Computer doet niet meer aan "softpower off"

Pagina: 1
Acties:

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Een tijdje geleden heb ik een topic gepost over dat mijn computer het vertikte om een softpower off te doen en dat de computer als het ware gewoon doorstartte.
Na veel reacties gelezen te hebben, leek het te liggen aan acpi, wake on lan, wake on usb, etc, etc.
Echter na alle dingen uitgezet te hebben nog steeds nul resultaat.
Echter.... wat schetst mijn verbazing toen ik gisteren m'n computer weer eens uit wilde zetten!! Het werkte gewoon weer!!!
Dus ik bedenken wat ik nou veranderd had aan m'n configuratie.... Helemaal niets dus... Toen herinnerde ik me dat ik de laatste keer dat ik mijn computer uitzette (dat doe ik dus bijna nooit vanwege }:O}:O), ik volledig de spanning eraf had gehaald. