Toon posts:

Fluisterstil High End Systeem +-2000€

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey Iedereen,

Na het lezen van deze site en tomshardware enzo heb ik volgend syteempje samengesteld van om en bij de 2000€... Bedoeling is dat het echt stil is en supersnel. Het systeem gaat vooral gebruikt worden voor office applicaties en foto's bewerken (10 megapixel spiegelreflexcamera) (photoshop). Zijn er dingen die nog verbeterd kunnen worden om het wat stiller/sneller te krijgen? En gaat dat met die Scythe Infinity wel goed gaan (kwestie van doorbuigen van moederbord enzo)?

Kast: Antec P182

voeding PC: ANTEC TruePower Trio 650 EC (ongeveer 120€)

Moederbord: ASUS Commando 1.1

Processor: INTEL CORE2 Duo E6700 (2.67)

koeler voor de processor: SCYTHE Infinity 5x Heatpipe

Grafische kaart: MSI NX8600GTS met passieve koeling

Geheugen: CORSAIR TWINX Matched DDR2 4096MB (2x2048MB) 800Mhz

Harde schijf: Een 74 gigabyte WD Raptor voor het opstarten en een SEAGATE 320GB 16MB SATA II voor de data

een universele kaartlezer: bvb. APACER INTERN CARD READER

DVD lezer: DVD SATA SAMSUNG SH-D163A

DVD-schrijver: DVD-RW SATA SAMSUNG Zwart Internal DUAL LAYER 18X

Monitor: SAMSUNG Syncmaster 226BW 22inch wide screen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Ziet er op zich wel leuk uit. :)

Een paar opmerkingen over het 'echt stil' gedeelte:

Power Supply SPL (in dBA@1m) Vs. Power Output
Model 65W 90W 150W 200W 250W 300W 400W
Antec TruePower Trio 550W 22 22 22 22 30 37 45
Corsair HX520W 22 22 22 22 22 22 29
Seasonic S12 Energy Plus 550/650 20 20 20 20 21 25 38
Silverstone Element Plus ST50EF-Plus
23
23
23
25
34
41
43
Antec TruePower 2.0 430W
23
23
24
28
36
39
~40-42
Antec Neo HE 430W
20
20
21
26
31
37
~38-40

Zo heel stil komt de 550W variant van je gekozen voeding er in deze review niet uit... tot 200W gaat alles goed, en dan springt de fan ineens fors omhoog. :X Wellicht dat de Seasonic S12 Energy Plus 650W een leuk alternatief is? Ziet er imo ook wat beter afgewerkt uit... Je zou ook naar een modulaire voeding kunnen kijken, dat scheelt misschien wat onnodige kabelbende. :)

Die WD Raptor is overigens ook niet de stilste schijf he? :) Het is een hele leuke schijf qua performance, maar als je voor echte stilte gaat zou ik voor een enkele 500GB Samsung Spinpoint T166 gaan. 1 schijf is natuurlijk altijd ook stiller dan 2 schijven. Maar dat is een afweging tussen snelheid en stilte die je zelf zult moeten maken. :)

Als laatste vraag ik me nog even af waarom je dat Asus commando moederbord gekozen hebt? Het zal vast een leuk moederbord zijn, maar het is niet bepaald de goedkoopste. :X Heb je niet net zoveel aan een goedkoper moederbord?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Ik heb twee Spinpointjes in Raid 0 staan. Hoor je niks van en zijn heerlijk snel.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
idd, ben ik met je eens. een waarom neem je een E6700? Die E6600 is 11% sneller voor € 100. En je neemt ook PC 6400 geheugen, beetje kansloos als je het aan mij vraagt als je niet overklokt.

Voor de HD zou ik gewoon 2x 250/160GB nemen van Samsung (T166). Zal nog sneller gaan als een raptor ook, als het goed is. En de Seasonic voeding is ook een goed merk, maar de Corsair is nog net wat stiller zo te zien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alvast bedankt en ik zal een paar vragen proberen beantwoorden :)

1) Waarom de Antec voeding? Omdat die te verkrijgen bij mijn lokale winkel. De Seasonic en Corsair-voedingen niet... Ik koop graag alles bij mijn lokale winkel. Kwestie van service en loyauteit... Is het ook niet zo dat je moet uitkijken voor de inbouwdiepte bij de P182? Een Antec voeding zou er dan zeker moeten inpassen, niet?

