[ASP] Kalenderscript geeft events uit alle jaren...

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben om eerlijk te zijn niet zo'n programmeur, dus vandaar dat ik de vraag hier plaats.
Ik gebruik 'n soortement van CMS voor mijn site.
In dat CMS zit 'n kalender die werkt middels 'n tweetal scripts (mini- en calendar.asp).
Als ik nu de kalender bekijk worden events weergegeven van alle jaren.
Dus bij de huidige maand worden ook de events uit 2006 getoond.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben 't script gaan doorspitten en volgens mij zit de fout in onderstaande code:
code:
1
sqltext = "SELECT * FROM tblCalendar WHERE(Date LIKE '" & iCurrent & "-" & Month(dDate) & "-%') or (Date LIKE '0" & iCurrent & "-" & Month(dDate) & "-%') or (Date LIKE '" & iCurrent & "-0" & Month(dDate) & "-%') or (Date LIKE '0" & iCurrent & "-0" & Month(dDate) & "-%')"

Het volledige sourcebestand is hier te downloaden.

Heeft iemand voor mij tips hoe ik het script zo verander dat uit de tabel Calendar alleen records getoond worden van het huidige jaar?

Alvast bedankt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je zet nergens het jaar erbij. Dan krijg je dus alle events van die dag, ongeacht het jaar.

Signatures zijn voor boomers.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Zoiets vermoedde ik ook al.
Alleen heb ik geen idee hoe ik de selectie jaar moet toevoegen.

Ik vermoed dat 't zoiets moet worden:
code:
1
sqltext = "SELECT * FROM tblCalendar WHERE(Date LIKE '" & iCurrent & "-" & Month(dDate) & Year(dDate) & "-%') or (Date LIKE '0" & iCurrent & "-" & Month(dDate) & Year(dDate) & "-%') or (Date LIKE '" & iCurrent & "-0" & Month(dDate) & Year(dDate) & "-%') or (Date LIKE '0" & iCurrent & "-0" & Month(dDate) & Year(dDate) & "-%')"

Zou dat kunnen? Of doe ik iets wat niet klopt?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
magic_nl schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:28:
Zoiets vermoedde ik ook al.
Alleen heb ik geen idee hoe ik de selectie jaar moet toevoegen.

Ik vermoed dat 't zoiets moet worden:
code:
1
sqltext = "SELECT * FROM tblCalendar WHERE(Date LIKE '" & iCurrent & "-" & Month(dDate) & Year(dDate) & "-%') or (Date LIKE '0" & iCurrent & "-" & Month(dDate) & Year(dDate) & "-%') or (Date LIKE '" & iCurrent & "-0" & Month(dDate) & Year(dDate) & "-%') or (Date LIKE '0" & iCurrent & "-0" & Month(dDate) & Year(dDate) & "-%')"

Zou dat kunnen? Of doe ik iets wat niet klopt?
niet helemaal....

tussen maand en jaar moet je nog een streepje hebben... net zoals tussen dag en maand (iCurrent = dag)... verder betekent "-%" in combinatie met een like dat na jaar een streepje volgt, dat op zijn beurt weer gevolgd gaat worden door 0 of meer andere willekeurige tekens (bijv. een tijd)... dat streepje moet dus verwijderd worden, want na jaar volgt over het algemeen geen streepje....

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Het is niet de bedoeling dat wij hier de code van iemand anders gaan debuggen.
Aangezien je het script niet zelf geschreven hebt, denk ik dat je beter eens bij de maker van het script te rade kunt gaan.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.