Toon posts:

[Dell C600 docking station] no video in KDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Luitjes,

Ik heb een prob met mijn docking station. Zodra ik mijn SUSE 10.2 op mijn laptop laad, gaat alles goed totdat het KDE scherm op zou moeten komen, dan krijgt mijn monitor ineens geen signaal meer en raakt ie in slaapstand. Als ik dan mijn laptop openmaak zie ik dat op het laptopscherm wel beeld is en dat KDE dus de verkeerde video output pakt wanneer mijn laptop gedocked is.

Na ff google kwam ik het probleem hier ook tegen:

http://linux-on-laptops.com/forum/showthread.php?t=139

Met de volgende oplossing:

From: http://www.xfree86.org/current/r128.4.html

Option "Display" "string"
Select display mode for devices which support flat panels. Supported modes are:

"FP" - use flat panel;

"CRT" - use cathode ray tube;

"Mirror" - use both FP and CRT;

"BIOS" - use mode as configured in the BIOS.

The default is FP.

Ik kan alleen nergens dat Option "Display" "string" vinden. Heb in mijn XF86Conf config file gekeken maar daar kom ik het nergens tegen...

Pls help.

Ciao

edit: typo

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 18:23
Je moet dat "string" niet letterlijk nemen.
Dat betekent dat je string moet vervangen doot de mode.
Je moet dus, mits nog niet gewijzigd, zoeken op Option "Display" "FP"
Als je het beeld dan op beide schermen wilt moet je FP vervangen door Mirror, voor alleen het externe scherm door CRT, om het door het bios te laten instellen door BIOS en om het interne scherm te gebruiken op FP laten staan.

Ps.
Post je Xorg file eens, dan kan ik eens kijken of ik het kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door laurxp op 07-06-2007 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu gevonden, althans, ik weet hoe ik het kan instellen dat KDE mijn CRT pakt of mijn FP of beiden (Mirror). Echter, nu krijg ik gewoon geen beeld op mn CRT. Mijn monitor gaat niet meer in sleep mode wat eerst wel het geval was, maar ik krijg gewoon zwart beeld. Heb in KDE als ingesteld dat ik een Philips 107E heb maar ook dat mag niet baten...

By the way, ik heb openSUSE 10.2 pas net geinstalleerd, gewoon standaard installatie gedaan :P

Als ik mijn monitor direct aan de VGA poort van mn laptop hang, gebeurd hetzelfde. Echter als ik nu fn-f8 druk krijg ik wel beeld. Dat werkt helaas niet als mn laptop gedocked is :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
yo,

ik heb de volgende workaround gevonden op wat volgens mij een bug is in openSUSE 10.2:

nadat beeld uitvalt:
- laptop openen
- 2x fn-f8 drukken (werkt nu wel!!!)

Een fn toets voor 'n extern keyboard kun je in je bios instellen (bij mij is het ScrLk).

* End of Topic *