Bibberend beeld op 22" widescreen (analoog)

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 07:12

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn Samsung 22" Syncmaster 226BW, of om beter te zeggen, met mijn analoge uitgang van mijn laptop.

Mijn scherm (en muis/tobo e.d.) zit aangesloten op mijn laptop via een analoge uitgang achterop mijn laptop.

Het beeld bibbert nogal, dit had ik ook met mijn vorige 17" samsung scherm, nu gok ik dat het van de analoge kabel komt icm laptop e.d. maar nu zoek ik een oplossing... Op mijn 17" samsung was de lichte trilling nog wel te doen, maar op mijn 22" is het een stuk erger en niet mee te werken...

wie heeft er tips? bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door geerttttt op 08-06-2007 16:56 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 22:17
Ik denk dat je videokaart niet krachtig genoeg is voor de resoluties die je wilt. Probeer een stap terug te doen met de resolutie.

Verwijderd

Tuurlijk is de grafische kaart 'krachtig genoeg', hij kan het wel of hij kan het niet. En hij kan het blijkbaar wel ;)
Het bibberen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door storing in het analoge signaal. Wellicht kun je met een andere (beter afgeschermde) kabel testen? Ook kan het zijn dat de aansluiting van de laptop zelf niet goed is afgeschermd. In dat geval heb je, ben ik bang, gewoon pech. Overigens kan het best, zo'n resolutie op analoog signaal (sterker, ik typ dit op een pc waarvan de 226BW via d-sub is aangesloten; superstrak beeld, geen verschil met aansluiting via DVI :) ).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 17:11 ]

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:11:
Tuurlijk is de grafische kaart 'krachtig genoeg', hij kan het wel of hij kan het niet. En hij kan het blijkbaar wel ;)
Het bibberen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door storing in het analoge signaal. Wellicht kun je met een andere (beter afgeschermde) kabel testen? Ook kan het zijn dat de aansluiting van de laptop zelf niet goed is afgeschermd. In dat geval heb je, ben ik bang, gewoon pech. Overigens kan het best, zo'n resolutie op analoog signaal (sterker, ik typ dit op een pc waarvan de 226BW via d-sub is aangesloten; superstrak beeld, geen verschil met aansluiting via DVI :) ).
hm , tja. de standaard kabel is niet zo super lijkt me. (aardig dun)... een dikkere kabel werkt beter dus zeg je?

Verwijderd

Het zou kunnen, zoiets kun je nooit van tevoren weten. Heb je toevallig nog zo'n kabel liggen, dan kan proberen nooit kwaad. Anders kun je wellicht even langs een pc-winkel gaan en vragen of zij dat even willen testen (en als dat het probleem verhelpt natuurlijk wel dáár een goede kabel kopen hè ;) ).

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:20
Het kan inderdaad een lousy kabel zijn, dat zou ook mijn best guess zijn.
Een kaart die die resolutie analoog niet aan zou kunnen komt uit de pre historie....
Dat lukt een Riva TNT nog...

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Het is een best toffe ATI Radeon X1150 mobile... dus dat kan het niet zijn, bovendien is dit de prima resolutie. maar het trilt dus, soms wat meer soms wat minder. ik moet dan idd maar zo'n kabel zien te scoren dnek ik ja...

Verwijderd

Die chip moet dat inderdaad gewoon trekken!
Maar nogmaals, ga niet lukraak iets kopen :) je zou niet de eerste zijn die tevergeefs geld uitgaf aan hardware ;)
Pagina: 1