[2000] Server start steeds langzamer op

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:27
Hallo,

Ik heb al paar topics gelezen over het langzaam opstarten van w2k server maar nog niet echt een antwoord gevonden misschien is er iemand die me kan helpen.

Het probleem is dat na verloop van tijd de server steeds langzamer is met opstarten (+/- 1 / 1,5 jaar)

We draaien een software applicatie voor meldkamers die werkt met een database die draait op SQL 7.0 Server. (de database van de software applicatie is ongeveer 300 mb groot, ook tevens enige database)
Bij een nieuw ingerichte server (onafhankelijk van de groote database SQL) start deze keurig binnen 5 min. op. maar na verloop van tijd gaat het opstarten langzamer en lanzamer tot wel 10 a 15 min !!
Is hier wat aan te doen?? of iest dat dit probleem kan verhelpen?

Hardware/software:

Siemens Primergy Server met w2k server (3ghz, 1g intern, 2x SATA HD mirror)
- 2 netwerk kaarten 3com

SQL 7.0 server

Verder zitten er 4 bedienplaatsen op aangesloten (windows 2000 client)
Kleine pc's Siemens Esprimo's

Als er meer info nodig is hoor ik het graag... maar vooral een oplossing :D

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Tom

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
krijg je fouten in je logboek??
Is je windows geupdate?
werkt je virusscanner bij/ is die niet te druk?
virus te pakken?
hardware kapot?
geheugen getest?

Er zijn veel dingen die je moet bekijken en analyseren.

Er is ook een programma die meet hoe snel je pc start en waarom het zo lang duurt per proces. ben even de naam kwijt maar die kan je wel vinden met de search. ik dacht bootvis.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Server OS horen in Windows Servers en Server-software thuis, graag even op letten :)

mv Windows Servers en Server-software dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:34

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Welk deel van het booten duurt het langst? Dan hebben we enige indicatie waar we het moeten zoeken. Als hij gestart is draait ie verder wel soepel? Of gaat hij na verloop van tijd dan ook trager worden?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 07:02

Woohooo

Smilie, James Smilie

Misschien rare reply hoor maar wat maakt jou het nou uit hoe lang het duurt om op te starten?
Een server ga je toch niet elke dag herstarten?

[ Voor 3% gewijzigd door Woohooo op 08-06-2007 13:04 ]

• d-vine
Geheugen en hardware zijn getest en zijn in orde.
komen alleen specifieke fouten in logging bij een crash maar daarna en daarvoor met normale herstart ook hetzelfde probleem.

Met of zonder virus scanner maakt niet uit. in het land geven zonder virusscanner zelfde problmen en na virus scan laten lopen waar dan niets uit komt blijft het probleem.

windows hangt niet aan inter of intra net. enige verbinding naar buiten is via extra netwerk kaart naar GMS (gemeenschappelijke meldkamer systeem) die is afgezonderd met firewall/ router. Dit mag nooit uitmaken na mijn mening. Dit blijkt ook wel dat we een server hebben draaien in dordrecht die zelfde kuren vertoond zonder koppeling naar GMS

als je met opstarten het windows scherm met de tijd balk hebt blijft deze even op 1/4 hangen en lang op 3/4. Daarna voor het inloggen ook even. bij mekaar dus 10 tot 15 min...
Na het invoeren van password start alles normaal. (vergeleken met nieuw ingerichte server iets langzamer maar veel is dit niet)
Ook werkt alles normaal na het opstarten, geen conflicten of software applicaties die ineens langzamer gaan werken etc. Loggins geven ook aan dat er geen problemen mee zijn.

(dank voor het verplaatsen van topic mod)

• d-vine
nog even inhaken Woohooo opmerking...

gebeurd ook niet dagenlijks maar bijkomend dat na een server herstart nog andere meldsystemen gekoppeld moeten worden en geinitialiseerd wat de tijd wat meer opdrijft. Een meldkamer zit niet te wachten dat hun systeem lang uit de lucht is wat ook begrijpelijk is.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

d-vine schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:08:
komen alleen specifieke fouten in logging bij een crash maar daarna en daarvoor met normale herstart ook hetzelfde probleem.
Wat bedoel je hier precies mee? Dat je alleen maar fouten ziet van een crash welke eens is gebeurd en verder niks?

Doet je server iets met DNS? Welke functies staan er op geinstalleerd?
Deze kuren lijken op een brak ingesteld DNS. Dan duurt het inderdaad een eeuwigheid voordat je computer start.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• d-vine
Inderdaad alleen fouten in loggins van een crash eens in de zoveel tijd.. verder minimale fout meldingen van software applicaties... niets wat echt met windows zelf te maken heeft. Maar systeem draait ook goed als het draait, alleen met opstarten.

Systeem is verder heel basic.

Server - HP 2300 switch - 4 PC's
Geen DNS of andere specifieke netwerk instellingen. Recht toe recht aan.
IP adres in reeks 150.44.8.60 t/m 80
subnet. 255.255.255.0

In dordrecht hebben we dit draaien waar die problemen ook zijn.
In zwolle zit een GMS koppeling. Die met extra netwerk kaart zit verbonden.
instellingen:
IP 151.44.8.60
sub.: 255.255.255.0
gatew.: 151.44.8.200

dns (standaard)
127.0.0.1

deze instellingen krijgen wij op van het netwerk beheer GMS van de meldkamer regio's

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Op je server moet je die (volgens mij) eigenlijk naar het ip van de server zetten en eventueel een secondary ergens anders heen ofzo. Ik weet alleen niet of dit je boot probleem dan ook gelijk verhelpt.

• d-vine
We hebben er ook even aan gedacht maar in dordrecht doen we helemaal niets met een externe koppeling en die begint ook die opstart mankementen te vertonen.
Vandaar dat ik dacht gooi dit probleem eens in de groep.:D wie weet heeft iemand iets of een andere tip advies, programmatje om dit te verhelpen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zijn het ook nog domain controllers?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• d-vine
is wel een netwerk opgebouwd met domain... kan het zijn dat de server daar op den duur problemen mee krijgt dan?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens met bootvis, kan het misschien ook zijn dat er een batterij oid niet meer goed is of een log volloopt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 07:28
Een vergelijkend probleem heb ik ook eens gehad met ook een FS primergy, de server bloed langzaam dood. Ook in de logs geen foutmelding.

Uiteindelijk was het probleem bij mij, dat de kast niet goed geaard was.

Misschien dat je er wat aan hebt.

Groeten Jos
Pagina: 1