Ervaringen gevraagd om een keuze te kunnen maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 23:23
Dag allemaal,

Afgelopen dinsdag heeft onze twaalf jarige Grundig televisie het weer begeven, nou twijfel ik of ik dat ding gewoon laat repareren of gewoon een nieuwe televisie ga kopen. Persoonlijk neig ik vooral naar een nieuwe tv aangezien deze al aardig oud is en een paar maanden geleden ook al kuren had vertoond waarbij ook een reparatie bij was uitgevoerd.

Nou ben ik dus wezen kijken in de lokale huis aan huis folder en op internet. Wat ik vooral had opgemerkt was dat de CRT tv's al bijna geheel vervangen is door de LCD tv's. Dus ben ik maar ook gaan zoeken naar een LCD tv in mijn budget categorie. Hieruit zijn een aantal merken en type's uitgekomen.

Philips 32pfl5522d, prijs rond de 750 euro.

Breedbeeld
Beelddiagonaal 81 cm
Helderheid 500 cd/m²
Contrast ratio 6000 :1
Resolutie 1366 x 768 pixels
HD-ready
Horizontale kijkhoek 178 °
Verticale kijkhoek 178 °
Aantal analoge tuners 1
Scherm in scherm picture and text
OSD
Comb filter
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC
Teletekst
Aantal pagina's in geheugen 1000
Muziekvermogen 20 watt
Kinderslot
ACI
Scart-ingang 2
S-video ingang
Componentingang
Aantal HDMI-ingangen 2
PC-ingang
Hoofdtelefoon uitgang
Gewicht 17,5 kg
Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 54,6 x 80,5 x 11,5 cm
Link: http://www.kieskeurig.nl/...9643FC12572B9003051A3.htm

of

Samsung LE32R84 prijs 899 euro
Link: http://www.expert.nl/?Pag...25%2F2004+13%3A00%3A00+AM
Specificaties heb ik niet kunnen vinden, het lijkt als of Expert dit type een eigen nummertje heeft gegeven.
Maar volgens het beschrijving heeft hij een dynamische contrast van 8000:1 en een draaibare voet.

Mijn vraag is, welk van de twee is beter. Persoonlijk neig ik naar de Philips toe, dit omdat ik in het verleden goede ervaringen met deze merk heb gehad. Verder ziet het design van beide LCD tv's er gelikt uit. Alleen heeft de Samsung LCD weer het nadeel dat je de LCD niet uit kunt zetten. Ik las op internet dat je hem alleen in standby kon zetten wat ik nadelig vond voor mijn energierekening. Nou weet ik niet of dit ook het geval is bij de Philips LCD tv.

- Dus kortom om mijn verhaal kort te houden en jullie te besparen met teveel gebla, welk van de twee lijkt jullie het beste keus?
- Hoe is het beeldkwaliteit van een LCD tv bij een standaard coax aansluiting?
- Wat is jullie ervaring met ghosting (komt dit nog vaak voor bij 2007 modellen?)
- Zijn er nog alternatieve modellen die ik over het hoofd heb gezien? (mijn budget reikt tot ongeveer 900 euro)(Ik wil hiernaast namelijk nog de garantie uitbreiden)
- Valt erop een LCD scherm met een diagonale schermafmeting van 81 cm op een afstand van 2 a 2,2m goed televisie te kijken? Mijn huidige Grundig had een schermafmeting (diagonaal) van 67 cm.

Graag jullie advies om mij op weg te helpen. _/-\o_

Ik ga aanstaande zaterdag nog even langs een aantal winkels om even wat LCD tv's te bekijken, echter wat ik zo jammer vind is dat de meeste winkels de tv's op digitale antenne hebben aangesloten, zodat je niet kunt zien hoe het signaal is wanneer je het aansluit op een coax aansluiting.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Even kort door de bocht: de LE32R84 is technisch identiek aan de LE32R82, alleen is het design wat anders. De R82 koop je voor 753 online.
PCMedic schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:03:
- Valt erop een LCD scherm met een diagonale schermafmeting van 81 cm op een afstand van 2 a 2,2m goed televisie te kijken? Mijn huidige Grundig had een schermafmeting (diagonaal) van 67 cm.
Alleen als je er digitale kable op aansluit. Met analoog signaal zou ik er niet aan beginnen! ik spreek uit ervaring. minstens 2,5 meter en liever 3.

