Toon posts:

Laptop via VGA naar TV: resolutieprobleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb mijn laptop (asus m6ne met ati mobility radeon 9600/9700) verbonden naar mijn lcd-tv.
De optimale resolutie voor die laatste, volgens de handleiding= 1360 x 768.
Die van mijn laptop draait op 1024 x 768.

Probleem 1.
Op Windows XP HE > Config. Scherm > Beeldscherm > Instellingen, wil ik mijn lcd scherm (scherm 2) dus op 1360 x 768 instellen. Maar de enige die redelijk in de buurt komt die ik kan selecteren= 1280 x 768.De hoogte is dus prima, maar ik heb wel 2 zwarte verticale banden aan de zijkant. Kan ik dit verhelpen?

Probleem 2.
Ik wil het bureaublad van de laptop 'klonen' en niet naast elkaar laten bestaan. Dus wat ik doe op de laptop moet synchroon zijn op het scherm van de lcd tv. De computer moet van mij dan maar zelf rekening houden met de verschillende groottes en resoluties van de schermen:)! Maw:
Scherm 1 = scherm 2. Is dit mogelijk?

Probleem 3. (raar!)
Ik heb een afleveringetje van bomberman jetters gedownload, is japans, maar heeft gelukkig ondertiteling in het Engels. Echter, deze is niet, of soms, zichtbaar op mijn lcd-scherm. Aangezien de ondertiteling 'vast' onderdeel van de video is, begrijp ik niet waarom ik die niet op het lcd-scherm kan zien! Ik speel hem af op Windows Mediaplayer. Het enige wat ik kan bedenken is dat de ondertiteling zich verstopt onder het besturingsgedeelte, zeg maar het zwarte balkje met de play know, tijd etc etc.
Iemand die hier wat meer over kan zeggen?

Tip.
Dan na deze vragen ook nog even een tip: Laat je bij het aanschaffen van een kabel niet verleiden om een s-video kabel te gebruiken voor tv-out. De tv herkent de laptop dan niet als zijnde een computer!! Bovendien is de beeldkwaliteit veeeeel slechter dan: VGA!!
Dus heeft je tv een VGA aansluiting, ga dan voor VGA naar VGA!