Zalman CNPS9700 & Q-fan

Pagina: 1
Acties:

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Ik heb een Zalman CNPS9700 waaraan standaard een 3 polig stekkertje zit. Op mijn Asus P5B Deluxe zit de mogelijkheid om automatisch de CPU fan snelheid te laten regelen dmv Q-fan. Daarvoor moet je de fan aansluiten op het mobo met een 4 polig stekkertje. Da's dus een probleem voor mijn zalman aangezien ik alleen een 3 polig stekkertje heb. Ik kan wel handmatig de snelheid regelen maar dat is erg onhandig. Nu draait de fan steeds voluit en maakt een enorm lawaai.

Is er een mogelijkheid om toch mijn zalman aan te sluiten met Q-fan? Misschien adapter o.i.d.
Wat is anders een goedkope oplossing, want momenteel maakt mijn stofzuiger minder lawaai dan mijn CPU koeler......

Verwijderd

Gewoon de fan standaard langzaam laten draaien? Die koeler heeft genoeg koelvermogen om het zaakje ook op laag toerental koel te houden (tenzij je een overgeclockte Quad draait ^^). Anders kun je het nog regelen met Speedfan, vanuit Windows.
Overigens is dit meer iets voor Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 14:06 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-01 16:10
Ik kan met haast niet voorstellen dat je 9700 meer herrie maakt dan je stofzuiger. Ik heb er ook eentje, maar zelfs maar harddisk is luidruchtiger... Die Zalman is bijna geruisloos.
Daarnaast heb je van Zalman natuurlijk ook een Zmate gekregen om de snelheid te regelen....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 10:22
Dat Q-fan werkt goed hoor! Ik heb het op m'n K8v en daar schakelt ie de fan zelfs uit als hij niet nodig is. Je kunt in de gemiddelde computerwinkel wel een verloopje krijgen. Je moet er alleen wel even op letten dat je de goede kleuren op zo'n manier doorverbindt, zodat je je signaaldraad ook nog kunt gebruiken. Da's wel zo handig voor monitoring.

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
born2tweak schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:25:
Dat Q-fan werkt goed hoor! Ik heb het op m'n K8v en daar schakelt ie de fan zelfs uit als hij niet nodig is. Je kunt in de gemiddelde computerwinkel wel een verloopje krijgen. Je moet er alleen wel even op letten dat je de goede kleuren op zo'n manier doorverbindt, zodat je je signaaldraad ook nog kunt gebruiken. Da's wel zo handig voor monitoring.
Dat vroeg ik me dus inderdaad af. Ik hoop alleen dat die verloopjes zo te verkrijgen zijn....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1