Het verschil is trouwens precies niet zo groot, wel? Een dB of 7?

2) Waarom Corsair geheugen? Ik heb dat eigenlijk altijd al gehad, Corsair, en het heeft mij nooit in de steek gelaten. Heb eens zijsprongen gemaakt naar Apacer en Kingston en telkenmale was er iets mis mee (DOA of vrij snel). En daarbij ben ik natuurlijk van plan om een beetje over te klokken ;)

3) Dus ook vanwege het overklokken het Commando bord gekozen :) Daarbij heb je op dat mobo veel ruimte rondom de processor en dat heeft de Infinity van Scythe volgens mij wel nodig.

4) De Raptor als bootdisk is mss idd niet de stilste. Maar ik was aan het denken om hem in een soort van geluidsabsorberende doos te steken, dus dat scheelt al veel. Ook rust hij in een P182 al op rubber dempers, wat ook al een stuk helpt. En verder is mijn ervaring tot nu toe dat een kleine bootdisk met alleen Windows en Office op nog steeds het snelste is. Je moet dan natuurlijk wel niets anders erbij opzetten... Dat laat me ook toe om de datadisk af te sluiten als ik weg ga, zodat niemand bij mijn gegevens kan :)

5) De processor... Hoe bedoel je 11% sneller? is de 6600 sneller als de 6700? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 13:48 ]

Verwijderd

Asus Commando board is echt totale geldverspilling imo. 204 euro voor een mobo terwijl je maar een beetje wil overclocken. Het is tevens ook de oudere chipset van Intel. Als ik jou was zou ik een p35 board kopen. Die hebben ook een goede RAID controller onboard.

Wat betreft de infinity is ook niet waar. Het dq6 mobo van Gigabyte met de nieuwe intel chipset heeft ongelovelijk veel koper op het board maar een infinity past er op. Zelf een 7 milimeter bredere Thermalright ultra 120 extreme past er op.

Ik vind 14 db wel veel verschil tussen de corsair en de antec. En alle voedingen die genoemd zijn door Xander passen er gewoon in. Daar komt overigens ook nog bij dat jou voeding niet modulair is en dat is wel handig bij de antec p182 kast. De kabels kan je wegwerken achter het moboplate in de kast en de voeding zit ook nog een onderin.

De raptor schijf is niet zo geweldig snel als je denkt. Volgensmij zijn 2 seagate schijven in raid0 gewoon nog sneller.

De e6700 is ook onzin. Zonder ook maar voltages of iets dergelijks te veranderen krijg je al een e6600 stabiel op 2,67 Ghz. Daar bespaar je ook weer 50 euro op.

Als ik jou was zou ik
een Gigbayte p35 ds4 kopen (150)
een e6600 kopen (200)
een corsair voeding nemen (100)

Voor het geld wat je daarmee spaart kan je een betere videokaart kopen

TIP: Als je de p182 kast van antec koopt, neem dat Noctua of Nexus (weet niet meer, 1 van die 2) fans. Die zijn ontzettend stil en koelen de 182 zeer goed

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:45:
:X

Denk er dan wel even aan dat er geen lineair verband is tussen het aantal dBA's en 'hoeveel je hoort'. En dat iets bij 18dBA 'onhoorbaar' wordt verklaard. Die 7dB verschil zouden het voor mij toch zeer zeker wel waard zijn om een stillere voeding te halen...

Ik heb dan toevallig zelf ook een P182 in bestelling staan, met een Seasonic S12 Energy+ 550W, Scythe Infinity CPU koelers, 4 Nexus 120mm casefans, en twee Samsung T166 schijfjes...

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb dezelfde wensen als jij, en ongeveer hetzelfde budget. Ik heb gekozen voor de volgende setup:
Antec P182, Core Duo E6600, 4GB G.Skill geheugen, Sparke Calibre 8800GTX (TEC-koeling), 2 Samsung Spinpoints 320 (raid optioneel), Gigabyte P35 mobo, 520W Corsair voeding, Scythe Infinity en 5 Papst 120mm fans (4 in de case, 1 op de Scythe).

