Toon posts:

torrent verstoort tele2/versatel telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb tele2 compleet met internet + bellen. Nu heb ik een probleem als ik met torrent wil gaan downloaden stoort dit enorm op de telefoon. Eerder had ik dit al eens met azureus en was dit opgelost met utorrent. Nu heb ik echter het zelfde met utorrent. Ik zit op poort 6112 en steeds als ik wat aan het binnen halen ben (of uploaden, weet niet welke van de 2 het probleem is) en ik wordt gebeld, is het telefoongesprek niet te volgen (vervormd en haperig geluid) Zodra ik torrent uit zet is het probleem weg.
Wat kan dit zijn, en hoe los ik het op...

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
zelfde als altijd, je modem kan het aantal connecties niet aan, waardoor je telefoon en ook televisie verkeer gestoord word.

Wat hieraan te doen is? Dat bagger ding van tele2 wegflikkeren en een knap modem kopen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Punica- schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:17:
zelfde als altijd, je modem kan het aantal connecties niet aan, waardoor je telefoon en ook televisie verkeer gestoord word.
Dat kan, maar dan zou het de CPU in het doosje zijn wat het te druk heeft en de capaciteit/prioriteit niet legt bij de juiste plekken waar het zou moeten op zo'n moment.

Kan ook zijn dat de verdeling van bandbreedte niet goed geregeld wordt in de upstream en/of downstream richting door het Tele2 modem of het Tele2 ADSL netwerk naar je toe (downstream QoS moet netwerk doen).
Wat hieraan te doen is? Dat bagger ding van tele2 wegflikkeren en een knap modem kopen.
Helaas geen oplossing. Tele2 werkt met een PPPoE tunnel verbinding en je krijgt de login/wachtwoord combinatie niet van Tele2. Dus je kan niet om het Tele2 modem heen, sowieso al niet omdat je ook de VPI/VCI's van de TV en telefonie dienst niet weet of de instellingen voor telefonie. Laat staan de TV instellingen hoe ze dat hebben gedaan.

Oplossing kan zijn dit bij de Tele2 helpdesk kenbaar te maken dat je met een simpele bittorrent download je dienst verlening van telefonie (en tv?) kan verstoren. Met het verzoek hier iets aan te doen in de toekomst in het modem en/of netwerk.

Andere optie is het aantal verbindingen dat uTorrent totaal legt te verlagen en/of de maximale up en download snelheid te limiteren tot iets onder het maximale van je ADSL verbinding.

Let op: dat verbindings snelheid soms lager is dan abonnements snelheid & als je lijnsnelheid uit je modem haalt niet door 8 maar door 10 delen om van kilobit/s naar kiloByte/s om te rekenen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik meen dat je de lijnsnelheid niet eens kan zien in een Tele2 modem :)

Dat hebben ze - blijkbaar expres - verstopt.

Wel kun je natuurlijk vragen wat je lijnsnelheden zijn bij de helpdesk...

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
bjck schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:42:
[...]

Dat kan, maar dan zou het de CPU in het doosje zijn wat het te druk heeft en de capaciteit/prioriteit niet legt bij de juiste plekken waar het zou moeten op zo'n moment.

Kan ook zijn dat de verdeling van bandbreedte niet goed geregeld wordt in de upstream en/of downstream richting door het Tele2 modem of het Tele2 ADSL netwerk naar je toe (downstream QoS moet netwerk doen).

[...]

Je hebt 100% gelijk, mijn oplossing richtte zich dan ook eigenlijk meer op het internet deel, maar probleem met dit soort zaken is dan ook, een klant kan dit bij de helpdesk aankaarten, die roept zoiets als 'ik zal het noteren', en er veranderd nooit iets.

Dat is het jammere van dit soort providers, alles voor een prikkie inkopen en aanbieden, maar mocht je 'r iets ook echt mee gaan doen, dan ben je de lul :/
Helaas geen oplossing. Tele2 werkt met een PPPoE tunnel verbinding en je krijgt de login/wachtwoord combinatie niet van Tele2. Dus je kan niet om het Tele2 modem heen, sowieso al niet omdat je ook de VPI/VCI's van de TV en telefonie dienst niet weet of de instellingen voor telefonie. Laat staan de TV instellingen hoe ze dat hebben gedaan.

Oplossing kan zijn dit bij de Tele2 helpdesk kenbaar te maken dat je met een simpele bittorrent download je dienst verlening van telefonie (en tv?) kan verstoren. Met het verzoek hier iets aan te doen in de toekomst in het modem en/of netwerk.

Andere optie is het aantal verbindingen dat uTorrent totaal legt te verlagen en/of de maximale up en download snelheid te limiteren tot iets onder het maximale van je ADSL verbinding.

[sub]Let op: dat verbindings snelheid soms lager is dan abonnements snelheid & als je lijnsnelheid uit je modem haalt niet door 8 maar door 10 delen om van kilobit/s naar kiloByte/s om te rekenen.