Toon posts:

bluescreens en programma crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb twee dagen geleden mijn computerontvangen en alles in elkaar gezet. Maar toen ik win vista aan het instaleren was liep dat al vast. Toen heb ik dat opnieuw gedaan en ging dat goed toen heb ik alledrivers ginstaleerd de nForce drivers videokaart drivers Dx update windows update maar als ik een spel start krijg ik soms zomaar een bluescreen en start mijn pc opnieuw op wat moet ik hier aan doen? ook kreeg ik heel vaak te zien dat de driver niet goed werkte en dat die is hersteld.

Wat ik al gedaan heb is een mailtje sturen naar azerty waar ik de pc heb gekocht. Die zijden dat ik windows vista wel kon herinstalleren dat heb ik nu gedaan maar nog steeds krijg ik van die bluescreens? het gebeurt ook vaak dat het spel gewoon crasht.maar ik heb op internet gezocht zou dit een mem probleem kunnen zijn? :(

dit is één van de foutmeldingen die ik kreeg bij het opstarten van vista:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 81E40013
BCP3: 9C46AB64
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini060607-02.dmp
C:\Users\Erik Jan\AppData\Local\Temp\WER-44616-0.sysdata.xml
C:\Users\Erik Jan\AppData\Local\Temp\WERD596.tmp.version.txt

edit: net viel mijn pc ook zomaar uit tijdens internetbrowsen en ik kreeg een bluescreen met IRQL_not_less_or_equal en bij het starten van vista dit:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: 00000004
BCP2: 00000002
BCP3: 00000001
BCP4: 81C1DD79
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini060707-02.dmp
C:\Users\Erik Jan\AppData\Local\Temp\WER-59639-0.sysdata.xml
C:\Users\Erik Jan\AppData\Local\Temp\WERD77.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 19:03 ]

Verwijderd

Zit met net hetzelfde probleem (hopelijk kan ik dit nu veranderen in zat met hetzelfde probleem)

Er zijn er die zeggen dat dit komt door het geheugen maar dit zou maar een deel van de oplossing zijn (of er niet rechtstreeks iets mee te maken hebben)

Ben eens op de ICT afdeling van m'n werk gepasseerd en daar kreeg ik te horen dat dit in alle waarschijnlijkheid een software matig (lees driver) probleem is. Heb nog een versie liggen van XP die ik momenteel ah installeren ben. En ben ondertussen ah hopen dat ik geen BSOD's meer krijg. Maw de juiste drivers vinden is misschien de oplossing voor je.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog ziten zoeken naar andere drivers maar ik zou niet weten wat ik nog moet installeren
wat ik nu heb geinstaleerd is
8800 driver vista 32bit
nforce 650i driver
de bios is als het goed is ook al helemaal uptodate omdat ze hem bij azerty hadden geupdate plus mem en cpu montage

en nog even de specs:
mobo p5m32-e sli plus
cpu E6600
mem corsair twin2x2048-6400C4 G
videokaart 8800 GTX
hd seagate 7200.10 320 GB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het na een reinstall hetzelfde doet zou ik eens beginnen met je hardware te controleren. Veel BSODs zijn afkomstig van brak geheugen. Dus check eerst het mem eens met memtest86, grote kans dat het daar fout zit namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc een nachtje mem test laten draaien maar hij was al vast gelopen binnen 5 uur ik kreeg wel 141 errors ik denk dat ik mijn geheugen maar eens ga ruilen voor een nieuw setje

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:05:
Ik heb mijn pc een nachtje mem test laten draaien maar hij was al vast gelopen binnen 5 uur ik kreeg wel 141 errors ik denk dat ik mijn geheugen maar eens ga ruilen voor een nieuw setje
Het lijkt me idd dat het je geheugen is.

Verwijderd

Topicstarter
wat kan ik het beste doen dit omruilen voor een nieuw en het zelfde setje of een heel ander setje?

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 09:51
Al was het maar voor het gevoel, maar ik zelf zou voor een ander merk gaan.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Verwijderd

Gewoon garantie claimen (DOA/RMA) bij de winkel waar je het gekocht hebt. Je krijgt dan waarschijnlijk hetzelfde geheugen terug. Dat is prima; alles kan immers kapot gaan en je had nu gewoon pech.

Verwijderd

Voor mij is het dus niet gelukt met XP te veranderen. Al ong 10 u memtest86+ laten draaien en geen enkele fout gevonden.

Al enorm basic pc laten draaien (Proc, geheugen + HD) ook geen oplossing. Ik heb het wel al 2 keer tegengekomen dat ik de net bestanden ah verzetten was via usb en hij crashte. Nu het geheugen gehalveerd en van slot verstoken. En het lukt momenteel nog wel (vorige keer was het binnen de 5 min gedaan, nu al zeker 10 min bezig)

Kan dit dat memtest geen fouten vindt maar dat bv de geheugenbanken NOK zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu na een heletijd eindelijk weer nieuw geheugen gekregen maar nu krijg ik weer 3 bluescreens hoe kan dit?

ik kreeg dit bij bij de 1e bluescreen DXGKRNL.SYN

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 3 uur memtest aan het draaien en heb nog geen fout gevonden zou ik hier nog langer mee door gaan>? :( :( :(

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:35
DXGKRNL.SYS Lijkt mij iets met DirectX en dus denk ik brakke videokaart drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:49:
DXGKRNL.SYS Lijkt mij iets met DirectX en dus denk ik brakke videokaart drivers?
wat voor drivers zou ik dan installeren ik heb ook nog de 160 driver geinstaleerd voor vista 32 bit toen werkte het ook niet

EDIT : Ik ga nu een bios update doen azerty zij dat er iets niet goed zou werken en dat zij het beter konden monteren en testen plus bios update maar dat hebben ze helemaal niet gedaan kwam ik net achter met cpu z.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een heletijd bezig om mijn bios te update maar het lukt maar niet ik heb de faq gelezen en op google gezocht maar het lukt maar niet kan iemand mij helpen

edit2: ik heb memtest gister nog binnen 20 minuten 56 fouten gevonden dus ik denk dat ik dit ram geheugen ook kapot is. Kan het zijn dat mijn moederbord het ramgeheugen kapot maakt? Want dit is nu al de tweede keer?

Zou ik gewoon weer rma aanvragen en het zelfde ram nemen of?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 17:21 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:35
Wellicht is je ram niet stuk maar je moederbord? Ik zou lekker het hele syseem inleveren bij AZERTY en hun het laten nakijken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dat ram dus opgestuurd en hun hadden dat getest en het was kapot was dat dan door mijn moederbord gebeurt? als dat niet zo is dan zal mijn moederbord ook wel niet kapot zijn. maar mijn ramgeheugen.

Toen ik gister mijn computer even helemaal demonteerde merkte ik dat mijn moederbord een beetje krom getrokken was kan dat erg zijn, en de oorzaak zijn van mijn probleem?

Verwijderd

hoi,

Ik heb sinds net hetzelfde probleem als hierboven in foutcode is weergegeven, kga nu in ieder geval bios updaten, het heeft in ieder geval niets met het geheugen te maken, maar waarschijnlijk met de videokaart en dan met name het geheugen dan wel schrijven daarvan.

Stond op microsoft website iets over m.b.t een soort gelijk probleem.

Iemand al een andere oplossing gevonden?

groetjes
Pagina: 1