Toon posts:

Geheugen koeling nodig? ivm overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een core2duo e6600 en heb nieuw geheugen gekocht.
en nu zag ik op salland site een actieve geheugen koeling.
dat leek mij wel verstandig want ik vind het zonde al mijn dure geheugen met dit warme weer schade oploopt.

Gegevens vanaf de site www.sallandautomatisering.nl

G.Skill DDR2 Dual Channel In Deluxe Box 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 3, Non-ECC, Kit Of 2

F2-6400CL3D-2GBGA
Capacity: 2048MB (1024MB x 2)
Speed: 800MHz DDR2 (PC2-6400)
CAS Latency: CL 3-4-3-8
Test Voltage: 2.2~2.4 Volts

want het draait wel op 2,2 tot 2,4 volt dus genereert genoeg warmte.

Heeft iemand ervaring met een koelings methode?
en is het nodig op dit type geheugen of zijn de heatspeaders genoeg.

ik las op een site dat een actieve koeling zoals de Thermaltake Cyclo Memory Cooling niet op alle mobo's past in verband met de videokaart en ik ben bang bij mij ook niet.
heb een 7900GTO en die is aardig lang.

iemand hier ervaring mee?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 21:14 ]

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10-2025
Het hangt er een beetje van af hoe erg je wilt gaan overclocken, maar meestal is meer als heatspreaders niet nodig. Zeker niet als je een aardige airflow over je bordje hebt lopen. Als je gebruikt maakt van waterkoeling of een 90 graden gekantelde CPU koeler, kan je misschien overwegen een fannetje op je geheugen te mikken.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Verwijderd

Waarom hang je er geen 80mm fan boven? O-)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:03:
[...]

want het draait wel op 2,2 tot 2,4 volt dus genereert genoeg warmte.

Heeft iemand ervaring met een koelings methode?
en is het nodig op dit type geheugen of zijn de heatspeaders genoeg.
Nee, absoluut niet als je er 2,4V doorheen gaat fietsen. Richt er één (of meer) fan(s) op zodat het geheugen over voldoende airflow beschikt. In dit geval is meer altijd beter.

Bovendien hebben G.Skill 6400GA-modules Micron D9GKX-chips. Deze klokken erg goed over, maar kunnen niet goed tegen hoge temperaturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 07-06-2007 22:08 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt al voor de snelle reacties meer informatie is altijd welkom.

waarmee kan ik mijn geheugen temps meten dan? is er een leuk programmatje ofzo voor?

en weet iemand of dit wel ondersteund word door de Msi p965 platinum edition?
lijkt me toch wel hij ondersteund gewoon ddr 800mhz

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 22:35 ]

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Zeer mooi setje geheugen, goed verzorgen ;) Je kunt temp van geheugen niet meten d.m.v. software. Ik plak soms een sensor van mijn fancontroller op de buitenkant van de heatspreader. Laat je niet misleiden door de voltages die worden aangegeven alszijnde "veilig" Ik heb wel eens kwartiertje orthos gedraaid met 2.15vdimm zonder fan en ze worden dan echt bloedheet.

Verwijderd

Heb een ferme poos een koelen van mijn OCZ vx'en bewerkstelligd middels een setje ramfreezers in m'n water cirquite. Dankzij deze freezers wist ik het geheugen op 3,4vdimm te zetten met als resultaat koude repen wat weer ten goede kwam aan een stabiele 250 2-2-2-5. Nu met de ddr2 repen heb ik het niet meer nodig en heb als vervanging een 80'er gestiekt op hun.(wel een paar reserver stieken uit de boekhandel, ze drogen nogal door de hitte)

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad leuk geheugen haha

ik denk dat ik er ook wel lang mee vooruit kan haha

aangezien goede overclock van de chipjes die erop zitten.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:34:

heel erg bedankt al voor de snelle reacties meer informatie is altijd welkom.

waarmee kan ik mijn geheugen temps meten dan? is er een leuk programmatje ofzo voor?
Nee, dat kan niet via bepaalde software. Wel met behulp van bijvoorbeeld een infrarood thermometer. Kost je een paar tientjes, maar dan heb je ook wat. Verder moet je er gewoon voor zorgen dat er minimaal één fan overheen blaast, dan zal er niet veel fout kunnen gaan.
en weet iemand of dit wel ondersteund word door de Msi p965 platinum edition?
lijkt me toch wel hij ondersteund gewoon ddr 800mhz
Dat moet geen probleem zijn. G.Skill-geheugen is doorgaans zeer compatibel.
Voor meer informatie kun je natuurlijk altijd terecht op de productpagina op de website van MSI.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1