Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Batterijduur JVC Boomblaster (RV-NB20 of andere types)

Pagina: 1
Acties:
  • 878 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoelang een JVC Boomblaster op "normaal" volume met een aantal LR20 (mono a.k.a. D) batterijen kan draaien (CD, radio en of MP3). Er gaan tien stuks in.

Via google kan ik niets vinden en ook hier op GoT heeft mijn zoektocht ook nog niets opgeleverd. Hopelijk kan iemand hier een duidelijk antwoord geven. Alvast bedankt!

Edit... Volgens mij past dit beter in het Hifi, audio etc forum thuis, maar ik kan geen mod knopje vinden :z Laat maar, al gevonden. Goed verstopt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nevermind... JVC net gebeld:

Volledig volume: 4 á 5 uur
Normaal gebruik: Ongeveer een week

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:22

Theo

moederbord

Volgens mij is dat nogal wat overdreven. 10 Dikke D batterijen kunnen gezamelijk ongeveer 70 watt/uur leveren (6 amperres, 1.2 volt oplaadbare accu is best zwaar, en daar heb je er 10 van)
De boombox heeft een uitgangsvermogen van 20 watt. Als je er vauit gaat dat de versterker een rendement heeft van 80% en dat er buiten de versterker en speakers ongeveer 5 watt nodig is (radio of de motortjes van de cd speler) dan kun je zeggen dat de boombox op maximaal volume 30 watt verbruikt. Dit zal inhouden dat je maar 2.5 uur met een setje zware batterijen kan doen, en geen 5 uur.

Ook de uitspraak dat hij het een week volhoudt op normaal volume vind ik erg apart. Ik schat toch wel in dat je voor een normaal volume een 2 watt nodig heb aan energie voor de speakers. Als ben de boombox erg zuinig kan maken dat zal hij dan ongeveer 4-5 watt aan energie totaal opnemen waardoor je "maar" 14-18 uur op de batterijen kan werken, en geen 168 (=24x7=week)

7400 Wp op het dak

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:35:
Nevermind... JVC net gebeld:

Volledig volume: 4 á 5 uur
Normaal gebruik: Ongeveer een week
Hi wutr (of wellicht iemand anders)

heb je toevallig al ook echt getest hoe lang de batterijen mee gaan in een boomblaster?

Heb hier nl. ook een RV-NB20 staan, die ik op me bootje wil gebruiken. Dus wou ik 20 oplaadbare D-batterijen kopen en 2 of 3 chargers, zodat ik batterijen in me boomblaster heb en een set extra (hier wil ik dan wel een vol dagje muziek voor vanwege de prijs eigenlijk).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een 2 jaar oud topic kicken om een klein vraagje in te stellen wordt niet zo op prijs gesteld. Dicht dus.

Dit topic is gesloten.