Ik heb 'm nog niet binnen, maar hij zou erg stil moeten zijn en kost zo rond de 1800 bij Azerty.

Edit: Inderdaad, 7 dB is 4x zoveel geluid, elke ~3 dB is een verdubbeling van het geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door Neoptolemos op 08-06-2007 14:47 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:45:

3dB meer is een verdubbeling van de geluidsdruk.
7dB meer is dus echt een groot verschil (meer dan een verviervoudiging).

bij idle gebruik zal die stil genoeg zijn, maar als je veel van je pc gaat vragen kan die aardig wat lawaai gaan maken.

Wat betreft die raptor. Toen die uitkwam was die bloedje snel. Tegenwoordig is hij al redelijk "oud".
HD's worden elke generatie sneller en sneller en komen al aardig in de buurt vwb de snelheid.
Als jij voor een stil systeem gaat zou ik die raptor niet nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 08-06-2007 14:55 ]

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:56
Vertrouw mij, je wil als je stilte koestert de meest stille hebben. Een tip misschien: DEZE casefansecht zwaar stil, je hoort ze niet. Dus als je misschien denkt dat de PC teveel geluid maakt na aanschaf, kan je deze altijd 3 ofzo kopen om de standaard fans te vervangen.
Maar de kast zelf is goed geluidsdempend en de casefans van antec zijn ook vrij stil, dus ik denk niet dat dit nodig zal zijn.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

Verwijderd

Dekar1 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:39:
Vertrouw mij, je wil als je stilte koestert de meest stille hebben. Een tip misschien: DEZE casefansecht zwaar stil, je hoort ze niet. Dus als je misschien denkt dat de PC teveel geluid maakt na aanschaf, kan je deze altijd 3 ofzo kopen om de standaard fans te vervangen.
Maar de kast zelf is goed geluidsdempend en de casefans van antec zijn ook vrij stil, dus ik denk niet dat dit nodig zal zijn.
Volgens de HWI Casefan test is die fan helemaal niet de stilste (komt er niet eens in de buurt van)
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGRkZ5g/viewgroup/
De Antec tricool 120 is bijvoorbeeld een goede keus..

Processor
Het geld dat de 6700 meer kost dan de 6600 is schandalig veel. Met zo'n koeling kun je dit verschil met gemak (zonder v-core verhoging zelfs soms) halen door een beetje te overclocken. Wacht anders nog even tot eind juli dan kun je voor 216 euro een q6600 kopen. Dat is natuurlijk ideaal voor grafische applicaties...

GPU
Goede keuze, aangezien je toch niet gamed.

Intern geheugen
Prima lekker future proof

PSU
Is niet ok, in een stille pc hoort een corsair 620 wat, deze is echt veel beter. Waarom neem je dan niet gewoon alleen je psu bij een andere shop. Ik bedoel je gaat toch geen mindere pc kopen omdat je locale shop dit merk niet voert. Je sponsort die shop toch niet? Je moet gewoon zorgen dat je een pc koopt die aan jouw wensen voldoet, als je dan de psu ergens anders moet kopen zou ik dat zeker doen!

OS
Waarom business, mist een hoop desktop features als ik me niet vergis. Overweeg ook home premium eens!

Mobo
Misschien moet je ook eens kijken naar de nieuwe p35 of x38 (later) chipset. Deze ondersteunen de nieuwe cpu's. Ook is een plank als de Asus p5kc niet verkeert (deze heeft 2* ddr3 en 4* ddr2).

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:50:
[...]

Volgens de HWI Casefan test is die fan helemaal niet de stilste (komt er niet eens in de buurt van)
Die antec tricool fans zitten standaard in de p182. 8)7

Maar volgens diverse bronnen is de Nexus toch stiller hoor. Vergelijk deze tabel maar eens met deze. Agreed, je krijgt met de antec tricool fan meer luchtverplaatsing in de hogere standen, maar bij gelijke luchtverplaatsing is de nexus toch ietsje stiller. Of dat het geld waard is, geen idee, ik heb ze zelf wel gekocht omdat ik liever in 1x alles 'goed' deed. :+

