Toon posts:

[XP] Windows start niet meer op na vervangen moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc gekregen waarvan de mobo stuk was gegaan geen probleem mobo vervangen door een andere precies de zelfde. Alles terug gezet en klaar

Nu wou ik Windows opstarten die voorheen ook draaide maar nu krijg ik na een paar sec na het opstarten een wit knipperend streepje in beeld en Windows XP wordt niet opgestart. Alle hardware is in orde want komt wel door de bios boot heen en heb de proc geheugen en videokaart getest op een andere pc dus gaat pas mis met het inladen van Windows terwijl er precies dezelfde componenten gebruikt zijn. In veilige modus werkt het ook niet precies het zelfde.

Is er een mannier om dit optelossen of moet ik Windows herinstalleren.

Het gaat hier om Windows XP HOME.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wat voor pc gaat het om?

dat de pc door de biospost heen komt hoeft trouwens niet perse te betekenen dat je pc 100% goed is

weet je trouwens 100% zeker dat het hetzelfde moederbord is? dus niet andere revisie ofzo?

Trouwens, al is die hetzelfde, bij vervangen moederbord doet windows toch sowieso moeilijk ivm met ander device id e.d. (correct me if i'm wrong)

[ Voor 116% gewijzigd door Raven op 07-06-2007 22:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
asus P4B moederbord met intel pentium 4 1,5 GHZ processor met 256 MB Sdram geheugen en een 16 MB agp videokaart.

Alle hardware werkt naar behoren want dat heb ik allemaal getest moederbord ook.
Trouwens, al is die hetzelfde, bij vervangen moederbord doet windows toch sowieso moeilijk ivm met ander device id e.d. (correct me if i'm wrong)
Dat zou idd ook zo kunnen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 22:59 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ah ok, probeer windows eens in veilige modus* te starten?

* vlak voor windows groene/blauwe laadbalk op F8 drukken en dan veilige modus kiezen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd dat doe ik namelijk altijd als eerste samen met de rest van de opties. Maar mocht niet baten helaas :(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

d'r is dacht ik ook een optie waarbij er onder het opstarten naar veilige modus wordt bijgehouden waar het misloopt.... weet zo ff niet welke dat was, mischien die ff proberen

edit: foutopsporingsmodus

je zou ook nog evt Logboekregistratie kunnen inschakelen, ook bij dat F8-menu. dan wordt er een log-bestandje aangemaakt genaamd: Ntbtlog.txt in de map %SystemRoot%..

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 07-06-2007 23:08 ]

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

bartgrefte schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:56:
weet je trouwens 100% zeker dat het hetzelfde moederbord is? dus niet andere revisie ofzo?

Als de componenten allemaal hetzelfde is, dan is er niets aan de hand. Mocht mijn mobo stuk gaan en ik neem precies dezelfde K8N Diamond, zet alles zoals het op mijn eerste plank zou staan, dan moet Windows gewoon kunnen booten. Als er een nieuwere revisie gebruikt wordt, dan kan je nog wel gewoon Windows in, krijg je eventueel melding dat er nieuwe hardware is gevonden en werkt het weer zoals het moet. Als je echt compleet andere hardware hebt, dan krijg je een BSOD, niet het probleem wat de TS beschrijft.

Wat de TS nog wel kan proberen is een Linux Live CD pakken en daar vanaf opstarten. Als dat het ook niet doet, dan is er toch echt een groter probleem dan je zou denken met de hardware. Geheugentest geeft ook geen fouten? Doe dat eens. Te vinden op www.memtest.org en Linux Live Cd's. Met een Live CD kan er ook gekeken worden naar de logboeken van Windows om te achterhalen wat er precies fout gaat, als er al wat naar de logboeken geschreven wordt.

Commandline FTW

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ondersteunen die livecd's tegenwoordig ntfs dan?

2e link voor memtest: http://www.memtest86.com/memtest86-3.3.iso.zip (gezipt iso-tje)

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 07-06-2007 23:25 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Hardware problemen kunnen uitgesloten worden want met een andere windows installatie met windows server 2003 werkt hij wel perfect het ligt dus echt aan de windows xp installatie jammer genoeg :(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

laat 'm dan de installatie repareren mbv xp setup cd, dan heb je grote kans dat je belangrijkste docs blijven staan, als 't goed is worden namelijk alleen de systeembestanden/register opnieuw aangemaakt bij reparatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 07-06-2007 23:34 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren fixmbr uitgevoerd en nu werkt hij weer :) bedankt voor jullie hulp :)
Pagina: 1