[XP] Internet klapt er regelmatig uit*

Pagina: 1
Acties:

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:47

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Tweakers,

Ik zit al een tijdje met een raar verschijnsel. Regelmatig klapt zo spontaan het internet eruit, en wel op mijn PC (PC01) zelf. Als ik namelijk ga internetten op een andere pc heb ik dit niet. Het netwerk zelf klapt er niet uit... kan gewoon over het interne netwerk browsen. Pas wanneer ik op PC01 in cmd ipconfig/renew doe kan ik wel weer op internet... :?

Voor verder informatie de Marvell Yukon ETH0 heeft 192.168.1.101 als IP en MY ETH1 192.168.0.1. ETH0 zit namelijk direct met de server (Ook Marvell Yukon) verbonden, dmv een directlink. ETH1 zit via een Switch aan het overige netwerk verbonden. Over de ETH0 zitten vaak de VMclients verbonden met het netwerk.

Ik heb het volgende zelf al ondernomen:
- XP opnieuw geinstalleerd
- Drivers van de Marvell Yukon's (Gbit) geüpdate tot laatste versie. (Dus ook de Server)

De configuratie van mijn systeem is als volgt:
- Intel C2D E6700
- Asus P5B Deluxe
- 4x Corsair 1GB PC6400
- XP 32bit

Het netwerk is opgedeelt op de volgende mannier (zie link; netwerk is inmiddels wat aangepast... de 10mbit hub eruit gemikkerd onderander.. en daar de Router/AP voor in de plaats gezet (DHCP server uit)).

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen...

Dit probleem ben ik zelf namelijk nog nooit tegen gekomen (ook niet waar ik ooit bij andere een netwerk verbinding heb neer gelegt...)

Met vriendelijke groet,
Remy

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:05
Wat wordt er aan meldingen in de event log gezet als dit gebeurd?

makes it run like clockwork

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Airw0lf schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:41:
Wat wordt er aan meldingen in de event log gezet als dit gebeurd?
Ik zie momenteel niets in de log staan... wat betrekking heeft tot netwerk gebeuren... Zal kijken of ik iets zie wanneer het weer voorkomt

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

topictitlechange op verzoek :)

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Ik kom wel een log tegen in middels rond 16:21 met de volgende melding:
code:
1
2
3
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Géén idee of dit met het probleem te maken heeft. Kom deze waarschuwing geregeld tegen in de log (1á4 keer per dag).

Als ik kijk op een 2003 bak dan komt dit probleem niet voor in de Event Viewer / System meldingen...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

remy007 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:14:
code:
1
2
3
TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Géén idee of dit met het probleem te maken heeft.
Ja, als deze melding optreed LIJKT internet er uit te liggen. Deze melding krijg je als je veel verbindingen tegelijk wilt openen naar buiten (meer dan 10 half open verbindningen )

oorzaak no 1: een of meer p2p programmas. (torrent?)
oorzaak no 2: een virus dat loopt te spammen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
leuk_he schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:20:
[...]

Ja, als deze melding optreed LIJKT internet er uit te liggen. Deze melding krijg je als je veel verbindingen tegelijk wilt openen naar buiten (meer dan 10 half open verbindningen )

oorzaak no 1: een of meer p2p programmas. (torrent?)
oorzaak no 2: een virus dat loopt te spammen.
Heb wel P2P open staan alleen niet op deze pc (oude Intel Cel 300mhz)... welke niet veel doet op dit moment. Volgens DUmeter (geïnstalleerd op de server) een download van 50kb/s en upload 150 kb/s maximaal...

Heb een Demon 8Mb/s down 1Mb/s up abbo... voor de weet

Ben voor de zekerheid Symantec Antivirus (geen Norton!!) aan het distribueren over het netwerk, kijken of ik iets kan vinden kwa virussen... verwacht het eerlijk niet. Aangezien de virusscanner op de server actief is, en up2date.

[ Voor 14% gewijzigd door remy007 op 09-06-2007 21:59 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

remy007 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:57:
[...]

. Volgens DUmeter (geïnstalleerd op de server) een download van 50kb/s en upload 150 kb/s maximaal...
Het aantal verbindingen is belangrijker dan de kbup/kb down.

Welke p2p applicatie gebruik je.

zoek eens op "event 4226" icm met je p2p applicatie. Wellicht is het een setting uit je p2p applicatie of helpt het gewoon voor jou de patcher te draaien (er is overingen nu ook een patch voor vista uit)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1