Toon posts:

Fotos omzetten in filmpje

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik op de juiste plaats ben maar ik ben op zoek naar het volgende:

Ik wil een aantal fotos van een huis of interieur omzetten in een filmpje met heen en weer bewegende beelden zoals op deze pagina:
http://www.horecasite.nl/aanbod_3.php?id=7695# klik op videopresentatie

Ik heb al een aantal programmas gevonde die netjes de fotos in elkaar over laten gaan maar juist het effect van het heen en weer glijden zodat het werkelijk op een filmpje lijkt zoek ik.

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Volgens mij is dit gewoon Flash.
Met een beetje stoeien zou je dit zelf kunnen doen/maken...

En op die manier kan je het helemaal maken zoals je zelf wil zonder afhankelijk te zijn van de "beperkingen" van het soort programmas waar jij naar op zoek ben geweest.

Tipje: neem je foto zo groot dat de foto an sich groter is dan je "flashscherm", dan kan je de foto (zelfs muisgestuurd) zo bewegen dat er steedds nieuwe dingen op die foto te zien zijn.

Ben hier zelf een tijdje geleden mee bezig geweest.
Ik wilde een foto heen en weer laten scrollen zodanig dat de illusie gewekt word dat je naar een panorama kijkt. Dwz dat het niet lijkt alsof de foto heen en weer gaat maar dat je je hoofd draait....
Als je me nog volgt, uiteindelijk heb je een hele brede foto die die illusie wekt.

Ik heb dit met een screenshot uit Quake (ja ja old skool) gedaan waarbij ik de POV (point of view = kijkhoek) zo'n 110 graden heb gemaakt ipv de standaard 90 graden.
Screendump gemaakt en die vervolgens uitgerekt totdat de verhoudingen weer kloppen.
En dan maar heen en weer schuiven...
Gaf een leuk effect.

Nu weet ik niet hoe je dat met een foto moet doen maar een fisheye lens (heet dat zo?) zou volgens mij de truc moeten doen.

Hier het flashfilmpje waarin ik dit heb geprobeerd...
Ongeveer halverwege zie je wat ik bedoel....

Disclaimer: ik weet het, een flauwe Microsoft bash maar daat gaat het in deze nu net even niet om.....

[ Voor 72% gewijzigd door AKA_ACE op 07-06-2007 20:04 . Reden: Ik was nog niet klaar... hehe ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Beetje laat, maar met Adobe Premier kan je dit goed doen, of iets minder felxibel met CS3.