chipsetkoeler vervangen NF4

Pagina: 1
Acties:

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Hallo,
ik heb een MSI K8N Diamond Plus met een MSI 8800GTS
Ik ben nu bezig met een waterchiller project en wil dan ook de southbridge koelen met water maar omdat ik op men moederbord een heatpipe design heb, moet ik ook de northbridge koeler er van af halen maar deze zit recht onder VGA, dus ik heb een hele dunne chipset koeler hebben en dan moet deze ook nog voldoende koelen al is de northbridge niet zo heel spannend.
Heeft iemand hiermee ervaring, volgens mij geld dit trouwens voor bijna alle NF4 moederborden.
Al denk ik daat het toch wel moet lukken als de koeler recht staat zal ik maar zeggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.zive.cz/files/obrazky/2006/06cerven/desky_939/3_MSI-K8N-Diamond-Plus.jpg
Grtz Bart

[ Voor 20% gewijzigd door bart0l0meus op 08-06-2007 10:25 ]

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-01 21:25

M2M

medicijnman

zolang je niet zo moeilijk doet met 2 videokaarten in je pc te stoppen, kun je de southbridge ook gewoon passief gekoeld laten. Plak er wat zalman heatspreaders op (die aluminium dingen die normaal op een V900 zitten, deze zijn apart te krijgen voor een paar euri). De southbridge blijft over het algemeen gewoon koel hoor

ho wacht eens even... lees ik nu dat je je southbridge wil koelen met water en je northbridge luchtgekoeld wil laten?

het gaat in ieder geval behoorlijk krap worden om je northbridge te koelen met water, en je southbridge heeft niet zo veel zin.

-_-