Ik had een systeem met Asus A8N-E moederbord en AMD Athlon 64 4000+ S939 San Diego processor, nu heb ik zojuist een AMD Athlon X2 4200+ S939 processor gekocht en geïnstalleerd maar nu blijft mijn beeld zwart en piept hij ook niet bij het opstarten........ik heb heel internet afgezocht en ben tot de conclusie dat het of de bios versie moet zijn (maar dat kan niet want die heb ik laatst nog geupdate) óf een ontoereikende voeding, dus ben ik met de multimeter aan de slag gegaan maar krijg het niet voor elkaar amperes op het beeld te toveren, heb wel even de 12V lijn doorgemeten en die komt uit op 13,6V, is dit normaal? Het is overigens een Q-Tec 500W Big Fan (ik weet het, staat niet als erg betrouwbaar te boek), maar heeft altijd perfect gewerkt met de single core processor.......verder is er niets aan de pc veranderd, kan het dat deze processor net de nekslag is voor de voeding?
Hier even het systeem:
Processor: AMD Athlon X2 4200+ S939
Moederbord: Asus A8N-E (met nieuwste bios)
Geheugen: 2x 1024mb G.Skill PC3200 DDR
Videokaart: Asus X800 XL 256Mb PCI-Expresse
Harde Schijf: Samsung 500GB S-ATA II 16MB
Verder zit er ook een Thermaltake Big Water koelingssetje in, 2x NEC DVD Branders, 1x 120mm thermaltake fan, 1x 80mm thermaltake fan, interne cardreader en een Pinnacle videobewerkingskaart.
Ik vraag het even voor de zekerheid omdat ik het sonde zou vinden als ik nu een nieuwe voeding aanschaf en hij werkt nog niet. Is dit overigens een goede keuze:
http://www.coolermaster-e...CAPeXtreme%20Power%20430W
Hier even het systeem:
Processor: AMD Athlon X2 4200+ S939
Moederbord: Asus A8N-E (met nieuwste bios)
Geheugen: 2x 1024mb G.Skill PC3200 DDR
Videokaart: Asus X800 XL 256Mb PCI-Expresse
Harde Schijf: Samsung 500GB S-ATA II 16MB
Verder zit er ook een Thermaltake Big Water koelingssetje in, 2x NEC DVD Branders, 1x 120mm thermaltake fan, 1x 80mm thermaltake fan, interne cardreader en een Pinnacle videobewerkingskaart.
Ik vraag het even voor de zekerheid omdat ik het sonde zou vinden als ik nu een nieuwe voeding aanschaf en hij werkt nog niet. Is dit overigens een goede keuze:
http://www.coolermaster-e...CAPeXtreme%20Power%20430W