Qua beeldkwaliteit vind ik er niet zoveel verschil tussen zitten, kwestie van smaak. Qua bouwkwaliteit vind ik de Philips hoger. Ik heb zelf een 7332 in huis gehad (volgens mij dezelfde behuizing) en ik was echt onder de indruk. De voet bijvoorbeeld is echt zwaar uitgevoerd, heel stabiel en goed draaiend.
Heb nu een Samsung plasma staan en dat is allemaal net iets goedkoper uitgevoerd.

De Samsung R82 heeft echter wel 1 duidelijk voordeel op de Philips, hij heeft een VGA in en kan 1:1 pixelmappen.

[ Voor 90% gewijzigd door Philflow op 07-06-2007 22:42 ]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-02 12:38

Shabbaman

Got love?

Ik heb die Samsung, en ik ben er erg tevreden over! Ik ben minder tevreden over de combinatie met digitenne... |:( Maar ik denk dat dat geldt voor alle LCD's (van deze grootte). Mijn tv zit op een stekkerdoos met schakelaar, gegarandeerd uit. De digitenne-tuner kan namelijk ook alleen op standby |:(

En nog een keer: |:(

Maar goed, wat hierboven ook al aangegeven wordt: kijk even in de pricewatch. Ik had 'm een half jaar geleden ook al voor 800 euro ofzo.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• PCMedic
@Philflow
Het klopt idd dat de Samsung online goedkoper is, echter de prijs die ik in deze topic heb vermeld bevat 40 maanden garantie in tegenstelling tot de standaard garantie die Samsung geeft.

Verder had je in je reply ook neergezet over VGA in, is dit gelijk aan de pc ingang die de Philips ook heeft? en welke voordelen heeft pixelmapping op de beeldkwaliteit?

@Shabbaman
Ik vind het echt jammer dat de Samsung alleen op standby gezet kan worden, al hoewel ik niet weet hoeveel stroom deze LCD wegvreet. Alleen hij ziet er zo gelikt uit, in die pianolak uitvoering.

Verder heb ik ook nog een Sony gevonden, is dit wat? Ik weet dat Sony bekend staat om zijn Trinitron beeldbuizen, maar hoe zit het met de LCD schermen?

Sony KDL-32P2530 Prijs vanaf 750 euro

Beelddiagonaal 81 cm
Helderheid 450 cd/m²
Contrast ratio 5000 :1
Resolutie 1366 x 768 pixels
HD-ready
Horizontale kijkhoek 178 °
Verticale kijkhoek 178 °
Aantal analoge tuners 1
Scherm in scherm picture in picture (pc)
OSD
Comb filter
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC
Teletekst
Aantal pagina's in geheugen 700
Muziekvermogen 20 watt
Kinderslot
ACI
Scart-ingang 2
S-video ingang
Componentingang
Aantal HDMI-ingangen 2
PC-ingang
Hoofdtelefoon uitgang
Energieverbruik 115 watt
Gewicht 16 kg
Kleur(en) Zwart/Zilver
Introductie model 2007
Link: http://www.kieskeurig.nl/...CAD3CC125729700461969.htm

Ps: hoe langer ik naar info zit te zoeken, hoe meer modellen ik tegenkom, des te moeilijker een keuze te maken. Hoe hebben jullie eigenlijk de keuze kunnen maken, door deze oerwoud met LCD tv's.

• Philflow

Philflow

PCMedic schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:56:
@Philflow
Het klopt idd dat de Samsung online goedkoper is, echter de prijs die ik in deze topic heb vermeld bevat 40 maanden garantie in tegenstelling tot de standaard garantie die Samsung geeft.

Verder had je in je reply ook neergezet over VGA in, is dit gelijk aan de pc ingang die de Philips ook heeft? en welke voordelen heeft pixelmapping op de beeldkwaliteit?
40 maanden garantie is inderdaad mooi. Standaard is 24 op Samsung.

1:1 pixelmapping wilt zeggen 1 pixels van je videokaart wordt 1 pixel op de LCD. Scherpste beeld dus. Samsung ondersteunt 1366*768. De Philips doet maar 1024*768.

En volgens mij heeft die Philips geen normale VGA in (D-sub). maar dat moet je zelf even checken.

De Sony is ook een hele interessante. Volgens een test uit het duitse magazine Video zijn die Samsung R8 en Sony P2530 precies aan elkaar gewaagd. Niet gek ook want volgens mij zit er precies hetzelfde panel in. Volgens de Video ranking (nog al uitgebreide en grondige testen) scoren de Samsung R8, Sony 32P2530 en Philips PFL7332 allen 74 punten. Qua beeldkwaliteit maakt het dus allemaal niet zoveel uit.