SPCR heeft als het om stilte reviews gaat bij mij toch een iets betere naam dan HWI...
PSU
Is niet ok, in een stille pc hoort een corsair 620 wat, deze is echt veel beter. Waarom neem je dan niet gewoon alleen je psu bij een andere shop. Ik bedoel je gaat toch geen mindere pc kopen omdat je locale shop dit merk niet voert. Je sponsort die shop toch niet? Je moet gewoon zorgen dat je een pc koopt die aan jouw wensen voldoet, als je dan de psu ergens anders moet kopen zou ik dat zeker doen!
Die Corsair is ook een leuke PSU ja. :) Misschien omdat ie ontworpen is door Seasonic. :+
OS
Waarom business, mist een hoop desktop features als ik me niet vergis. Overweeg ook home premium eens!
Alhoewel ik zelf inderdaad ook voor home premium zou gaan, mist die ook weer opties die wel in bussiness zitten (ik neem het opslaan van een netwerkwachtwoord maar even als stom voorbeeldje? :X). Voor beide is wel iets te zeggen...

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04-2025
[...]

Lees SPCR. Dat is de site voor stille systemen en daar raden ze wel nexus en noctua aan. Ik zou voor de nexus gaan.
PSU
Waarom 620W. Dat is echt veels te veel energie dan je nodig hebt. Corsair 520W is al meer dan genoeg. Misschien dat je beter naar een 400W voeding kan kijken als deze veel goedkoper zijn.

Verwijderd

Waster schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:58:
[...]

Lees SPCR. Dat is de site voor stille systemen en daar raden ze wel nexus en noctua aan. Ik zou voor de nexus gaan.

[...]

Waarom 620W. Dat is echt veels te veel energie dan je nodig hebt. Corsair 520W is al meer dan genoeg. Misschien dat je beter naar een 400W voeding kan kijken als deze veel goedkoper zijn.
Hij heeft idd niet meer dan 400W nodig als voeding, maar er zijn geen 400W voedingen die op 't niveau van de Seasonic S12/ Corsair HX staan.

Als je gaat gamen is een 8800GTS mss een optie. Indien niet is de 8600GTS overkill, dan kan je zowel een 8600/8500GT Silent nemen.

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:13:
Ik was ook van plan deze te kopen omdat 'ie passief gekoeld was, maar ik zag er vanaf nadat ik deze review van een mede-tweaker las. Het probleem: de heatsink op die kaart is zo groot dat er een kans is dat 'ie niet goed past. Je kunt de heatsink dan zelf gaan verbuigen enz. om het passend te krijgen maar dat zie ik niet zo zitten...

(N.B. Die review gaat over de 8600GT, maar de heatsink op de 8600GTS is net zo groot).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:13:
[..]

Ik zou eerder een standaard versie kopen van de kaart en zelf een after-market coolertje opzetten. :)

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:56
[...]

Die tricools zijn ook stil en zijn standaard in de Antec kast, maar die Nexusjes zijn toch echt stiller hoor, geloof me maar, maargoed dat terzijde.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:30:
[...]

Hij heeft idd niet meer dan 400W nodig als voeding, maar er zijn geen 400W voedingen die op 't niveau van de Seasonic S12/ Corsair HX staan.
De Seasonic S12 430 watt komt anders verdomd goed in de buurt >:) . En met dergelijke specs (zuinige videokaart en behoorlijk zuinige processor) zou ik echt niet hoger gaan kijken dan dat. Op full load trekt je systeem misschien 200-225 watt, meer niet. Dus alles wat je meer neemt dan een leuke voeding van rond 400 watt (ivm latere uitbreidingen en veilige marge) gaat zeer negatief werken voor de efficiëntie ervan.

Die raptor er zsm uitmikken is ook mijn advies. Nauwelijks sneller, veel herrie, en voor hetzelfde geld zijn betere oplossingen mogelijk. Koop dan gewoon 2 leuke schijven in RAID 0 en nog 1tje extra als backup. Als je echt stil wil kun je trouwens beter bij Samsung gaan neuzen. De Seagate's zijn aardig (ik heb ze ook) maar dan moet je ermee rekenen dat je zeker een behuizing als de Silentmaxx HD Silencer Rev 2.0 nodig hebt om het stil te krijgen.

Het moederbord wat je kiest is onnodig duur en een goedkopere optie lijkt me op z'n plaats omdat dat qua mogelijkheden weinig tot niet gaat uitmaken.

