BF2 traag in het begin

Pagina: 1
Acties:

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Hoi
Mijn PC gaat in het begin, nadat een level is geladen erg traag. Dit duurt dan paar min, best wel iritant. Ik zie dan ook dat de HD belast wordt. Als dat is gestopt houd de 'lag' ook op, dus lijkt het me dat het ergens aan de HD ligt. In XP werkt hij wel gewoon. Dus ik heb het idee dat het te maken heeft met het geheugen en de harddisk. Misschien dat het geheugen vol zit, maar ik heb toch 2GB. Hebben jullie misschien een oorzaak?

Processor: E6600
Moederbord: MSI Neo-F P965
Geheugen: 2x 1GB PC5300.
Videokaart: Sapphire X1950XT 256MB
HD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat doet je game in XP? Vista is toch een stuk slechter voor games op het moment (behalve als je DX10 wilt). Ik kan me voorstellen, dat zeker spellen als BF2, welke geheugen slurpen, hier last van hebben.

Hoeveel geheugen gebruikt BF2 tijdens het spelen? Wat gebeurt er als je je settings, vooral die met geheugen te maken hebben ( http://www.tweakguides.com/BF2_1.html ) wat lager zet?

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
XP loopt wel gewoon perfect, geen lag in het begin. En geheugen usage zit tegen de 100% aan. Lijkt natuurlijk voordehand liggende oplossing, alleen hoorde ik dat die zo hoorde doordat Vista geheugen altijd wilt gebruiken.

Ik zal die tweakguide eens lezen.

EDIT: Nope, geen effect helaas...

[ Voor 11% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 08-06-2007 19:18 ]