PS. Ik weet niet of je er van op de hoogte bent maar voor 800 euro heb je ook een 37 inch plasma die qua beeldkwaliteit al deze LCD's achter zich laat. (Panasonic 37PV45)

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 08-06-2007 08:37 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik heb ook zojuist begonnen met het zoeken naar een zo goedkoop mogelijk lcd televisie, maar toch 1tje met redelijke specs. ook mijn budget is rond de 900 euro

ben zelf het volgende tegengekomen

PANASONIC TX-32LX70
Diagonaal : 82 cm
-Resolutie : 1366 x 768
-Helderheid : 500 cd/m2
-Contrast : 8500:1
-Teletekst : 1500 pagina's
-Kijkhoek : 178 graden
-Progressive scan
-Automatische zenderinstallatie
-V-real 2 technologie
-Intelligent scene controller(zwart is echt zwart)
-Q-link
-Video-ruisonderdrukking
-IPS Alpha Panel
-Backlight control
-Beeldmodus : dynamisch, normaal, cinema, auto
-Beeldformaten : 4:3, 16:9, 14:9,auto, zoom 1,2,3
-Videosignaal : 576i ,480p ,576p ,720p ,1080i
-100 hertz motion picture pro
-3-d comb-filter
-3-d colour management
-Sub pixel controller
-HDAVI 2 control system
-Anti-reflex scherm
-Geluidsvermogen : 20 watt (rms)
-1024 schaduwgradaties
-2 x hdmi-aansluiting
-Componenten-aansluiting
-2 x scart-aansluiting
-S-vhs-aansluiting
-Composite-aansluiting
-Audio-aansluiting
-PC-aansluiting
-Kinderslot
-Koptelefoon-aansluiting
-Stroomverbruik : 134 watt
-Afmeting scherm : (bxhxd) : 79,1 x 56,3 x 11,7 cm
-Afmeting met standvoet: (bxhxd) : 79,1 x 61,5 x 24,8 cm
maar lees zonet kwartiertje geleden dat er nieuwe LCD's uit zijn, met 100hz scherm. en dat deze stukken beter zijn... zuchtttt

ik kan helaas niet voor een plasma gaan, omdat deze te groot zijn voor mijn woonkamer

edit/

ga denk ik voor de SHARP LC32RD2E (http://www.kieskeurig.nl/...&pcode=tv_lcd&gq=lc32rd2e), eerst nog deze ergens live bezichtigen

[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 08-06-2007 11:40 ]

• Philflow

Philflow

SYQ schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:34:
maar lees zonet kwartiertje geleden dat er nieuwe LCD's uit zijn, met 100hz scherm. en dat deze stukken beter zijn... zuchtttt
De Panasonic 32LX70 is 100 hertz (!) :)

en ja die Sharp is ook een goede, alleen iets duurder.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 08-06-2007 12:50 ]

• PCMedic
Philflow schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 07:35:
[...]

40 maanden garantie is inderdaad mooi. Standaard is 24 op Samsung.

1:1 pixelmapping wilt zeggen 1 pixels van je videokaart wordt 1 pixel op de LCD. Scherpste beeld dus. Samsung ondersteunt 1366*768. De Philips doet maar 1024*768.

En volgens mij heeft die Philips geen normale VGA in (D-sub). maar dat moet je zelf even checken.

De Sony is ook een hele interessante. Volgens een test uit het duitse magazine Video zijn die Samsung R8 en Sony P2530 precies aan elkaar gewaagd. Niet gek ook want volgens mij zit er precies hetzelfde panel in. Volgens de Video ranking (nog al uitgebreide en grondige testen) scoren de Samsung R8, Sony 32P2530 en Philips PFL7332 allen 74 punten. Qua beeldkwaliteit maakt het dus allemaal niet zoveel uit.

PS. Ik weet niet of je er van op de hoogte bent maar voor 800 euro heb je ook een 37 inch plasma die qua beeldkwaliteit al deze LCD's achter zich laat. (Panasonic 37PV45)
Die plasmascherm klinkt heel aantrekkelijk voor die prijs, maar is dat wel fijn televisie kijken met een scherm groter dan 90 cm en op een afstand van 2,2m? Verder las ik ergens dat deze plasmascherm een gemiddelde verbruik van 241 watt heeft, dit in tegenstelling tot de Philips LCD die maar gemiddeld 141 watt verbruikt. De kwaliteit van het scherm moet mij dan wel zodanig overtuigend zijn om het verbruik door de vingers heen te zien. (Bij analoge tv signaal)

Maar hoe zit dat eigenlijk met het ghosting van de LCD schermen. Kan iemand mij hierover een antwoord geven? komt ghosting nog voor bij LCD tv's die uit zijn gekomen in 2007?

