toshiba a100 812 laptop open maken

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
hoi,

ik heb een toshiba satelite a100 812 notebook.

morgen komt extra geheugen maar kan toch niet vinden welke schroeven ik allemaal los moet maken om hem open te krijgen.

heb allemaal getalletjes bij de schroeven staan zoals b6 f4 4 welke moet ik losmaken om bij me geheugen te komen om er een extra reepje in te zetten.

heb al gegoogled toshiba site en tweakers gezocht maar kon het niet vinden over mijn laptop.

wel oudere maar die zijn totaal anders kwa schroeven.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-01 20:01
handleiding?

Verwijderd

Als het goed is moet er een klepje onder de laptop zitten, deze kun je eraf schroeven of schuiven, dit weet ik niet zeker.

En dan zie je het geheugen wel zitten.

Post anders een foto van de onderkant.

Verwijderd

Het geheugen zit onder plaatje 3.
Het grote klepje.

Onder het kleine klepje onderaan je laptop(rechts van je tuchpad) zit je HD

Het klepje zit met 1 schroefje vast (NR4) op het klepje zelf.
dat zit het klepje er in geklikt. Gewoon een beetje met beleid spelen om hem eruit te wippen.

Geef ook ff aan of je verschil merkt in performance!!!

Ik heb ook deze laptop en denk er ook over, en of anders de HD te veranderen voor een 7200rpm versie.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 21:35 ]

• jorisw86
ik had dat schroefje al los gemaakt maar kreeg het klepje er niet uit.

ik zal het verschil melden ik ga er ook een 7200 toeren schijf inzetten.

(heb hem open je moest er gewoon wat harder aan trekken wel eng)

[ Voor 19% gewijzigd door jorisw86 op 07-06-2007 21:53 ]

Verwijderd

Ik heb dat klepje er wel afgehaald om te kijken of het wel klopte dat er maar 1 module inzat, dus zo moet het wel (volgens mij).

Edit , mooi zo :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 21:54 ]

• jorisw86
nou het zit erin hoor het 2e reepje.

en de laptop is een stuk sneller geworden.

nu nog een 7200 toeren schijf erin en hijs snel genoeg:D

Verwijderd

Ok is hij vooral sneller met laden of zware cpu berekeningen als in photoshop en zo.

Vooral die 7200rpm HD ben ik wel benieuwd naar. Heb je weer een 160GB of iets anders.

Hoe wil je de reinstall doen, via de meegeleverde backup DVD???

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 15:14 ]

• jorisw86
ik ga een 100gb sata150 7200 rpm 8mb cash halen die kosten al 95+ duur zat.

heb een vista versie gedownload en ga de key gebruiken van de laptop.

Verwijderd

Trouwens iemand een id waar de cpu zit?

Tijdje geleden al extra geheugen geinstalleerd, en dat is inderdaad merkbaar (met Vista dan). Overigens gaan de 7200 rpm schijven sneller kapot, en met meer geheugen zijn de laadtijden aanzienlijk minder...dus of het uiteindelijk verstandig is? Ik zou voor 5200 rpm gaan.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waar heb je dat vandaan, dat 7200 RPM schijven sneller kapot gaan dan 5400 RPM schijven?

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:27:
Waar heb je dat vandaan, dat 7200 RPM schijven sneller kapot gaan dan 5400 RPM schijven?
Zal kijken of ik later een bron kan vinden, moet naar de kapper :P

Anyways, de 7200 rpm schijven worden veel warmer. Dit kan ook een probleem zijn aangezien de a100-812 niet echt een koele kikker is. Meer warmte = over het algemeen minder lange levensduur.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daar zitten mijn twijfels dus, mijn Hitachi 80 GB E7K100 wordt namelijk helemaal niet warmer dan een 80 GB 5400RPM schijf, en mijn laptop is zeker geen koele kikker. :P

• jorisw86
wou deze erin gaan zetten.

Hitachi Travelstar 7K100, 100GB (7200rpm, SATA, 8MB)

Verwijderd

Ik dacht laatst op de FP een nieuws topic gezien te hebben dat temperatuur niets te maken had met het kapot gaan van de HD. Dit was volgens mij een verhaal over Google die al hun data schijven had gekoppeld aan de omgevings temperatuur.

Wat mij zelf zorgen baard is wat anders,

Ik denk niet dat je de gedownloade Vista de key zal accepteren. Dit zijn speciale keys voor voorgeprogrammeerde oem versies. (bij XP werkt dit in ieder geval niet)

Ik wou het zelfde doen (nieuwe HD) maar dan even groot (160GB) of groter. Dan via de meegeleverde restore DVD Vista er weer opzetten. Mijn vraag aan Toshiba en wat web winkels was of dit gaat lukken of niet. als er een andere hoeveelheid GB op mijn HD zit.

Dit omdat standaard op de Toshiba 3 partities zitten. 1 Vista (75GB), 2 Restore (3GB) en dan een lege Data (75BG) partitie. Niet dat hij eerst gaat kijken of je wel een 4200rpm 160GB HD hebt en zo niet dat geen restore mogenlijk is.

Toshiba gaf een standaard andwoord. "Onze Toshiba notebooks ondersteunen geen andere HD"
Maar ik weet bijna zeker dat die alleen is omdat ze er zelf geen gezeik over willen krijgen.

