilver
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Asus EN8500GT SILENT/HTD/256M,DDR2, PCI Express x16, 256MB
Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
LG Electronics GSA-H42N, 0, Zilver, OEM

De onderdelen zouden Intel ViiV moeten ondersteunen, zodat ik gebruik kan maken van de Quick Resume Technology. Om dit te kunnen activeren dien je aan een aantal voorwaarden te voldoen:
De harde schijf moet NCQ ondersteunen en de HD controller moet in de bios op AHCI staan. Tijdens de Windows setup laad ik de controller via de F6 optie en een floppy.
ik kan op dat moment o.a. kiezen voor Intel 82801GHM Sata Raid Controller (mobile ICH7MR/DH), wat ik dan ook doe. Vervolgens laadt de setup verder, geeft de gebruikersovereenkomst weer en schakelt dan over naar het scherm waar je kunt kiezen op welke schijf je wilt installeren.
Hier gaat het mis. In eerste instantie worden er geen schijven weergegeven. Zodra ik een toets indruk krijg ik een BSOD met de volgende melding:
stop: 0x0000008e (varierend) of een
stop 0x0000005e

Ik heb al vanalles geprobeerd om het werkend te krijgen: Bios updaten, Bios downgraden, andere drivers, Sata 1,5Gb limiter geactiveerd, andere Windows cd, andere Windows versie. Ik heb alle losse kaarten eruit getrokken: Graka en de TV-kaart. Ik hem 1 van de twee geheugenbanken eruit gehaald en de overgebleven in beide sloten gehad. Niets helpt.

Daarnaast is het vreemde dat als ik op de foutmelding ga zoeken, ik steeds op een geheugenfout terecht kom. Ik heb vannacht memtest laten draaien (in totaal 19 uur) en geen enkele fout.

Iemand hier nog suggesties hoe of wat, want ik ben onderhand radeloos. Is het misschien mogelijk dat memtest niet 100% waterdicht is?

Edit: het vreemde is ook dat als ik in plaats van AHCI "Raid" kies, dan gaat de setup wel gewoon door...

Verwijderd

Die 19 uur memtest, is dat 'totaal' (wat je zelf noemt) of ononderbroken? Dat maakt nameiljk nogal uit ;)
Loopt het geheugen wel binnen zijn specs? Wat als je een lagere snelheid en/of lossere timings instelt?
Ook zou ik me ervan verzekeren dat de harde schijf in orde is. Kun je die testen op een andere computer?

• Juppehup
In die 19 uur heeft hij in totaal 25 complete runs gemaakt en was dan bezig aan zn 26e. Dit alles met 0 errors....

• Juppehup
Even een *kick* nodig...

Verwijderd

Hmm, heb je die floppy eigenlijk wel nodig? Sata schijven op mijn ICH7R worden direct ondersteund; pas zodra ik schijven in RAID zet heb ik die driver nodig. Dat verklaart ook dat de setup wel doorgaat zodra je de sata mode op RAID zet. Probeer het dus eens zonder extra drivers te laden...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:08:
Hmm, heb je die floppy eigenlijk wel nodig? Sata schijven op mijn ICH7R worden direct ondersteund; pas zodra ik schijven in RAID zet heb ik die driver nodig. Dat verklaart ook dat de setup wel doorgaat zodra je de sata mode op RAID zet. Probeer het dus eens zonder extra drivers te laden...
AHCI dient ook gedaan te worden met een floppy, alleen IDE-modus vereist geen floppy. Logischerwijs mis je dan ook AHCI, waardoor je niet aan de voorwaarden van Intel ViiV voldoet

Verwijderd

Volgens mij krijg je twee opties bij het laden van de drivers via F6: RAID en een andere (waarvan ik zo niet weet welke). Wat gebeurt er wanneer je die kiest?

Verwijderd

wel die andere is AHCI :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 14:00 ]

Verwijderd

Ja, dat dus, my bad...
Maar hieruit maak ik op dat de TS dat nog niet heeft geprobeerd:
ik kan op dat moment o.a. kiezen voor Intel 82801GHM Sata Raid Controller (mobile ICH7MR/DH), wat ik dan ook doe

• Juppehup
Ik heb idd al geprobeerd om gewoon de drivers niet te laden met het floppy. Het enige verschil is dat ik dan niet echt een BSOD krijg, maar de PC gewoon crasht/herstart. Ook in dit geval zie ik namelijk geen schijven weergegeven.

Ik heb ondertussen al eens verder gezocht en er was iemand anders met hetzelfde probleem en die heeft XP geinstalleerd in IDE mode, en later in apparaatbeheer de AHCI drivers geinstalleerd, gereboot, in de BIOS AHCI ingesteld en die deed het toen. Ik heb dit ook eens geprobeerd (alleen stond helaas tijdens XP installeren de BIOS op RAID dom), maar ik krijg nu alsnog een BSOD.

Ik kan eens proberen om een andere driver te selecteren ipv de "mobile ICH7MR/DH", maar ik ben bang dat dat weinig uit gaat halen...

Verder sta ik nog steeds open voor andere suggesties.
PS: zou het niet perongeluk op de een of andere manier aan de HD kunnen liggen?

Verwijderd

Juppehup schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:57:
PS: zou het niet perongeluk op de een of andere manier aan de HD kunnen liggen?
Ik quote mijn eerste reactie in dit topic even:
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:17:
Ook zou ik me ervan verzekeren dat de harde schijf in orde is. Kun je die testen op een andere computer?
Dat dus ;)

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Vraagje
Waar heb je de mce2005 vandaan?
Ik heb het zelfde probleem met een hp fabrieks pc (orgineel)
En ik denk dat het aan de install cd ligt.
Ben nu op zoek naar een andere cd mischien dat het dan wel werkt

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• Juppehup
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:01:
[...]

Ik quote mijn eerste reactie in dit topic even:

[...]

Dat dus ;)
Ik kan de schijf wel in een ander systeem hangen, maar dat systeem ondersteund dan weer geen AHCI. Ik heb in mn eigen PC nog wel een Sata HD, maar ik weet eigenlijk niet of die HD NCQ ondersteund. Ik morgen eens kijken hoe of wat...

• Juppehup
Na vandaag nog een keer een andere harde schijf te hebben geprobeerd, waarna het nog niet werkte, zakte de moed me echt in de schoenen :( .
Toch nog een keer op zoek gegaan naar andere drivers, oude schijf weer terug hangen en tsjakka! :*) _/-\o_ :) :9~
Hij draait nu volop. Allemaal bedankt voor de tips. Van mij mag er een slotje op :P

Verwijderd

Juppehup schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:58:
Na vandaag nog een keer een andere harde schijf te hebben geprobeerd, waarna het nog niet werkte, zakte de moed me echt in de schoenen :( .
Toch nog een keer op zoek gegaan naar andere drivers, oude schijf weer terug hangen en tsjakka! :*) _/-\o_ :) :9~
Hij draait nu volop. Allemaal bedankt voor de tips.
Mooi dat het werkt! Wellicht handig voor mensen die in de toekomst eenzelfde probleem krijgen: wat was specifiek de oplossing? Welke drivers heb je nu gebruikt?
Van mij mag er een slotje op :P
Zie Het algemeen beleid #topiceinde ;)
Pagina: 1