[PHP] straalzoeken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Ik weet dat er al veel topics zijn over dit onderwerp en ik geloof dat ik ze in de afgelopen dagen allemaal gelezen heb.
Ook meerdere pagina's van wikipedia en google geeft niet de informatie die ik zoek.

Ik heb van een postcode de lat/long coordinaten, nu wil ik bij deze coordinaten een x aantal km optellen en aftrekken om zo een vierkant te berkenen voor een straalzoeker.

Nu kan ik overal wel de formule vinden om de afstand tussen 2 coordinaten te berekenen maar nergens een formule om een afstand in graden om te rekenen.
Ik moet ook toegeven dat ik echt slecht ben in wiskunde en dat misschien de reden is dat ik er niet uitkom.

Kan iemand mij opweg helpen?

www.dannyhiemstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

[google=php latitude longitude radius[/google]

googelen is an art 8-)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
code:
1
2
3
4
5
6
7
SELECT 
(1.609344 * (3958 * PI() * SQRT( POW( (".$lat." - zipcodes.lat) , 2) + COS( ".$lat." / 57.29578 ) * COS( zipcodes.lat / 57.29578 ) * POW( (".$lng." - zipcodes.lng) , 2) ) / 180) ) AS distance
FROM winkels
LEFT JOIN zipcodes ON zipcodes.zipcode = LEFT(winkels.zipcode,5)
WHERE winkels.country = 1
AND CHAR_LENGTH(winkels.zipcode) = 6
HAVING distance > 0 AND distance < ".$distance_km." ");

Gebruik ik voor MySQL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Kun je misschien nader uitleggen wat je probeert te bereiken, want ik kan me eerlijk gezegd niets voorstellen van het omrekenen van een afstand naar graden?

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 09-06-2007 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Soultaker, latlon is in graden en daarom heb je niets aan de formule van Pythagoras (Megaminds sql). ;)

De formule die je wil hebben is de Haversine Formula. Of omrekenen naar RijksDriehoeksmeting indien het coordinaten binnen NL betreft. Bij RD zijn de eenheden in meters, dus geeft Pythogoras wel in 1x de afstand in meters. Of je kan natuurlijk voortaan direct je data in RD proberen te vergaren. Etc. etc.
chuxiej schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:45:
IIk heb van een postcode de lat/long coordinaten, nu wil ik bij deze coordinaten een x aantal km optellen en aftrekken om zo een vierkant te berkenen voor een straalzoeker.
Vierkant? Kan je dan niet gewoon bedenken hoeveel graden lat/lon je wil tonen?

[ Voor 30% gewijzigd door Voutloos op 08-06-2007 15:57 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SOSCASTOA ?? (in dit geval dus TOA, om de graden te berekenen (alhoewel me niet helemaal duidelijk is wat je dan met die graden wilt doen))

[ Voor 107% gewijzigd door P.O. Box op 08-06-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Soultaker:
Kun je misschien nader uitleggen wat je probeert te bereiken, want ik kan me eerlijk gezegd niets voorstellen van het omrekenen van een afstand naar graden omrekenen?
:D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1