Foto afdrukken OP glas

Pagina: 1
Acties:
  • 1.438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou graag foto's OP glas willen afdrukken, dus geen foto's in het glas die zijn gemaakt met 3D lasertechniek.

Heeft iemand een idee waar je dit soort foto's kunt afdrukken?
Afbeeldingslocatie: http://www.personeel.unimaas.nl/schrijnemeeckers/DSC00064.JPG

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Tja ik ken iemand die net een hele mooie printer heeft gekocht deze kan op hard materiaal printen tot 13mm dik. Nu weet ik dat hij ook op transparant kan printen alleen dan hebben ze het over vinyl of plexi, nou weet ik niet of glas onder de zelfde noemer valt omdat mij hechting een beetje het probleem lijkt, maarja in feite in plexiglas net zo glad.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52
Ganja-Cape schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:06:
Tja ik ken iemand die net een hele mooie printer heeft gekocht deze kan op hard materiaal printen tot 13mm dik. Nu weet ik dat hij ook op transparant kan printen alleen dan hebben ze het over vinyl of plexi, nou weet ik niet of glas onder de zelfde noemer valt omdat mij hechting een beetje het probleem lijkt, maarja in feite in plexiglas net zo glad.
Dat valt opzich nog wel te fixen met fixeerspul, zodat het opdroogt en blijft zitten.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

At a list price of $67,995, the Solara UV2 is attractively priced for shops that want to expand their product offering
bron
Ouch! Voor dat geld mag ie idd wel op glas kunnen printen :o

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Kun je niet op een overhead-sheet printen en die er op plakken?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38

YellowCube

Wait...what?

ik vind dit wel een puik concept. Ik ken een ziekenhuis waar ze wachtkamers hebben met glazen wanden en daar zijn dit soort dingen op verwerkt (met dunne sheets).
Ik heb in m'n huis een raam in m'n huiskamer zitten waardoor je in het trapgat dat naar beneden leidt kijk.
Achter dat raam zit een meter of 1,5 en dan een muur. Ik was dan ook van plan van die sheets met eigen foto's op dat raam te plakken en dan een spotje aan de muur die op de sheets schijnt.

Zat eerst te denken aan overheadsheets, maar dan moet je ze nog schappelijk op het glas plakken (stukjes plakband vind ik geen oplossing, dat zie je meteen). Wellicht dat er zelfklevende sheets bestaan, zal er eens naar zoeken.

edit:

wat frickY zegt...

Ah well, leuk projectje.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
TheRookie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:11:
[...]
bron
Ouch! Voor dat geld mag ie idd wel op glas kunnen printen :o
Damn, dat mag je dan inderdaad wel hopen.. lol :X en dan heeft hij ook nog deze staan.

Maar aan de TS we zijn op het moment printwebshops (canvas etc) voor ze aan het bouwen alleen die zijn nog niet online dus lijkt me het best als je een mailtje stuurt via deze site, hun zullen je waarschijnlijk meer antwoorden kunnen geven dan mij. :P

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, in een eetcafé/kroeg hier in Leiden hebben ze van die platen hangen. Ik kan wel eens vragen waar ze dat hebben gedaan. Je kunt ze ook zelf contacten: http://www.odessa.nl/

• Sheik
Het blijkt nog niet zo makkelijk te zijn heb ik het vermoeden. Ik zal odessa eens een mail sturen.

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Ook in Leiden bevind zich een digitale drukkerij genaamd America, nu heb ik daar vroeger gewerkt en weet dat ze ook de zijplaten drukken van bepaalde gebouwen zoals het naturalis in leiden. Deze platen zijn van staal, maar ik ben er zeker van dat die printer die ze daar hebben staan, ook op glas kan drukken. Nu ben ik me echter niet bewuste van de prijsen... deze zullen waarschijnlijk wel erg hoog uitvallen. Nu is het misschien een idee om een modproject met een oude inktjet te beginnen, die zodanig wordt omgebouwd zodat deze op glas kan printen :P

www.america.nl is trouwens de site van de drukkerij en zullen misschien wel de prijsen ergens vernoemd worden voor het afdrukken op glas

[ Voor 11% gewijzigd door CaVeFiSh op 11-06-2007 13:34 . Reden: ff link erbij zetten ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• Sheik
Dankjewel!
Pagina: 1