Toon posts:

Icons op desktop weghalen

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik vroeg me af hoe je de icons van de harde schijven (Macintosh HD en evt. externe harde schijven) van het bureaublad af kan halen.

Ik zag wat screenshots in een topic en een aantal mensen hadden geen icons, maar dat is niet het juiste topic om vragen te stellen daarover zo begreep ik, dus vraag ik het hier.

Edit: Ik bedenk me nu net dat ik ook nog een vraag heb die niets met de TT te maken heeft. Mijn huisgenoot heeft een externe harde schijf die op onze draadloze router (st716) is aangesloten, dus daar kan ik vanaf mijn powerbook ook altijd bij. Ik kan echter niet Read-Write instellen bij die schijf, omdat hij dat zelf op zijn PC heeft ingesteld. Het gaat hier om een Trekstor harde schijf (extern) die gebruik maakt van NDAS software. (hier de link van iBOOD waar de HD is aangeschaft. Hier is tevens meer informatie te vinden over de HD)

Nou kan ik vanaf mijn eigen (windows) PC wel bestanden op die harde schijf zetten zonder read-write, omdat we een netwerk hebben (we zitten allebei aan de draadloze router waar de externe drive ook aan zit). Ik stuur dus via mijn PC in feite bestanden naar zijn PC, waarna het vanaf zijn PC weer op de externe drive wordt gegooid.

Ik vroeg me af of ik dit ook met mijn powerbook kon fixen, maar ik ben in OSX nog niet zo thuis in de netwerken. Ik zoek dus in feite gewoon een manier hoe ik op de computer van miijn huisgenoot kan komen met mijn powerbook. Iemand suggesties?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 23:07 ]

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 08:58
Mac OS X toont alle verbonden schijfstations (dus HDD's en ODD's (indien CD/DVD in de speler)) op je desktop. AFAIK is dit niet aanpasbaar zonder een extra programma.

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Je kunt in Finder-voorkeuren aangeven dat je geen HD's wilt laten weergeven op het bureaublad.

Verwijderd

Topicstarter
Bashrat schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:03:
Mac OS X toont alle verbonden schijfstations (dus HDD's en ODD's (indien CD/DVD in de speler)) op je desktop. AFAIK is dit niet aanpasbaar zonder een extra programma.
*kuch kuch*
Je kunt in Finder-voorkeuren aangeven dat je geen HD's wilt laten weergeven op het bureaublad.
Bedankt Toch!

ook bedankt Bashrat :)

Zou trouwens een moderator de topictitel kunnen veranderen naar 'Probleem met netwerktoegang externe HDD'? Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
kick?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ja, je 2e vraag is mogelijk.

Zorg dat je geen programma actief hebt (gewoon 1x op desktop klikken) en druk op appeltje-k. Nu voer je in smb://<ipvanwindowspc>/<naamvanshare> en dan wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord als je dit hebt ingesteld op die windows pc en vervolgens zou het gewoon moeten werken.

Verwijderd

Volgens mij, is kicken binnen de 24 uur niet toegestaan hier. :)

edit:
@.dani.
Sinds wanneer zou je mensen daar niet meer mogen opwijzen, op een vriendelijke manier trouwens. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 01:51 ]

Verwijderd

offtopic:
dat bepalen moderators wel lijkt me hmm, niet zo gaan mierenneuken ;)

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:43:
Ja, je 2e vraag is mogelijk.

Zorg dat je geen programma actief hebt (gewoon 1x op desktop klikken) en druk op appeltje-k. Nu voer je in smb://<ipvanwindowspc>/<naamvanshare> en dan wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord als je dit hebt ingesteld op die windows pc en vervolgens zou het gewoon moeten werken.
Bedankt voor je reactie!

Het werkt ook min of meer, ik krijg iig wel verbinding met de computer maar dan vraagt hij me om een gebruikersnaam en wachtwoord voor de werkgroep. Naam is dan mijn computernaam, en passwoord hebben we helemaal niet op het netwerk zitten (enige beveiliging is via MAC-adres). Wat vul ik hier dan in? Want als ik niets invul krijg ik de volgende melding:

"The operation cannot be completed because one or more required items cannot be found."

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 08:58
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:11:
[...]

*kuch kuch*

[...]

