Toon posts:

Wat is nou de juiste keuze.

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om over te stappen naar een Mac omdat ik hiermee mijn werk gewoon vele malen beter kan uitvoeren (grafisch vormgever). en nou ben ik aan het twijfelen tussen een tweedehandse G5 dual core of een nieuwe Imac met Intel core 2 duo.

Dit zijn dus de specs van beide apparaten:

G5:
Processor: 2 X G5(Dual Core) - 1800 MHz Geheugen: 1250 MB Harddisk: 230 GB
Poorten: USB FireWire UTP VGA ADC

Imac
Processor: 2,16-GHz Intel Core 2 Duo Geheugen: 1GB MB Harddisk: 250 GB
Videokaart: ATI Radeon X1600 met 128 MB GDDR3 SDRAM

Programma's als Photoshop / Illustrator e.d moeten dus vloeiend lopen.

Iemand advies?

Alvast Bedankt,

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
imac zou ik doen... is meer dan genoeg voor je overstap

Verwijderd

De iMac zou ik ook kiezen.
Als je budget het toelaat, zou ik wel voor meer ram gaan. Daarom niet via Apple (crucial bijvoorbeeld), maar meer RAM kan geen kwaad zeker niet voor de grafische apps.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op Intel Macs kun je Parallels draaien waardoor je zonder problemen Windows applicaties kan draaien, dat kan soms toch best handig zijn. Alleen al daarom zou ik zelf de iMac verkiezen boven de G5.

🌞🍃

Verwijderd

Maar wacht dan wel nog even af of er geen nieuwe imacs komen binnenkort.
zie: http://buyersguide.macrumors.com/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:12:
De iMac zou ik ook kiezen.
Als je budget het toelaat, zou ik wel voor meer ram gaan. Daarom niet via Apple (crucial bijvoorbeeld), maar meer RAM kan geen kwaad zeker niet voor de grafische apps.
Hoeduur zou 1gb ram kosten, en is het tevens moeilijk om hem erin te zetten?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:22:
[...]
Hoeduur zou 1gb ram kosten, en is het tevens moeilijk om hem erin te zetten?
En dat zijn twee dingen die je makkelijk zelf kunt uitzoeken, door bijvoorbeeld naar de Pricewatch te kijken en de instructies van Apple door te nemen.

Welke machine je moet nemen, kan alleen jij beantwoorden, door bijvoorbeeld te zoeken naar benchmarks en reviews. Als je die naast elkaar legt kun je zelf bepalen welke voor jou het beste is.

Mocht je er dan niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen, waarin je precies vertelt hoe je gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waar je nog aan twijfelt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.