Toon posts:

Draadloos netwerk onder CentOs

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Normaal werkte ik altijd met windows, maar nu ben ik een beetje aan het expirimenteren met linux.
Ik ben een servertje aan het bouwen, het werkt allemaal goed maar ik heb een probleem.
Waar de server komt te staan licht geen netwerkkabel.
Daarom wil ik dit draadloos gaan maken.
Nu heb ik een e-tech draadloze adapter gehaald, die mocht ik testen van het pc bedrijf of die onder linux werkte. ik krijg die dus niet aan de gang. Heeft iemand een manier om deze te laten werken of gaat dit gewoon niet?

Of weet iemand een goede andere adapter die wel werkt.
Zoeken om de e-tech aan de gang te krijgen leverde niks op.

Os is centos 4.5 final.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Misschien handig als je even aangeeft welk type adapter je hebt gekocht... En post meteen even de output van het commando dmesg

Verwijderd

Topicstarter
Type is WGPI03 ik heb hem er nu even niet in zitten maar net stond er niets bij van die kaart in dmesg

Verwijderd

zoek anders eens naar linux drivers voor de chipset die in je wlan adapter zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze gevonden. Sorry dat ik niet beter gezocht heb.
het is een tar.gz file kan iemand mij uitleggen hoe ik deze drivers installeer? want ik zou niet weten hoe dat moet.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik maak er maar een beetje een sport van te Googlen voor anderen. Check deze link

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de drivers niet geinstalleerd, standaard zitten ze er niet in.
Ik kan wel een tar.gz file downloaden met de drivers, maar ik weet niet hoe ik dat er dan op krijg.
Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu centos 5.0 opgezet.
Hij herkent hem nu wel, maar niet als draadloze netwerkkaart dus ik kan er nog niets mee.
Ik heb de drivers gedownload uitgepakt en dan cd module en dan ./make gedaan maar dan geeft hij steeds fouten.
Weet iemand hoe ik dit goed kan krijgen?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Zonder exacte foutmeldingen kunnen we er niet veel mee.

Wat gaat er mis bij de ./make
En welke instructie gebruik je?

Je zou ook eens een andere Linux distro kunnen proberen.

Maar zorg dan wel voor voldoende info, anders is dit topic nutteloos en kan er beter een slotje op.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
Dit doe ik precies en komt eruit:

[root@localhost RT61_Linux_STA_Drv1.1.0.0]# cd Module
[root@localhost Module]# make
make -C /lib/modules/2.6.18-8.el5/build SUBDIRS=/root/RT61_Linux_STA_Drv1.1.0.0/Module modules
make: *** /lib/modules/2.6.18-8.el5/build: Bestand of map bestaat niet. Gestopt.
make: *** [all] Fout 2

Maar hij geeft de fouten.
Hoe los ik dit op?

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:31:
Dit doe ik precies en komt eruit:

[root@localhost RT61_Linux_STA_Drv1.1.0.0]# cd Module
[root@localhost Module]# make
make -C /lib/modules/2.6.18-8.el5/build SUBDIRS=/root/RT61_Linux_STA_Drv1.1.0.0/Module modules
make: *** /lib/modules/2.6.18-8.el5/build: Bestand of map bestaat niet. Gestopt.
make: *** [all] Fout 2

Maar hij geeft de fouten.
Hoe los ik dit op?
Waarschijnlijk mis je je kernel-headers. Doe ook eens ./configure, dan kan je zien wat je mist.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik configure doe zegt hij: bash: ./configure bestand of map bestaat niet.
Maar volgensmij zijn die headers idd niet geinstalleerd.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen?

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

google eens naar 'install kernel headers centos 4.5' ofzo. Op debian + deriviaten is het 'apt-get install linux-headers-$(uname -r). Volgens mij heeft centos yum als package management, maar dat weet ik niet, ik heb me er nooit in verdiept, of nog nooit mee gewerkt. Je moet dus een *.rpm van de headers installeren, of in yum zoeken.
Dat van ./configure niet kunnen executen, dat kan, er is dan geen configure script bijgeleverd. Kijk dan op de lokatie waar je de source vandaan hebt wat de deps zijn van je driver.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze geinstalleerd met: # yum install kernel-source kernel-devel dat verliep goed, maar bij make blijf ik toch nog dezelfde fout krijgen.
Iemand een oplossing?

• icyx
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:54:
Ik heb ze geinstalleerd met: # yum install kernel-source kernel-devel dat verliep goed, maar bij make blijf ik toch nog dezelfde fout krijgen.
Iemand een oplossing?
ZOals eerder gezegd, ik ben niet al te bekend met centos, maar staan de kernel headers wel in het path wat in de error opgegeven word? Maak er anders even een symlink naartoe ofzo, mocht dit het zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dus nu moet ik van de kernelheaders een symlink maken naar /lib/modules/2.6.18-8.el5/build ?
Hoe kan ik dat doen?
In google kan ik er namelijk niets duidelijk over vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de headers goed in usr/src/linux/
Ik heb make gedaan.
Nu doe ik:
#cd /usr/src/linux/
# make rpm
make clean
set -e; cd ..; ln -sf /usr/src/linux-2.6.18.6 kernel-2.6.18.6
set -e; cd ..; tar -cz --exclude SCCS --exclude BitKeeper --exclude .svn --exclude CVS --exclude .pc --exclude .hg --exclude .git -f kernel-2.6.18.6.tar.gz kernel-2.6.18.6/.
set -e; cd ..; rm kernel-2.6.18.6
set -e; \
/bin/sh /usr/src/linux-2.6.18.6/scripts/mkversion > /usr/src/linux-2.6.18.6/.tmp_version
set -e; \
mv -f /usr/src/linux-2.6.18.6/.tmp_version /usr/src/linux-2.6.18.6/.version
rpm --target i386 -ta ../kernel-2.6.18.6.tar.gz
--target: unknown option
make[1]: *** [rpm] Fout 1
make: *** [rpm] Fout 2

Daar zitten dus die fouten.
Weet iemand hoe ik die kan verhelpen?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 08:26 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik was er al bang voor bij de topicstart maar ik denk toch dat je nog eens goed je foutmelding moet lezen en wat meer inzet zal moeten tonen om zelf je problemen boven water te halen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.