Bedankt Toch!

ook bedankt Bashrat :)
Hehe :)

Dat wist ik absoluut niet! Goed om weten! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:10:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Het werkt ook min of meer, ik krijg iig wel verbinding met de computer maar dan vraagt hij me om een gebruikersnaam en wachtwoord voor de werkgroep. Naam is dan mijn computernaam, en passwoord hebben we helemaal niet op het netwerk zitten (enige beveiliging is via MAC-adres). Wat vul ik hier dan in? Want als ik niets invul krijg ik de volgende melding:

"The operation cannot be completed because one or more required items cannot be found."
Iemand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:10:
[...]

Naam is dan mijn computernaam, en passwoord hebben we helemaal niet op het netwerk zitten (enige beveiliging is via MAC-adres). Wat vul ik hier dan in?
Je gebruikersgegevens, en niet je computergegevens :) Je username/password die bij je user account horen op die Windows-bak, ongeacht het systeem waar vandaan je connect.

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb een NDAS schijf en kan van m'n Mac er gewoon naar lezen en schrijven. Hiervoor is wel software nodig van Ximeta.
Bij mij moet ik (enmalig) een sleutel invoeren om te kunnen schrijven naar de disk en dan connect de Mac automagisch. :) (De mijne schijnt multiuser te zijn al heb ik dat niet getest)
Kijk maar ff of dit het is.

[ Voor 8% gewijzigd door nilski op 13-06-2007 08:52 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:09:
[...]

Je gebruikersgegevens, en niet je computergegevens :) Je username/password die bij je user account horen op die Windows-bak, ongeacht het systeem waar vandaan je connect.
De windows PC heeft ook geen username/password, dus ik zou niet weten wat ik daar in zou moeten vullen.
Ik heb een NDAS schijf en kan van m'n Mac er gewoon naar lezen en schrijven. Hiervoor is wel software nodig van Ximeta.
Bij mij moet ik (enmalig) een sleutel invoeren om te kunnen schrijven naar de disk en dan connect de Mac automagisch. :) (De mijne schijnt multiuser te zijn al heb ik dat niet getest)
Kijk maar ff of dit het is.
Hoezo heb je die software van Ximeta nodig dan? Ik kan in principe zelf ook wel lezen en schrijven vanaf mijn mac, maar niet als mijn huisgenoot op zijn windows PC al Read-Write heeft ingesteld want dat kan schijnbaar maar op 1 computer. Ik heb met die bijgeleverde NDAS Software (NDAS Utility ofzo) ook zo'n Write-key ingevuld, maar ik kan nog steeds niet read-writen als het al op een andere computer op die manier geconfigureerd staat.

Ik moet dus echt op de een of andere manier verbinding kunnen maken met de PC van mijn huisgenoot, maar daar zit ik dus nog met die username/password...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:22:
[...]

De windows PC heeft ook geen username/password, dus ik zou niet weten wat ik daar in zou moeten vullen.
Even een user account maken op die pc met voldoende rechten?

Verwijderd

Even een kickje.

Je kunt in de Finder voorkeuren instellen dat je je HDD niet op je bureaublad wilt weergeven, maar dan gaan ze allemaal weg. In mijn geval heb ik een externe HDD met 3 partitie's, waarvan 1 met de naam " Time Machine Backup". Graag zou ik alleen deze partitie niet op het bureablad willen hebben omdat ik deze eigenlijk nooit zelf gebruik, alleen Time Machine gebruikt hem om zijn backups op weg te schrijven.

Is dit ook mogelijk? Ik zou dus graag de andere 2 partitie's wel willen blijven weergeven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:45:
Even een kickje.

Je kunt in de Finder voorkeuren instellen dat je je HDD niet op je bureaublad wilt weergeven, maar dan gaan ze allemaal weg. In mijn geval heb ik een externe HDD met 3 partitie's, waarvan 1 met de naam " Time Machine Backup". Graag zou ik alleen deze partitie niet op het bureablad willen hebben omdat ik deze eigenlijk nooit zelf gebruik, alleen Time Machine gebruikt hem om zijn backups op weg te schrijven.

Is dit ook mogelijk? Ik zou dus graag de andere 2 partitie's wel willen blijven weergeven.
Niemand?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:46
Ik zou dit zelf ook heel graag willen, met mijn NTFS Bootcamp partitie, en een NTFS Partitie op een externe disk (games ;))
Pagina: 1