Hallo,
Ik heb al paar topics gelezen over het langzaam opstarten van w2k server maar nog niet echt een antwoord gevonden misschien is er iemand die me kan helpen.
Het probleem is dat na verloop van tijd de server steeds langzamer is met opstarten (+/- 1 / 1,5 jaar)
We draaien een software applicatie voor meldkamers die werkt met een database die draait op SQL 7.0 Server. (de database van de software applicatie is ongeveer 300 mb groot, ook tevens enige database)
Bij een nieuw ingerichte server (onafhankelijk van de groote database SQL) start deze keurig binnen 5 min. op. maar na verloop van tijd gaat het opstarten langzamer en lanzamer tot wel 10 a 15 min !!
Is hier wat aan te doen?? of iest dat dit probleem kan verhelpen?
Hardware/software:
Siemens Primergy Server met w2k server (3ghz, 1g intern, 2x SATA HD mirror)
- 2 netwerk kaarten 3com
SQL 7.0 server
Verder zitten er 4 bedienplaatsen op aangesloten (windows 2000 client)
Kleine pc's Siemens Esprimo's
Als er meer info nodig is hoor ik het graag... maar vooral een oplossing
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Tom
Ik heb al paar topics gelezen over het langzaam opstarten van w2k server maar nog niet echt een antwoord gevonden misschien is er iemand die me kan helpen.
Het probleem is dat na verloop van tijd de server steeds langzamer is met opstarten (+/- 1 / 1,5 jaar)
We draaien een software applicatie voor meldkamers die werkt met een database die draait op SQL 7.0 Server. (de database van de software applicatie is ongeveer 300 mb groot, ook tevens enige database)
Bij een nieuw ingerichte server (onafhankelijk van de groote database SQL) start deze keurig binnen 5 min. op. maar na verloop van tijd gaat het opstarten langzamer en lanzamer tot wel 10 a 15 min !!
Is hier wat aan te doen?? of iest dat dit probleem kan verhelpen?
Hardware/software:
Siemens Primergy Server met w2k server (3ghz, 1g intern, 2x SATA HD mirror)
- 2 netwerk kaarten 3com
SQL 7.0 server
Verder zitten er 4 bedienplaatsen op aangesloten (windows 2000 client)
Kleine pc's Siemens Esprimo's
Als er meer info nodig is hoor ik het graag... maar vooral een oplossing
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Tom