Toon posts:

Nieuw en oud systeem hetzelfde probleem (Geen beeld)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heeft mijn systeempje het begeven. De computer stond aan zonder dat er mee werd gewerkt. Opeens kwam er een luid gekraak / ruis uit de boxen wat steeds harder werd. Ik heb toen direct de computer uitgeschakeld.

Vervolgens wilde ik de computer weer aanzetten, maar er kwam geen beeld. De monitor bleef ook op standby staan. Wel gaan alle ventilatoren / koelers draaien. Op het moederbord kreeg ik een c1 fout.

Na wat gegoogle kwam ik tot de conclusie dat of mijn cpu of mijn moederbord (geheugenbanken) het had begeven. Op zich niet zo'n punt want ik was van plan een nieuw systeempje aan te schaffen.

Zo gezegd zo gedaan, ik heb nu dus een nieuw moederbord / cpu / geheugen / videokaart aangeschaft. Ik wilde mijn hd's (2x ide) / dvd / voeding hergebruiken.

Nu heb ik dus de nieuwe onderdelen in m'n oude case gebouwd en tot mijn verbazing zet ik hem aan en alle koelers / ventilatoren gaan draaien, maar je raad het al GEEN beeld. Mijn monitor blijft op stand-by.

Ik heb er net even een andere monitor aan gehangen, maar die zegt ook 'No video Input'.

Kan ik concluderen dat mijn computer helemaal niet kaduuk was maar slechts mijn voeding? En kan het dat die met 2 compleet verschillende computers dus hetzelfde probleem geeft? 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Dan kun je wel achterhalen waar het probleem zat. Heb je al een andere voeding geprobeerd dan? Want met uitsluiten kom je er wel achter wat er stuk is.

Daarnaast zijn specs nog steeds erg makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 07-06-2007 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:12:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Dan kun je wel achterhalen waar het probleem zat. Heb je al een andere voeding geprobeerd dan? Want met uitsluiten kom je er wel achter wat er stuk is.

Daarnaast zijn specs nog steeds erg makkelijk.
Nee niet voeding gewisseld, ik ging er vanuit dat die nog goed was, ik wil even horen of dat probleem dat er geen beeld komt aan de voeding kan liggen. De hd's gaan spinnen, dvd-laadje werkt de koelers gaan aan, ventilator cpu gaan draaien de koeler van de videokaart gaat draaien, maar er komt dus geen video signaal uit de pc. Zowel niet bij de oude computer:

Amd Athlon XP 2600+
Epox 8dra+
3 x 512mb kingstong
Sapphire Radeon 9800 Pro

Als de nieuwe:

AMD Athlon 64 4400+ X2
Asus M2N-e SLI
2x 1GB Kingston pc5300
ASUS EN-8600GT

HD's / DVD aangesloten of niet maakt ook geen verschil

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

, ik wil even horen of dat probleem dat er geen beeld komt aan de voeding kan liggen.
Ja dat kan. Dat je geen beeld krijgt is eerder een gevolg dan een oorzaak. Daarom het advies om de troubleshooter door te lopen om zo het probleem te achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een nieuwe voeding erin gezet en het probleem blijft bestaan. Nu is alles dus nieuw behalve de case.

Ik heb nu alleen het moederbord, proc, geheugen en videokaart aangesloten. En ik krijg nog steeds geen beeld. Ik ga er morgen nog maar eens mee verder.

Ik heb nog wel één vraag over de atx stekker, ik heb een 24 pins stekker en een 24 pins aansluiting op het mobo. Alleen die 24 pins stekker bestaat uit 2 delen die je kan samenvoegen. een 20 pins deel en een 4 pins. Daarnaast is er nog een andere 4 pins aansluiting op het moederbord waar 12v, 12v en 2x grnd

Ik heb nu zowel de 24 (20+4) pins als die losse 4 pins aangesloten, dit stond ook zo in het boekje. Neem aan dat dat correct is? Mijn oude voeding had namelijk enkel een 20 pins stekker en die losse 4 pins.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is idd de juiste manier van aansluitien, het past ook niet op een andere manier als het goed is.

Mocht je systeem nog niet booten, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, dan moet je er wel achter kunnen komen welk onderdeel het probleem geeft.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

VGA-Kabel misschien stuk?

ARME AOW’er

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
lijkt me sterk.. dan is dat bij beide beeldschermen.
heb je een beeldscherm waarvan je het zeker weet dat die t doet?
zoiets eerst proberen en anders als het probleem toch aan die voeding lag is het niet te hopen dat de rest is doorgebrand... heb je je nieuwe moederbord enz. wel goed geconfigureerd?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In het geval van een vaste kabel, ja, maar als het een losse kabel betreft is dat natuurlijk heel goed mogelijk. :)

En de meeste schermen werken altijd met een losse kabel.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 08-06-2007 08:44 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is (deels) opgelost. Het Asus M2N-e SLI moederbord blijft hangen wanneer hij 2 gig aan geheugen ingeprikt heeft in de dual channel brackets. Ik weet niet of dat afhankelijk is van het merk geheugen maar ik las het bij een iemand anders ergens op internet. Mijn geheugen wordt overigens wel offlicieel door asus als Qualified aangeduidt.

Als het goed is moet na het flashen van de bios het een en ander verholpen zijn. Dat ga ik vanmidddag doen. Zal deze post dan nog wel even editten met de resultaten.
Pagina: 1