Automatische updates direct installeren

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 23:16
Hallo,

Ik heb hier een WSUS server draaien die de door mij toegestane updates verspreidt naar de clients. Nou zit er alleen een aardige beperking in Windows Automatische Updates. Via Group Policy heb ik ingesteld dat elke dag om 12:00 's-middags de updates worden geïnstalleerd. Maar eigenlijk wil ik dit niet: ik wil dat hij altijd bij opstarten of bij afsluiten (of allebei) de updates installeert. Die optie is alleen niet mogelijk. Als de pc nu toevallig een week uit staat om 12:00 dan worden de updates niet geïnstalleerd.

Hoe kan ik instellen dat de updates gewoon direct worden geïnstalleerd? Ik heb al gezocht op internet en op GoT, maar niets gevonden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WSUS server en configuratie daarvan hebben we een speciaal topic voor zelfs:
[WSUS] Ervaringen, Tips en Problemen

Bovendien: het is Server-software, afhankelijk van GPO instellingen en de settings die je geeft bij approval.

Je topic is dan beter op z'n plaats in Windows Servers en Server-software .

[WOS] > [WSS]

Speaking of GPO settings, je bent bekend met de retry setting die in de uitgebreide WSUS GPO in te stellen is?

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 08-06-2007 21:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er is ook een deadline optie, waarmee je de installatie voor een bepaalde datum kan forceren. Moet je natuurlijk wel even goed afstemmen, zodat gebruikers er niet al te veel overlast van hebben. Als je een datum in het verleden opgeeft voor de deadline, dan zal alles direct geinstalleerd worden als de computer contact heeft met de server.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:49:
Als je een datum in het verleden opgeeft voor de deadline, dan zal alles direct geinstalleerd worden als de computer contact heeft met de server.
Dat laatste is wel afhankelijk van de skew (Automatic Updates detection frequency) die je meegeeft in de WSUS GPO settings trouwens :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 23:16
Ik zag later dat er een optie is om de update uit te voeren als de geschedulede (is dit een correct woord? :P ) tijd is gemist. Daarmee worden dus alsnog de updates geïnstalleerd.

Mijn vraag is daarmee eigenlijk al beantwoord, ik was een beetje te snel met een topic openen.