Toon posts:

Waarom wordt mijn athlon zo warm

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Echt veeel te warm en hijs niet overclocked

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
hoe warm dan?

Verwijderd

Topicstarter
63 graden : ((

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

heb je toevallig een asus mobo?

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoezo ??

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Dan zal de weergave van de sensor wel niet kloppen ? (gokje, heb zelf een Abit) :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Nahnahnahnahnahnah...
Mijne word lekker 68 graden :P

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

asus moederborden hebben de vervelende gewoonte om de verkeerde temperatuur aan te geven, ik heb zelf een p3b-f en die wordt ook ongeveer 60 graden

niets om je zorgen om te maken, die sensoren doen het niet helemaal lekker

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

Topicstarter
Timpie2000: Heb je em overgeklocked.

en neej het ligt niet aan mijn cencors ik heb het ook al zelf gemeten. En zelf mijn kast wordt warm waar mijn koeler er tegen blaast.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:48
Ik heb ook een Athlon en als ik mijn vingers op het - veel te kleine - koellichaam zet hoef je alleen nog saus toe te voegen voordat je ze kan opeten ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Kijk FatalError ik heb dus 3cm koellichaam en 2 fans en bij mij werkt dat ook. Vandaar mijn zorgen en vragen over dit onderwerp.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:48
Ik ben in ieder geval van plan een erg goede koeler te kopen (nu heb ik een stomme Coolermaster van 20 piek). Waarschijnlijk kan de processor wel tegen deze hitte, maar voor het overklokken, stabiliteit en vingers-zonder-blaren zou ik zelf een betere koeler kopen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Tim

Tim

Nee, hoor.. Heb hem niet overgeklokt en d'r zit ook nog een dual fan koeler op..
Cool he.. (niet letterlijk :) )

Verhip.. Nu je het zegt.. Mjn kast wordt ook terig heet.. Maar even opschroeven, termo er in en de airco aan :(

Verwijderd

Topicstarter
Timpie wat voor video kaart heb jij ??

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Als je de goede temp. wilt weten moet je even naar de blokker oid gaan en zo'n binnen buiten thermometertje kopen (+/- 15 piek) die je dan in je koellichaam steekt. mijn athlon wordt nu niet meer heter dan 30 !! graden bij 20 graden omgevingstemperatuur :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Mijn Athlon (750@850) wordt zo'n 34 graden.

Houdoe

Verwijderd

bij mij is de cpu 10c koeler als ik de kast open zet!

van 49 dicht naar 39 open athlon 750@927 op een asus mobo met vos32

Verwijderd

Topicstarter
Die temp die heb ik zo gemeten en hij wordt echt 63 graden. Ik snap et niet ligt et mischien aan mijn video kaart ?? Geforce DDR Deluxe ??

Verwijderd

nee heb ook een DDR

kan aan zoveel liggen klote cpu fan, 0.25 micron versie, te hoog voltage etc etc als ie niet vastlopt en je bent toch niet van plan te oc-en zou ik me maar niet zo druk maken.

je kan de plastice case er iig afslopen scheelt ook een boel

• Tim

Tim

Heb ook een Geforce DDR

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:14
Bij de P3b-f is de asus sensor juist super accuraat omdat hij meet in de cpu kern via een interne sensor in intel cpu's. Hoe dit bij AMD cpu's is weet ik niet.

Verwijderd

ik heb een Athlon 700
en een Asus K7m

word 35 graden
zit een twin van koeler op van memo

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin het ID te krijgen dat het aan de DDR ligt heeft iemand anders daar ervaring mee.
Ik ga gewoon extra koelers kopen : )) dan moet het ook wel goed gaan : ))

Verwijderd

Fatalerror
Waarschijnlijk kan de processor wel tegen deze hitte
Volgens een tabelletje uit een athlon pdf-je kan de heatplate max. 70 graden hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat is nou SLECHT nieuw als het een beetje warmis buiten dan is mijn processor dus zo 70 graden : ((

Verwijderd

doen je cpu fans het wel?
wat geeft bios aan als voltage voor cpu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een toerenteller voor mijn fans : ))

allebij op 5400 toeren

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Heb hier ook een athlon pc staan waarvan de kast en alles erin superheet word, met een geforce2 gts (ddr dus) kaart erin

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej gaak morguh coolers koopen : ))

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik gaa morguh dus 2 7cm fan kopen en 1 4cm : )) en als het mogelijk is een beetre cooler voor mijn CPU. Ik geef nog wel ff door wat de resultaten zijn : ))

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 12:45
asus borden geven de verkeerde temp aan?

oohh, dan is het helemaal niet zo erg dat die van mij soms 80 graden aangeeft :)

Tha_AJP > je moet er ook een koeler opzetten

Verwijderd

Topicstarter
Jezus Boktor ik ben niet debiel ofzo : ))

Tuurlijk heb ik er wel een koeler op maar ik ga nu daar meer coolers mijn bak nog kouder maken zodat ik ook de kast dicht kan hebben : )

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 12:45
Nee? toch niet? je bent niet debiel?

Als je het presteert om in 1 dag van je junior-member status af te komen, dan ben je in mijn ogen wel debiel!

:D :D :D

Verwijderd

Topicstarter
Was zeker wel ff schrikken toen je mij nog es iets serieus zag posten : ))

Maar problem solved heb 2 8 cm fans gekocht en morgen ga ik nog een koeler kaart kopen duzz daar moet ik me dan wel mee kunnen vermaken : ))
Pagina: 1