De Scythe Infinty die je kiest is al een aardige stap in de goede richting maar de Ninja is eigenlijk meer geschikt in low-airflow situaties.

Qua fans is de Antec kast redelijk bedeeld en Nexus, Scythe S-flex's enz gaan op de zelfde rpm niet heel veel verschil maken. Gewoon zelf op 5 volt oid zetten of aangesloten op het mobo en dan met Speedfan. 1000rpm is nog veel teveel in een silent system. Ook een Nexus (welke idiote dB claims ze ook doen) is dan nog niet echt stil. Rond 600 rpm begint het pas leuk te worden.

Verder ziet het er netjes uit, alleen een volgens mij (correct me if i'm wrong) zijn vrijwel alle 22 inch panels vooralsnog TN panels. Lijkt me niet echt een goede optie als je serieus met fotobewerken bezig gaat. Een scherm met een echt goed panel lijkt me veel zinvollere upgrade dan bijvoorbeeld een betere videokaart.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Mocht je niet persee een topvoeding (lees belachelijke hoge wattages), maar wel een stille willen hebben. Kijk of je een fsp/fortron kan vinden.
De aopen voedingen worden ook door fsp gemaakt. Zijn geen hoogvliegers wat wattages betreft. maar wel erg stil. En zo zijn er wel meer voedingen die door fsp worden gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 09-06-2007 01:13 ]

Verwijderd

Xander schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Die antec tricool fans zitten standaard in de p182. 8)7

Maar volgens diverse bronnen is de Nexus toch stiller hoor. Vergelijk deze tabel maar eens met deze. Agreed, je krijgt met de antec tricool fan meer luchtverplaatsing in de hogere standen, maar bij gelijke luchtverplaatsing is de nexus toch ietsje stiller. Of dat het geld waard is, geen idee, ik heb ze zelf wel gekocht omdat ik liever in 1x alles 'goed' deed. :+

SPCR heeft als het om stilte reviews gaat bij mij toch een iets betere naam dan HWI...

[...]

Daar heb je misschien wel gelijk in ja.. :P

Die Corsair is ook een leuke PSU ja. :) Misschien omdat ie ontworpen is door Seasonic. :+

[...]
Weet ik, maar toch is hij stiller dan de seasonic en modulair en goedkoper dan de m serie van seasonic.

Alhoewel ik zelf inderdaad ook voor home premium zou gaan, mist die ook weer opties die wel in bussiness zitten (ik neem het opslaan van een netwerkwachtwoord maar even als stom voorbeeldje? :X). Voor beide is wel iets te zeggen...
Ook weer waar, maar gaat hij deze gebruiken dan..

Verder zou ik van de TS wat meer info willen zien, zoals motivatie bij de gekozen onderdelen.

• Waster
job schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:11:
Mocht je niet persee een topvoeding (lees belachelijke hoge wattages), maar wel een stille willen hebben. Kijk of je een fsp/fortron kan vinden.
De aopen voedingen worden ook door fsp gemaakt. Zijn geen hoogvliegers wat wattages betreft. maar wel erg stil. En zo zijn er wel meer voedingen die door fsp worden gemaakt.
Bron? Ik heb ook een Aopen voeding en die hoor ik ook niet. Maar in mijn systeem zit er een stock intel cpu-cooler die het hele systeem overstemd :+

Seasonic 430W is misschien een goede voeding, maar is deze ook modulair? Ik dacht het niet.

Verwijderd

nope is niet modulair...
De M serie van seasonic wel maar die begint pas tegen de 165 euro. Voor 90 euro heb je echtel al een corsair HX 520watt modulair!

• The_nv40_man
Ware het niet dat een modulair systeem juist negatief is omdat de contact punten extra weerstand opleveren en de efficiëntie daardoor onomkeerbaar achteruitgaat.

Je wil bij een stil systeem een voeding met zo min mogelijk oververmogen, want hoe meer vermogen de voeding heeft, hoe meer restwarmte je gaat krijgen. Als de efficiëntie bijvoorbeeld bij beiden 80% zou zijn (is het niet omdat voedingen met veel oververmogen niet efficiënt kunnen presteren) dan heb je bij een 430 watt dus procentueel hetzelfde verlies dan bij een 520-600 watt voeding maar relatief gezien dus een stuk minder.

