Toon posts:

WinXP: computer sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een nieuw mobo met dito bijbehoren heb gekocht, heb ik met enige regelmaat te maken met het volgende probleem. Steeds wanneer ik mijn computer afsluit (op de gebruikelijke, paradoxale wijze via het Start menu), blijft XP hangen bij het scherm waar staat 'de computer wordt afgesloten'. Vervolgens gebeurt er helemaal niks meer en moet ik mijn comp. alsnog handmatig afsluiten.
Het gebeurt niet altijd, maar overkomt me vaker wel dan niet (vooral de laatste tijd...).

Waaraan zou dit kunnen liggen - en wat kan ik eraan doen?

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:24:
Sinds ik een nieuw mobo met dito bijbehoren heb gekocht, heb ik met enige regelmaat te maken met het volgende probleem. Steeds wanneer ik mijn computer afsluit (op de gebruikelijke, paradoxale wijze via het Start menu), blijft XP hangen bij het scherm waar staat 'de computer wordt afgesloten'. Vervolgens gebeurt er helemaal niks meer en moet ik mijn comp. alsnog handmatig afsluiten.
Het gebeurt niet altijd, maar overkomt me vaker wel dan niet (vooral de laatste tijd...).

Waaraan zou dit kunnen liggen - en wat kan ik eraan doen?
wat is het systeem dat je hebt?
Kan misschien een bios instelling zijn. Die je even aan moet zetten zodat hij daarna ook echt afsluit :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:34

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Wat ook wel 'ns 'n oorzaak kan zijn... Virusscanner of andere software/services die niet willen afsluiten.

Het is dan vaak 'n kwestie van trial en error om te achterhalen welk pakket het probleem oplevert.
Ik zou zeggen begin bij de virusscanner. Schakel die voor het afsluiten 'ns compleet uit.
Mocht dat 't niet zijn probeer andere lopende processen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 22:02
Daar is een programma voor gemaakt door Microsoft genaamd UPHClean:

http://www.microsoft.com/...470E2F3582&displaylang=en

De USer Hive Profile cleaner (service). Deze checkt wat er blijft hangen en geeft het meer tijd om af te sluiten. Je kan het ook gebruiken om te checken welk programma crasht, want het slaat de gegevens erover op in de event viewer.

Na het probleem opgelost te hebben kan je de service weer uit zetten, bij mij draait ie standaard mee (met dank aan ATI en NOD32 (geen leuke combi)).

"That was left handed..." - JJH

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Staat er wellicht in de event log wat?

No production networks were harmed during this posting

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
Jouke74 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 10:31:
Daar is een programma voor gemaakt door Microsoft genaamd UPHClean:

http://www.microsoft.com/...470E2F3582&displaylang=en

De USer Hive Profile cleaner (service). Deze checkt wat er blijft hangen en geeft het meer tijd om af te sluiten. Je kan het ook gebruiken om te checken welk programma crasht, want het slaat de gegevens erover op in de event viewer.

Na het probleem opgelost te hebben kan je de service weer uit zetten, bij mij draait ie standaard mee (met dank aan ATI en NOD32 (geen leuke combi)).
denk dat het vooral ati + een av scanner is, bij mij heb ik vista + ati ccc + symantec av 10 corporate, en bij afsluiten zie ik idd soms ook dat ccc.exe (ati dus) d'r staan..

userhive is dat compatible met vista (32bits)

Verwijderd

Dutch2007 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:27:
[...]

denk dat het vooral ati + een av scanner is, bij mij heb ik vista + ati ccc + symantec av 10 corporate, en bij afsluiten zie ik idd soms ook dat ccc.exe (ati dus) d'r staan..

userhive is dat compatible met vista (32bits)
Blijkbaar niet.

Supported Operating Systems: Windows 2000; Windows Server 2003; Windows XP

Please uninstall UPHClean v1.6d before upgrading to Windows Vista. To uninstall UPHClean after an upgrade to Windows Vista make the following changes:

1. Using Explorer navigate to C:\Program Files\UPHClean
2. Right click UPHClean.exe and select Properties…
3. Select the Compatibility tab
4. Click the “Show settings for all users” button – click Continue when prompted to continue
5. Check “Run this program in compatibility mode for:”
6. Insure that “Windows XP (Service Pack 2) is selected under Compatibility mode
7. Click OK to close both copies of the uphclean Properties dialog boxes

You can now uninstall UPHClean v1.6d from Windows Vista.

UPHClean v1.6d does not function under Windows XP x64 Edition or Windows Server 2003 x64 Edition. UPHClean v2.0 will be supported under those operating systems. If you are interested in helping with testing of v2.0 please email uphclean@microsoft.com.
Pagina: 1