Hoe meer informatie ik vind, hoe meer ik verdwaal in het oerwoud van LCD en plasmaschermen. ;(

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:32
PCMedic schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:32:
[...]

Die plasmascherm klinkt heel aantrekkelijk voor die prijs, maar is dat wel fijn televisie kijken met een scherm groter dan 90 cm en op een afstand van 2,2m? Verder las ik ergens dat deze plasmascherm een gemiddelde verbruik van 241 watt heeft, dit in tegenstelling tot de Philips LCD die maar gemiddeld 141 watt verbruikt. De kwaliteit van het scherm moet mij dan wel zodanig overtuigend zijn om het verbruik door de vingers heen te zien. (Bij analoge tv signaal)

Maar hoe zit dat eigenlijk met het ghosting van de LCD schermen. Kan iemand mij hierover een antwoord geven? komt ghosting nog voor bij LCD tv's die uit zijn gekomen in 2007?

Hoe meer informatie ik vind, hoe meer ik verdwaal in het oerwoud van LCD en plasmaschermen. ;(
Geloof me, bij analoge weergave wil je niet eens naar een LCD kijken....

https://wren.co/join/Devian

• Philflow

Philflow

[...]
Die plasmascherm klinkt heel aantrekkelijk voor die prijs, maar is dat wel fijn televisie kijken met een scherm groter dan 90 cm en op een afstand van 2,2m? Verder las ik ergens dat deze plasmascherm een gemiddelde verbruik van 241 watt heeft, dit in tegenstelling tot de Philips LCD die maar gemiddeld 141 watt verbruikt.
Op een afstand van 2,2 meter zou ik een 37inch plasma goed vinden. ik zit zelf op 2,5 meter van een 42 inch.

Over het stroomverbruik: Je vergelijkt een 42 inch plasma scherm met een 32 inch LCD.
Die 100 watt meer... heb je weleens uitgerekend wat je dat scheelt op een jaar?
[...]
In het echt gaan kijken, dan is het zo duidelijk. vooral het verschil tussen plasme en lcd voor SD signaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 08-06-2007 22:09 ]

• PCMedic
Philflow schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:08:
[...]

Op een afstand van 2,2 meter zou ik een 37inch plasma goed vinden. ik zit zelf op 2,5 meter van een 42 inch.

Over het stroomverbruik: Je vergelijkt een 42 inch plasma scherm met een 32 inch LCD.
Die 100 watt meer... heb je weleens uitgerekend wat je dat scheelt op een jaar?
Daar heb je gelijk in, was vergeten mee te nemen dat het twee beeldformaten zijn. Maar hoe doen jullie het eigenlijk met digitale antenne, werken jullie dan met twee afstandsbedieningen? Persoonlijk wil ik bij tv kijken gewoon één afstandbediening gebruiken en niet eentje gebruiken om de tv te bedienen en de andere de zenders.

Maar morgen ga ik langs de tv zaken om daar de LCD en plasma schermen in real time te vergelijken.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Ik weet dat budget belangrijk is, het verschil tussen Full HD en HD ready.

Mijn voorkeur merken die ik nu op mijn lijstje heb staan zijn als volgt:

Plasma: Panasonic
LCD: Sony, (Panasonic/Samsung/Philips)

• Philflow

Philflow

Let goed op wat voor bron ze aansluiten. Vaak proberen ze een soort reclame HD film op te zetten met beelden die nauwelijks bewegen. Totaal niet represenatief voor normaal gebruik dus.

Qua 37 inch plasma is er de 37PV45 en de 37PV7 (die alleen nog via internet verkrijgbaar is.)

PS. de afstandbediening van UPC digitaal is programeerbaar.

Verwijderd

Iemand die ik ken had me het merk Teco aangeraden, want hij was er zeer tevreden over enhet merk had een zeer goede prijs-kwaliteits verhouding. kan er alleen niet echt veel over vinden (bij kieskeurig staat hij (nog) niet). heeft iemand ervaring met dit merk? en zo ja is het de moeite waard of niet?

Verwijderd

hmm ik denk niet dat het merk echt bekend is gezien het aantal overweldigende reacties

Verwijderd

Het is niet de bedoeling dat er "wat moet ik kopen" topics worden aangemaakt op GoT. Je kan beter in de winkel gaan kijken en eens door de verschillende topics met ervaringen bladeren. Over Samsung LCD's is bijvoorbeeld al een enorm groot topic te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.