Ik ben momenteel bezig met de ontwikkeling van een C# applicatie met daarin heel veel verschillende invoerelementen (met name textboxes). We weten allemaal dat een gebruiker niet te vertrouwen is en dat we alle invoer van de gebruiker moeten controleren voordat we er daadwerkelijk iets mee doen
.
Dat brengt me meteen op mijn vraag. Hoe zorg ik ervoor dat ik al deze velden valideer zonder dat ik gigantische lappen code krijg die enorm vervelend zijn om te schrijven
. Uiteraard kun je allerlei kleine methodes bouwen om input te valideren maar dit is ook geen doen op de lange duur.
Nu vraag ik me af hoe collega-programmeurs hier mee om gaan? Hebben jullie een grote library van kleine hulpmethodes om ingevoerde data te valideren? Alle ideeën en suggesties zijn welkom
. We bevinden ons nu nog in het stadium dat ik wijzigingen op dit gebied kan doorvoeren. Over een aantal weken zal dit niet aantrekkelijk meer zijn wegens de grote hoeveelheid invoerelementen
.
Dat brengt me meteen op mijn vraag. Hoe zorg ik ervoor dat ik al deze velden valideer zonder dat ik gigantische lappen code krijg die enorm vervelend zijn om te schrijven
Nu vraag ik me af hoe collega-programmeurs hier mee om gaan? Hebben jullie een grote library van kleine hulpmethodes om ingevoerde data te valideren? Alle ideeën en suggesties zijn welkom