Toon posts:

Excel 2003/server Time out, of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk hier op een XP sp2 pc:
Intel Core 2 @ 1.98 Ghz
1Gb geheugen
Ik werk met Excel 2003.
----------------------------------------------------------------------
Wanneer ik vanuit een programma gegevens wil exporteren naar Excel 2003 gaat dit prima. zowel bij 3.000 regels als bij 50.000 regels.
Wanneer ik dit excel bestandje (3.000 regels) dan wil opslaan op mijn H:\ schijf op de server (2003-fileserver) gaat dit goed.
Wanneer het excel bestandje van 50.000 regels op mij H:\ probeer op te slaan gaat hij op tilt. Na enige tijd dat de computer gewoon vast staat, geeft hij de melding dat de netwerkschijf niet beschikbaar is of dat de schijf vol zit. Excel crashed. Als ik dan op het uitroeptekentje klik, naast mijn klok, om de verbinding te bekijken doet hij het gewoon.
Ik heb gekeken naar de grote en op de netwerkschijf heb ik nog 100Gb vrij. zelf op de andere schijven in de server is nog meer dan 10Gb vrij.
Lokaal is er ook meer dan 10Gb vrij(hoewel ik hem daar nier op sla).<< Wanneer ik dit wel doe (lokaal opslaan) dan doet hij het met die 50.00 regels wel. Als ik hem dan ctrl copy en op de H:\ schijf ctrl plak doet hij het ook gewoon, deze work around is alleen niet wenselijk>>

Kan het zijn dat er time out zit in Excel 2003 of op de server? Zo ja waar kan dit dan zitten?
Zo nee wat kan het dan zijn? |:(

Edit:>> Als ik nog iets ben vergeten meld dit even dan zet ik het erbij.

Edit 2:>> Rechten op de netwerkschijf: geen inherit, wel child duplicate, rechten zijn Full controle (zowel ik als domain admins).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 14:18 . Reden: vergeten info ]

Verwijderd

Topicstarter
8)7 :X Netwerkkaart van auto naar 100Mb Full Duplex gezet.... 8)7 :X

:D :D :D ;(