[Chello modemprobleem]Arris Touchstone wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:59
Ik ben van chello classic overgegaan op chello extreme, daarvoor heb ik een nieuwe modem opgestuurd gekregen, nu kan ik met geen mogelijkheid verbinding krijgen met de modem. Ik heb zelfs nieuwe splitters etc gebruikt, maar als ik hem voor het eerst aanzet gaat hij langzaam naar 3 lampjes aan (Power, DS, US) en het lampje online gaat knipperen. Dan springt hij terug naar Power aan en DS knipperen. Af en toe gaat hij weer terug naar het eerste, maar nooit gaan ze alle 4 aan.

Qua aansluiting zit het gewoon goed, als ik mn oude modem er tussen hang werkt het direct. Ik heb de modem al gereset, ook geprobeerd een hard reset te doen door langer dan 10 seconden reset knop in te houden. Heb er alleen helaas geen guide bij en weet dus niet zeker wat ik er mee doe.

Nu heb ik inmiddels een afspraak met de upc monteur op woensdag, zij konden mijn modem ook niet bereiken. Maar liever wacht ik dat niet af en fix ik het probleem zelf. Mits dat mogelijk is natuurlijk, dus als iemand weet wat het probleem is, ik zou de hulp enorm waarderen :).

Alvast bedankt!

modemtype = Arris touchstone model TM502B/220
abbo is chello extreme, incl upc telefonie

[ Voor 4% gewijzigd door DarkShadow op 08-06-2007 18:43 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Dat je voor een abo wissen een ander modem krijgt is bijzonder, maar oke.. het is gebeurd. (edit: aah oke. je hebt er nu telefonie bij.. oke dan is het logisch).
Dat de helpdesk geen contact kan krijgen met het modem zou best kunnen zijn omdat het modem zich niet aanmeldt..

Weet je zeker dat je modem al vanaf vandaag hoort te werken?
Het feit dat je oude modem nog werkt doet me denken dat je nieuwe modem gewoon nog niet geactiveerd is.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 08-06-2007 18:54 ]

• DarkShadow
job schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:49:
Dat je voor een abo wissen een ander modem krijgt is bijzonder, maar oke.. het is gebeurd. (edit: aah oke. je hebt er nu telefonie bij.. oke dan is het logisch).
Dat de helpdesk geen contact kan krijgen met het modem zou best kunnen zijn omdat het modem zich niet aanmeldt..

Weet je zeker dat je modem al vanaf vandaag hoort te werken?
Het feit dat je oude modem nog werkt doet me denken dat je nieuwe modem gewoon nog niet geactiveerd is.
Ik ga hem vannacht installeren, las dat het soms wel 6 uur kan duren om de een of andere vage reden. We zullen zien. Ik weet dat het niet kan liggen aan de bekabeling, anders had die ander ook niet gewerkt lijkt me.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Als het ene modem online komt, zou dat andere dat ook moeten kunnen met dezelfde bekabeling.
Of je modem is stuk (komt wel eens voor)

Bij m'n modem wissel 2 jaar geleden (com21 naar docsis) heb ik ze gewoon beiden aan de coax gehangen. De datum van de wissel klopte niet met wat ik had doorgekregen.
Toen m'n nieuwe modem online was.. utp overgeprikt en ik kon weer door.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 09-06-2007 01:09 ]

• DarkShadow
job schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:09:
Als het ene modem online komt, zou dat andere dat ook moeten kunnen met dezelfde bekabeling.
Of je modem is stuk (komt wel eens voor)

Bij m'n modem wissel 2 jaar geleden (com21 naar docsis) heb ik ze gewoon beiden aan de coax gehangen. De datum van de wissel klopte niet met wat ik had doorgekregen.
Toen m'n nieuwe modem online was.. utp overgeprikt en ik kon weer door.
Bij mij klopt de datum als het goed is wel, het staat nu ook ingesteld op chello extrem. Ik heb hem gisteravond tot nu aan de coax gehangen (met utp lijntje erin, maar helaas niets. Zelfs zonder kabels erin gaan de eerste 3 lampjes branden en de online knipperen kwam ik net achter :P

Raar ding, ik hang hem er wel tijdelijk aan de andere kant van de splitter, misschien heb je gelijk qua datum (alhoewel dat dus zeer onwaarschijnlijk is), maar ik denk eerder dat dat ding kapot is.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Had hetzelfde probleem ook toen ik op Chello overstapte.
Bleek uiteindelijk in de wandcontactdoos te zitten.
Die modems schijnen een behoorlijk sterk signaal nodig te hebben, sterker dan er op dat moment uit mijn WCD kwam. Andere doos gemonteerd door de UPC monteur, en hij deed het wel...

