Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Mobiel Internet gebruikersonderzoek voor afstudeeropdracht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Naar aanleiding van mijn afstudeeropdracht van de opleiding Communication & Multimedia Design ben ik op zoek naar de ervaringen van gebruikers van mobiel Internet. Middels een digitaal vragenlijstje vraag ik jullie in verschillende blokken naar jullie ervaring en tevredenheid over het gebruik van mobiel Internet. Het invullen van het vragenlijstje duurt nog geen 5 minuten en dit kan anoniem indien gewenst.
Ik wil hierbij benadrukken dat alleen de gebruikers aan het onderzoek mee hoeven te doen, als je dus geen mobiel Internet gebruiker bent hoef je niet mee te doen. Als je een enkele keer mobiel Internet gebruikt hebt mag je wel meedoen.

Voor een grote online organisatie in Nederland mag ik namelijk een nieuwe versie van hun website ontwikkelen speciaal voor deze groep mobiele Internetters. Er zitten nogal wat haken en ogen aan het gebruik van Internet op deze apparaatjes, zoals de resoluties en de te gebruiken technieken. Informatie is dus maar beperkt overdraagbaar en ik moet dan ook o.a. een functioneel en technisch ontwerp maken waar goed over nagedacht is.

Voor de plaatsing van dit bericht heb ik toestemming gevraagd en gekregen van moderator Canaria. Na afloop van mijn onderzoek zal ik de resultaten publiceren.

Dus als jullie mij willen helpen, heel graag! Hoe meer reacties (1x meedoen graag en niet vaker:)) hoe representatiever het resultaat.

De enquete is te vinden op deze pagina. Vielen dank!

update: inmiddels heb ik genoeg resultaten verzameld en is deelname niet meer nodig, bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 14:55 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb hem niet ingevuld, omdat ik eigenlijk nooit mobiel internet, maar ik heb even gekeken en ik vind het best een net opgezette enquete. Enquetes zijn normaal vaak vervelend om te doen, omdat ze zolang zijn, maar hier dus niet. Er staan wel af en toe engelse zinnen/woorden in, zoals
Questions marked with a * are required. en Other:
Succes met je afstudeeropdracht.

Ik heb wel een paar keer mobiel geinternet op pda's van andere mensen, maar daar weet ik het merk/browser enzo niet van. Daarom heb ik het toch maar niet ingevuld.

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 08-06-2007 09:39 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie :) Van die Engelse zinnen kan wel kloppen want ik heb een Engelstalig pakket gebruikt. Gebruik van dit pakket heeft voor- en nadelen, ik heb in ieder geval wel een snel overzicht van de resultaten. Het gebruikersonderzoek is maar een klein deel in mijn opdracht, ik wilde hiermee meer inleving in de gebruikers zodat ik een betere website kan ontwikkelen.

En bedankt voor het compliment. Ik weet uit eigen ervaring hoe ik enquetes e.d. ervaar, dus ik heb geprobeerd om het zo kort en duidelijk mogelijk op te stellen voor de deelnemer. En voor jou heeft dat in ieder geval gewerkt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 10:12 ]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 15:29
Ik heb hem ingevuld, hoop dat je er wat mee kan :). Succes verder!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels alweer een maandje geleden dat ik het gebruikersonderzoek ben gestart en mijn aanbevelingen en resultaten zijn verwerkt. Ik wil jullie nog een keer heel erg bedanken voor alle reacties en ervaringen die jullie wilden delen, aan de online enquete hebben ruim 120 mensen meegedaan waar ik erg blij mee ben! Er zijn grappige en interessante dingen uitgekomen, een samenvatting van de resultaten kun je vinden op http://tinyurl.com/2dj37u voor de mensen die het interessant vinden.

Dus nogmaals bedankt!