Toon posts:

Applicatie OpenOffice installeren op terminal Server ????

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

ik heb weer een nieuwe opdracht gekregen, de opdracht is :

Om het beheer van de clientmachienes te beperken en de kosten zo laag megelijk te houden, wil de directie werken met een applicatie als OpenOffice,geinstalleerd op een terminal Server.

De Directie, Systeembeheer en Helpdesk willen volledige toegang hebbe tot alle onderdelen van de applicatie, maar het gebruik van tekstverwerkingsonderdeel beperken tot de werknemers van personeelzaken.

De afdeling Administartie krijgt exclusief toegang tot de spreadsheet faciliteiten: Inkoop en Verkoop tot de spreadsheet en database onderdeel.
Marketing alleen tot de presentatieonderdeel.

Ik heb wel gekeken maar weet niet hoe ik het moet aanpakken.

Kan iemand mij helpen bij dit

Alvast bedankt

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:05
Ik zou de opdracht teruggeven met het advies iemand in te huren die dit wel weet.
Of in ieder geval iemand inhuren die een functioneel en technisch ontwerp maakt.

Kun je daarna nog gaan zien of je zelf gaat uitvoeren. Al dan niet na het volgen van
een paar trainingen.

makes it run like clockwork

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:28

Boss

+1 Overgewaardeerd

Lijkt mij onwenselijk om verschillende delen van een office pakket aan te bieden aan verschillende gebruikers.

Wat nu als iemand van administratie een spreadsheet mailt naar iemand van marketing, om in een presentatie te verwerken? Dan moet 'ie het maar lekker uitzoeken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bijkomend probleem is dat OpenOffice afaik nog steeds werkt met een overkoepelend programma, waardoor het niet mogelijk is calc, writer en presenter los van elkaar te starten?

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de reacties maar hoe kan ik OpenOffice installeren zodat deze via Terminal Server te gebruiken is

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:41
Gewoon installeren via de bijgeleverde wizard? Mocht je het echt goed willen doen moet je inderdaad eerst een goed plan maken en gaan testen voor je op een live server aan de slag gaat!

Verwijderd

Topicstarter
oke zal ik doen

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 13:36
Ik weet niet zeker hoor, maar je zou kunnen kijken naar de Portable variant van OpenOffice. Deze installeer (nouja, installeer == kopieer) je in een bepaalde map en klaar is Kees. Je zou d.m.v. rechten de verschillende gebruikers kunnen toewijzen, toch? Ik heb ooit eens iets geschreven over de portable variant van OpenOffice, zie hier.
Pagina: 1