• DarkShadow
Brede P schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:00:
Had hetzelfde probleem ook toen ik op Chello overstapte.
Bleek uiteindelijk in de wandcontactdoos te zitten.
Die modems schijnen een behoorlijk sterk signaal nodig te hebben, sterker dan er op dat moment uit mijn WCD kwam. Andere doos gemonteerd door de UPC monteur, en hij deed het wel...
Daar ben ik dan ook behoorlijk bang voor. Probleem is dat ik mijn splitter nu direct op de groene kabel die het huis binnenkom heb gemonteerd. Veel beters hoef ik dus niet te verwachten. Daarnaast doet de modem wel degelijk vaag als hij zonder bekabeling wel zegt dat hij een ds/us signaal heeft maar niet online kan aanmelden :P (met bekabeling precies hetzelfde). Ik zal vanavond eens proberen in de modem statistics te kijken naar het signaal. Moet beneden de 55dB zijn als ik me niet vergis? (Docsis 2.0), nu weet ik alleen even niet of mn oude thomson ook al Docsis 2.0 is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het kan tot een uur duren voordat een modem voor de eerste keer online komt - het moet namelijk zoeken naar de juiste frequenties. Als het eenmaal die dingen te pakken heeft komt het erna in een paar seconden online (zoals je oude modem nu al doet). Hoe lang heb je de modem aangesloten gehad? Als dat minder dan een uur per keer is, heb je hier allicht last van.

Oslik blyat! Oslik!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

dion_b schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:51:
Het kan tot een uur duren voordat een modem voor de eerste keer online komt - het moet namelijk zoeken naar de juiste frequenties. Als het eenmaal die dingen te pakken heeft komt het erna in een paar seconden online (zoals je oude modem nu al doet). Hoe lang heb je de modem aangesloten gehad? Als dat minder dan een uur per keer is, heb je hier allicht last van.
DarkShadow schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 08:47:
[...]

Ik heb hem gisteravond tot nu aan de coax gehangen

• DarkShadow
Ik heb hem gisteren naast mn andere modem aangesloten, de hele nacht had hij er al aan gezeten. Maar pas aan het einde van de dag zag ik ineens alle lampjes branden. Het werkt nu dus, maar ik merk nauwelijks snelheidsverschil. Heb wel de modem opnieuw aangemeld met prov.upc.nl

Zit nu op ongeveer 10mbit, en dat is dus niet de 20 waarvoor ik betaal. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik ben zo'n 1.5 jaar geleden nog upc monteur geweest en als ik me goed herinner kun je ook het volgende nog proberen.
Coax los van het modem.
Spanning op het modem....
na 10seconden coax erin.
Hij slaat dat een paar frequentie banden over en heeft daardoor vaak sneller een lock.

surf ook eens naar http://192.168.100.1 om te kijken wat je upstream en downstream waardes zijn (in Db uitgedruk) en daarnaast je SNR (signal to noise ratio).
edit:

het bovenstaande op het waarde verhaal na is dus overbodig

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 10-06-2007 17:11 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DarkShadow schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:58:
Ik heb hem gisteren naast mn andere modem aangesloten, de hele nacht had hij er al aan gezeten. Maar pas aan het einde van de dag zag ik ineens alle lampjes branden. Het werkt nu dus, maar ik merk nauwelijks snelheidsverschil. Heb wel de modem opnieuw aangemeld met prov.upc.nl

Zit nu op ongeveer 10mbit, en dat is dus niet de 20 waarvoor ik betaal. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
Tja, definieer 'het probleem' eerst maar eens:

- waarmee meet je die 10mbit?
- wat meet je op andere manieren (FTP? HTTP? etc)?
- wat meet je op andere tijdstippen?

En dan ter controle:
- waar is de modem op aangesloten?
- kan dat meer dan 10Mbit/s throughput aan?
- indien je een router en/of WiFi netwerk ertussen hebt hangen, wat meet je als je direct met PC op de modem gaat zitten?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1