Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]
Uhm, in FreeSCO zit en printserver...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Freesco heeft wel printerserver maar kan niet gewoon met windows netwerk aan de gang.
Zet gewoon debian op je systeem, kost je ogv 70 mb kaal, daarna apt-get install je samba, daarna apt-get install lpd.
Even wat config files aanpassen en voila je kunt zo met windows printen.
Heb gisteren ook een pctje opgezet die dat moet doen, een Pentium 100 zonder harddisk dis over het netwerk via NFS zn root filesystem mount.
Er zit een laserjet 4l aan, werkt prima!
Zet gewoon debian op je systeem, kost je ogv 70 mb kaal, daarna apt-get install je samba, daarna apt-get install lpd.
Even wat config files aanpassen en voila je kunt zo met windows printen.
Heb gisteren ook een pctje opgezet die dat moet doen, een Pentium 100 zonder harddisk dis over het netwerk via NFS zn root filesystem mount.
Er zit een laserjet 4l aan, werkt prima!
Oke.. ik heb dus nu een freesco bak geinstalleerd hiero. LPD poort = 515, queuenaam = lp1.
Op de nt 4.0 server de m$ tcp/ip printing geinstalleerd, en een poort toegevoegd met ip 192.168.19.211 en queuenaam lp1 en de printer geinstalleerd op die poort.
Volgens mij zou dit nu moeten werken. Maar nooit niet dat ik dr een testpagina uitkrijg
Netwerk verbinding is goed (ik kan pingen en ik kan de http controlconsole oproepen), de printerkabels enzo zijn ook goed, want ik kan onder dos gewoon printen.
Op de nt 4.0 server de m$ tcp/ip printing geinstalleerd, en een poort toegevoegd met ip 192.168.19.211 en queuenaam lp1 en de printer geinstalleerd op die poort.
Volgens mij zou dit nu moeten werken. Maar nooit niet dat ik dr een testpagina uitkrijg
Netwerk verbinding is goed (ik kan pingen en ik kan de http controlconsole oproepen), de printerkabels enzo zijn ook goed, want ik kan onder dos gewoon printen.
Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]
ik draai gewoon MS-DOS 6.20 en WIndows 3.11 op mijn printerserver. (386 SX16 8Mb)
MMH, is 8MB niet een beetje veel voor in die 386 
Maar inderdaad, veel meer is er niet nodig. iig voor die HP Laser. 40MB HDD'tje erin. En klaar.
]-[enk..
Maar inderdaad, veel meer is er niet nodig. iig voor die HP Laser. 40MB HDD'tje erin. En klaar.
]-[enk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
Waarom niet gewoon een externe JetDirect kaart?
170X, 300X... werkt wel zo makkelijk. Kan je ook met een lpr poort heen, maar ook via IPX of DLC/LLC. Maakt vooral ook minder herrie dan een computer en is goedkoper in gebruik (onderhoud alleen al, bv. en ook stroom natuurlijk)
CC
170X, 300X... werkt wel zo makkelijk. Kan je ook met een lpr poort heen, maar ook via IPX of DLC/LLC. Maakt vooral ook minder herrie dan een computer en is goedkoper in gebruik (onderhoud alleen al, bv. en ook stroom natuurlijk)
CC
edit:
spelling
spelling
tjah dat kan ook, maar we hadden dr geen een meer liggen hiero.. dus dacht ik: laat ik es proberen of het ook met een freesco bak kan.. goed voor me netwerkknowledgeOp maandag 12 februari 2001 14:59 schreef chuckychesthair het volgende:
Waarom niet gewoon een externe JetDirect kaart?
maar heeft niemand een idee hoe het komt dat het hier niet werkt?
Heeft niemand een idee?
Met een vage print client voor Windows die er bij na 1X printen al mee kapte 
edit:
hmmz, vergat ik even naar de datum te kijken, OOPS!!
hmmz, vergat ik even naar de datum te kijken, OOPS!!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()