Toon posts:

Videokaart terror

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Sinds een weekje heb ik goeie probleempjes met mijn PC. Ik zal het voor de duidelijkheid even opdelen in 2 deeltjes.

In mijn computer van een jaar of 3 oud zit een Radeon 9700 pro, opzich nog een redelijke kaart. Laatst heb ik mijn computer uitgezogen met de stofzuiger en ik denk dat ik daarbij de videokaart te hard aangetikt heb. Als ik namelijk nu mijn PC opstart met de Radeon erin krijg ik allemaal paarse strepen over mijn beeldscherm heen en spellen zijn heeelemaal verneukt. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Ik dacht dat hij gewoon dood was, dus ik heb een goedkope nieuwe kaart gekocht. De Geforce 6600 256 MB. Maar het probleem is, zo gauw ik hem in mijn AGP slot stop en ik druk mijn computer aan dan begint alles te draaien (de fans etc) maar er is geen enkel lichtje aan de voorkant aan en hij start ook niet op.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Thanks in advance!

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Statische schade denk.
Stofzuiger gebruiken voor pc ontstoffen wordt niet voor niets afgeraden.
Genereerd een enorme hoeveelheid statische electriciteit.

Na reset bios kom je ook daar niet in?

[ Voor 11% gewijzigd door Bollebout op 08-06-2007 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bollebout schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:13:
Statische schade denk.
Stofzuiger gebruiken voor pc ontstoffen wordt niet voor niets afgeraden.
Genereerd een enorme hoeveelheid statische electriciteit.

Na reset bios kom je ook daar niet in?
Ik kom wel in de Bios, maar alleen met mijn oude videokaart erin. Zou een reset het probleem op kunnen lossen denk je?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:51
Weet het niet van de Radeon, maar de 6600 heeft een extra molex, die ook aangesloten ?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

LOL: typfout: Videokaart Terror!

-error

Gulfstream G650

Verwijderd

Topicstarter
salimrmaf schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:33:
LOL: typfout: Videokaart Terror!

-error
Haha die typfout staat er express hoor, het is terror omdat het de hele tijd stuk is :) Maar achteraf gezien best een leuke woordgrap!

Verwijderd

Topicstarter
MEN-O schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:32:
Weet het niet van de Radeon, maar de 6600 heeft een extra molex, die ook aangesloten ?
Waar zit die dan? Ik zie die namelijk wel op mijn radeon maar niet op mijn 6600. En huisgenootje heeft nu ook een 6600 en daar loopt hij volgens mij zonder extra stroom. Zijn er niet meerdere versies van de 6600? Ook een GT of hoe dat heet betere versie. Die van mij was 30e ofzo dus ik dnek de meest brakke 6600. Maar misschien zit die molexaansluiting verborgen?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
er is een pci-e versie en die is meestal zonder extra power aansluiting.

de AGP versie heeft altijd een grote molex aansluiting, dus niet zoals aan je 9700pro , maar eerder zoals je in je harde schijf moet steken.

mijn 6600 bootte ook zonder molex hoor ... al is het een hele tijd geleden dat ik daar nog mee werkte , ben helemaal overgeschakeld op pci-e en een 6700XL

[ Voor 18% gewijzigd door successor op 08-06-2007 20:59 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Tja d'r zijn drie varrianten te krijgen..;
  1. Zonder extra voedings aansluiting.
  2. Met een Molex voedings aansluiting.
  3. Met een Floppydisk connector.
Het zou ook nog kunnen dat je als er geen extra connector op die 6600 zit hij die voeding van je moederboard probeert te trekken en dat dat gewoon niet lukt, heb je op je moederboard wel alle voedings aansluitingen aangesloten..?

Dus ten eerste de 24 pin's (logisch anders werkte er helemaal niets) maar ook bv. de 4-polige connector of de Molex connector dat ligt maar net aan het merk/type moederboard dat je hebt.

Op dit gebied hebben we echt meer info over je hardware nodig om je verder te kunnen helpen.
  • type/merk moederboard..?
  • type/merk grafische kaart..?
  • type/merk voeding..?
  • piepjes/geluidjes die je moederboard maakt wanneer die 6600 erin zit..?
  • start je pc überhaubt wel door ook al werkt je grafische kaart niet..?
Wat ook nog gebeurt kan zijn is dat er misschien een jumper oid. van je moederboard af is gezogen door de stofzuiger, in dat geval pak de handleiding van je moederboard er even bij en loop alles even na. (of kijk even wat er in de stofzuigerzak zit)

Het probleem is dat het op dit moment nog erg veel verschillende dingen kunnen zijn... :/

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

De 6600 bleek het gewoon niet te doen. Een andere 6600 erop aansluiten werkte namelijk wel prima. Heb hem teruggebracht en toen een andere gekocht; 7300GT.

Daar kan ik er wel weer een tijdje mee tegenaan toch?

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Alleen wel benieuwd eiegnlijk wat er nu stuk was aan die oudere kaart.
Succes met je nieuwe kaart!

Verwijderd

elke keer als ik terror zie staan moet ik aan Jaap denken haha

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:52:
Hey allemaal,

De 6600 bleek het gewoon niet te doen. Een andere 6600 erop aansluiten werkte namelijk wel prima. Heb hem teruggebracht en toen een andere gekocht; 7300GT.

Daar kan ik er wel weer een tijdje mee tegenaan toch?
Is de 7300GT niet trager dan de 6600? (lowbudget van nieuwe serie, vs midrange nieuwe?)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vraag me af of een 9700Pro niet sneller is dan een 7300GT..zijn geen wereldkaarten. (Low budget, de 9700Pro was high-end).

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05-2025
Ik zou mijn geld zetten op de 9700Pro. Kaartje heeft mij heel wat jaren gesteund ;). Tot 2 weken geleden, nu is het een 2e rangs systeem, maar goed. Enige nadeel was dat mijn koeler extreem veel lawaai maakte (in de zin van hij lijkt ergens tegenaan te tikken, al was dat niet te zien/ontdekken). Ik haalde zelfs in Stalker op medium detail vlotte FPS!!!
Pagina: 1