Toon posts:

[XP] Computer herstart&start op spontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ongeveer 1 maand geledne had mijn pc (windows xp pro NL, sp2, AMD athlon xp 2400+, 1 gig intern) last van dat hij spontaan afsluit en ook regel matig (vaak na al 10 minuten) weer sopontaan aan gaat. de pc gata NIET in standby modus....

Nu heb ik toen goe do pvirussen en spyware gezocht.... ik vond wel een aantal besmette bestanden... die waren verwijdert...en gene last meer!!

nu sinds 3 dagen, heef hij weer keuren, hij sluit zomer af (maakt niet uit wat ik doe, gamen/surfen/ niets doen). vreemde nog hij start ook gewoon zomaar weer op! nu zul je dennen kijk maar of er een virus is...niets kunnen vinden. ik heb nu standaard een text bestand die niet opgeslagen is, (de pc valt NIET uit, maar sluit zich zelf netjes af door windwos afmelding) zodat als hij weer wil afsluiten hij vraagt om het text document op te slaan, ik kies dan annuleren en hij annuleerd dan ook gelijk het afsluit procedure....

als hij afsluit dan restart hij niet maar gaat hij echt uit, alsof er iemand op de power switsch drukt....

ok dit zou een virus kunnen zijn....maar dan nog....hoe kan het dat hij zich zelf spontaan weer aan zet? als ik savonds mijn pc uit zet is ie de volgende dag weer aan....

wake up on lan staat uit, en beveiligi9ng voor overhitting staat ook uit...hij wordt niet te heet.
heb de pc helemaal uit elkaar gehaald en veel stof weg kunnen halen (ook uit van's).

regelmmatig gebeurd het ook dat als ik em opstart dat het beel weg valt en de monitor gata uit alsof ie geen signaal krijgt, dan druk ik op de reset knop en dan gaat het weer goed. (beeld uit spingen gebeurd net na als ie in windows is aangemeld.....)

ik had er 2 monitors (vga) op aangesloten , heb er 1 verwijdert, misschien dta het aan het stroom circuit lag...niet geholpen.....

iemand enig idee? win op nieuw instaleren lijkt me iets te makkelijke oplossing....

Help!

Verwijderd

Het verhaal is niet helemaal ABC, maar heb je al gekeken in de event viewer? Kijk even in de system en application logs. Voor als je niet weet hoe de eventvwr op te starten, hier een korte uitleg:

- Druk de windows toets + R in of ga naar "Start / Run" en type eventvwr.msc en druk op enter.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Sorry dat ik het moet zeggen, maar doe a.u.b wat aan je spelling. Jouw post leest nu heel erg vervelend door, vanwege de vele fouten die zijn gemaakt. Als je niet snel kan typen, probeer het dan niet.

[on-topic]
Dat windows die afsluitprocedure niet door laat gaan, als jij klikt op annuleren bij een word-document, is normaal. Tenminste, bij elke PC waar ik meemaak gebeurt dit ook. Dit is namelijk, omdat je dan geen documenten kan verliezen. Tenminste, zo weinig mogelijk.

Waar ik ook nog aan zit te denken, is een foutje in de bios, reset de bios eens, en stof de computer van binnen uit. Stof kan namelijk ook stroom geleiden.

Succes