Toon posts:

Duron 600 niet hoger dan 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik hem op 700 krijg,, lijkt het erop dat er goed gekrijt is,,
maar als ik hem op 800 zet dan wil het systeem niet eens meer posten en springt het scherm standby,
ik heb even lopen zoeken hier en het lijkt erop dat die voltage iets omhoog moet gooien?
het is een duron600 op een abit kt7raid

thnx in advance

Verwijderd

check signature....
met deze config draait maijn duron600 stabiel op 1.8Volt....

37graden idle btw :P

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 09:54 schreef DaFoX het volgende:
check signature....
met deze config draait maijn duron600 stabiel op 1.8Volt....

37graden idle btw :P
Ja das heen geeweldig, maar daat schiet hij geen moer mee op.

Gewoon voltage omhoog, naar 1.85 en dan nog een keer, die cpu kan het wel hebben...

Verwijderd

hoezo kan hij daar nix mee???

er staat toch duidelijk dat ik 310MHZ heb overgeclocked met EEN HOGER VOLTAGE???? |:(

conclusie: gooi je voltage omhoog!!!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reply,
maar dat het systeem niet meer wil posten,
is dat "normaal" als het voltage te "laag" staat?

Met vorige processoren , gooit het moederboard hem gewoon terug naar de laagste instelling..[edit] als het te hoog voor hem is

Verwijderd

Ja da's normaal.

Misschien geeft dit echter wel aan dat deze CPU niet zo heel hoog zal komen. :'(

Als je de 1Ghz wilt benaderen zal de CPU met Vcore standaard of 1.6 / 1.65 volt op 900 stabiel moeten lopen.

Verwijderd

Die van mij wil ook niet hoger dan 700. Vroeger (half jaartje geleden) liep ie nog op 950 en 1.7v. Nu gaat de pc niet eens meer aan als ik hem op 900 zet...

Verwijderd

Ik denk toch dat wat van de koelprut o.i.d. op de streepjes is terechtgekomen. Soms wordt een soort waslaagje over de hele bovenkant van de CPU afgezet, een vreemd vettig laagje. Ik denkt dat dat komt door de warmte van de CPU.

Dat tast je streepjes langzaam aan.

Koeler d'r af halen, cpu boven kant goed met wasbenzine + kwastje schoonmaken, extra afnemen met een toilet papiertje of servetje.. kleenez.. weetikveel :+

Dan met een gummetje goed over de L1 bruggetjes gaan om alles weg te halen. Restjes gum weghalen met toilet papiertje. Goed opnieuw kleuren.. steeds weer tot het goed werkt.

Als het eenmaal weer werkt kun je streepjes beschermen met een smal strookje van een stukje CD-label papier. (Neato of zo..)

Ik heb het ook met blanke nagellak geprobeerd, maar dagaatniegoe.. dat lost de streepjes weer op.. dan maar papier.

Kwam ik op omdat die "warranty void if removed" stickertjes verbazend goed op de CPU blijven zitten :P

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28

Convoy

g44p

Is gewoon een kwestie van geluk die je moet hebben met de duronnetjes.

zie sign.

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds wil de proc niet hoger
heb hem al op 1,85 gehad,,
warmer word hij maar wil maar niet posten,,
Dus slechte durons bestaan toch..

thnx 4 the reply's all..

Greatz

Rik
Pagina: 1