Bovendien is de Seasonic S12 430 nog altijd stiller dan de Corsairs (wat ook gewoon Seasonic voedingen zijn). Ook FSP/Fortron kan hieraan niet tippen, alhoewel ze op zich prima voedingen maken.

• Waster
The_nv40_man schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:20:
Ware het niet dat een modulair systeem juist negatief is omdat de contact punten extra weerstand opleveren en de efficiëntie daardoor onomkeerbaar achteruitgaat.

Je wil bij een stil systeem een voeding met zo min mogelijk oververmogen, want hoe meer vermogen de voeding heeft, hoe meer restwarmte je gaat krijgen. Als de efficiëntie bijvoorbeeld bij beiden 80% zou zijn (is het niet omdat voedingen met veel oververmogen niet efficiënt kunnen presteren) dan heb je bij een 430 watt dus procentueel hetzelfde verlies dan bij een 520-600 watt voeding maar relatief gezien dus een stuk minder.

Bovendien is de Seasonic S12 430 nog altijd stiller dan de Corsairs (wat ook gewoon Seasonic voedingen zijn). Ook FSP/Fortron kan hieraan niet tippen, alhoewel ze op zich prima voedingen maken.
Dat weet ik, maar wat is de weerstand bij de contactpunten dan? En hoeveel verlies energieverlies zou je dan hebben? Je moet namelijk niet de airflow vergeten. Als je door je kabelbende de airflow belemmerd moeten je fans harder draaien en heb je alsnog een luider systeem.

• The_nv40_man
Ik weet niet precies hoeveel het verlies is. Enkele procenten zal het wel snel zijn. Natuurlijk moet je ook zorgen voor een goede vrije airlow, maar als je kabels goed wegwerkt achter je moederbordtray is dat ook prima te doen met een niet modulaire voeding.

Ik heb de TS jammergenoeg nog niet zien reageren. Vooral het monitor probleem lijkt me serieus gezien de dingen waarvoor de pc gebruikt gaat worden.

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

en hou er rekening mee dat de nieuwe C2D al te bestellen zijn: misschien dat de E6850 een optie is? 260 euro, en dan heb je een dual core van 2x3Ghz, of je wacht nog even en je haalt een Q6600 voor ongeveer dezelfde prijs, maar het is maar net waar je waarde aan hecht, een snelle dual core, of iets langzamere quad core, denk dat als ik naar jou gebruiksdoelen kijk een quad core zeker geen kwaad kan

en over de harde schijven, WD zijn over het algemeen het stilst, met uitzondering van de raptors uiteraard. Dus wil je stilte en toch genoeg ruimte, zou ik je een 500 GB Caviar SE16 van Western Digital aanraden, zijn de stilste 500GB schijven op het moment...check voor een review anders www.silentpcreview.com

[ Voor 28% gewijzigd door Guumuus op 10-06-2007 01:52 ]

The number one enemy of progress is question

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Misschien kun je ook kijken naar de SilenX iXtrema Pro die zijn en stil en een enorme hoeveelheid luchtverplaatsing. Salland heeft ze.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Guumuus schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:50:
WD zijn over het algemeen het stilst, met uitzondering van de raptors uiteraard. Dus wil je stilte en toch genoeg ruimte, zou ik je een 500 GB Caviar SE16 van Western Digital aanraden, zijn de stilste 500GB schijven op het moment...check voor een review anders www.silentpcreview.com
Idle zijn ze bijna zo stil als de Samsung en de performance is minder. Er is dus, op de garantietermijn en de prijs na geen reden om aan WD de voorkeur te geven.

ARME AOW’er

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

ik kan over die schijf geen reviews vinden en op tweakers staat een survey waar wordt gezegd dat ie nogal kan vibreren, aangezien er van de WD wel een aantal reviews zijn zou ik persoonlijk eerder voor deze schijf gaan in plaats van op de gok een hardeschijf kopen....

• Waster
Ik hoor overal dat samsung het merk is voor stille harde schijven. En met de nieuwe S-reeks heeft samsung het vibratie-probleem opgelost. Is trouwens wel een survey van hoor.

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

dat is een 160gb schijf, van de 500gb zijn ook surveys maar daar wordt te weinig ingegaan op geluidsproductie

Pagina: 1