• jorisw86
heb er zo in zo nu xp opstaan en alle partities gewist die erbij zaten.

dan maar op de ouderwetse weg he:P

• Hillman5100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2023
ik wil ook de A100-812 gaan halen, lijkt mij wel een goede prijs voor de hardware die erin zit, is het een goede laptop?
kun je er een paar leuke games op spelen? hoeft niet op full graphics

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hillman5100 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:05:
ik wil ook de A100-812 gaan halen, lijkt mij wel een goede prijs voor de hardware die erin zit, is het een goede laptop?
kun je er een paar leuke games op spelen? hoeft niet op full graphics
Zoek eerst zelf eens via google etc naar benchmarks enzo. Als je het dan nog niet weet maak je een eigen topic aan met de vragen die je wilt stellen. Dit heeft natuurlijk niks te maken met het opendraaien van de laptop.

☻/
/▌
/ \

• Hillman5100
ok, maar ik zat er al over na te denken als ik de laptop gekocht had , dat ik het geheugen zou willen uitbreiden

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dan moet je uitzoeken of dit wel kan/ het zin heeft/ soortgelijke snelheidstests op internet met extra geheugen. Als je hier blijft posten krijg je geen zinnige reacties denk ik.
1. Zoek eerst zelf
2. Maak eventueel een topic aan met concrete vragen (waaruit blijkt dat je ook zelf gezocht hebt)

☻/
/▌
/ \

• jorisw86
deze laptop werkt goed met games.

draai er cs source supreme commander en command conquer 3 op 1280x800 high

2 gig is toch wel een must

Verwijderd

yep die 2 gig moet anders is het niet te doen.

Dit is makkelijk te doen een stripje 1gig kost niet veel en er is nog 1 module vrij.
Daarnaast zou de HD ook wel vervangen mogen worden door een snellere versie, alleen weet ik niet of de recover dvd dit slikt en is het natuurlijk een stukje duurder.

• jorisw86
heb een sata150 7200rpm 8mb cash 100gb schijf besteld.

en heb xp orgineel en anders gewoon illegaal doen:D

Verwijderd

Nou ik ben eigenlijk erg benieuwd of hij de Recovery DVD slikt.

Dan ben ik ook wel van plan om de HD te upgraden. (misschien dat je dat zou willen testen :> ).

XP illegaal is voor mij geen optie. Ik de laptop met licentie gekocht en vindt het zonde om daar van af te zien. Daarnaast ben ik ook wel tevreden met Vista.

• jorisw86
als ik de hd binnen heb zal ik het verhaaltje posten.

ja ik vind het ook zonder van vista maar ja ga geen 2e licentie kopen waar ik de 1e keer al voor betaald heb.

Verwijderd

Super, dat je het wil testen. _/-\o_

Ik denk zelf dat het helemaal geen probleem is en dat het goed gaat. Dat Toshiba zelf en een laptop boer aangeven er geen ondersteuning voor te geven zegt alleen maar dat eigenlijk alleen maar dat 'als' je problemen hebt, je niet bij hun terecht kunt. ;)

Maar ik denk zelf dat alleen de "Recovery partitie" en de "Vista partitie" een vaste waarde hebben en dat de rest dat overblijft de "Data partitie" wordt.

• Hillman5100
ik heb deze laptop net ook besteld ik hoop dat je er een leuke game op kan spelen zoals bf2142 of stalker

• jorisw86
die games heb ik er niet op getest.

spelen gaat wel als je bij stalker hdr maar uitzet

• Hillman5100
welke games heb jij er wel op getest dan?

• jorisw86
command and conquer 3, counter strike source, half-life 2, supreme commander. unreal 2004

• jorisw86
de nieuwe hd zit erin.

100 gb 7200rpm 8mb cash sata.

laptop is 10x zo snel geworden opstarten alles gaat nu super snel.

heb de restore cd's erin gedaan en vista draait er nu officieel op.

Verwijderd

Mooi dat wou ik weten _/-\o_

Nou ga ik er ook een kopen. Mijn geheugen upgrade gaat er morgen in als hij binnen is.
Al met al is het dan een prima laptopje geworden. >:)

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 15:31
Hmm misschien ook een idee voor mijn a100-683, heb er na aankoop wel 2x 1gb ingezet ipv 2x512mb (was toen nog akelig duur :()

Ook maar eens naar een andere 7200rpm HD kijken, kan in principe elke 2,5" sata drive? Zit nu 120gb 5400rpm in.

Ik ga denk ik voor de Seagate Momentus 7200.2 160GB, helaas de grootste die ik kan vinden, maar dan zet ik de oude 2,5" wel in een externe behuizing :D

[ Voor 60% gewijzigd door Giant87 op 29-06-2007 15:38 ]

Verwijderd

Ja maar kijk eerst voor de zekerheid ff naar de exacte dementie van de HD in je laptop. soms wil er wel een een special maat in zitten (vooral de dikte).

niet dat hij net niet past

• jorisw86
ik heb een seagate momentus 100gb 7200 rpm past perfect

Verwijderd

Ik zit er aan te denken nog ff te wachten met het aanschaffen van een andere HD.

Ik heb al mijn muziek en zo ook op mijn laptop staan en heb daardoor toch wel wat ruimte nodig.
De 160gig HD's zijn nu nog wat te duur naar mijn idee. (+/- 130 euro)

Ik denk dat de prijzen nog wel wat gaan dalen na mate er grotere HD's op de markt gaan komen.
Pagina: 1