Toon posts:

[IIS6 FTP] Active Directory Isolated Virtual Directories

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IIS FTP server draaien op een Windows Server machine met Active Directory Isolated users. Dit werkt prima, gebruikers krijgen na het inloggen hun eigen FTP root te zien met bijpassende rechten. Nu wil ik alleen binnen die FTP root een backupmap hebben die eigenlijk op een andere server staat, maar dit moet binnen de FTP als normale map zichtbaar zijn.

ftp://testserver/ is de FTP root op server 1
ftp://testserver/backup/ is een map op server 2

Bijvoorbeeld:

Active Domain: testserver.nl
Gebruiker: piet
FTP Root: c:\testserver\piet\
Backupmap: x:\testserver\piet\ (x: is een netwerkschijf)

Nou wil ik dus dat als piet inlogt op FTP dat hij een map ziet "backup" en als hij daar op klikt dan komt hij in "x:\testserver\piet\" terecht. Ik hoop dat ik specifiek genoeg ben, maar ik denk dat de IIS guru's het begrijpen :)

Ik heb flink gezocht naar een vergelijkbaar probleem op internet, maar helaas zonder succes. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren? Alvast vriendelijke bedankt.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Virtual Directory staat zelfs al in je titel.. Heb je daar echt niets aan?
http://weblogs.asp.net/owscott/archive/2004/03/10/87262.aspx
http://www.microsoft.com/...0d-8dee-04f71ad6c14a.mspx

[ Voor 194% gewijzigd door WaSteiL op 08-06-2007 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord :)

Het probleem is eigenlijk dat als ik in de IIS management console een Virtual Directory aanmaak, dan krijgen alle users dezelfde map met inhoud. De bedoeling is dat iedere user een privé map 'backup' krijgt op de netwerkschijf.

Misschien maak ik ergens een denkfout?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien kan jhe hier ook wat mee: FTP User Isolation using Active Directory using Visual C#
Welke versie van Windows gebruik je? Want op Windows 2000/IIS5 wordt het lastiger bijvoorbeeld. Er bestaan ook wel 3rd party isapi filters, kan alleen zo even niet meer op de naam komen ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De stof die ze op die pagina behandelen had ik al doorgelezen en dat gedeelte draait al goed, er wordt helaas niets beschreven over het probleem waar ik nu tegenaan loop. Voor zover ik het nu begrijp kan ik je per Active Directory maar één FTP server inrichten met Active Directory User Isolation, tenzij op alle servers de mappen structuur gelijk is

Ik kan bijvoorbeeld ook niet zeggen dat gebruiker BEDRIJF\Pietje op de 1e server een map c:\bedrijf\pietje heeft en op de 2e server een map c:\test\backup\

Opheldering zou zeer welkom zijn :)
sanfranjake schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:38:
Welke versie van Windows gebruik je? Want op Windows 2000/IIS5 wordt het lastiger bijvoorbeeld. Er bestaan ook wel 3rd party isapi filters, kan alleen zo even niet meer op de naam komen ...
Het zou inderdaad handig zijn van mij op het besturingssysteem te vermelden ;)

Windows Server 2003 R2 Enterprise Edition

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zet ik nog even een zesje achter IIS in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:44:
Dan zet ik nog even een zesje achter IIS in de titel :)
Bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee of dit überhaupt mogelijk is?
Pagina: 1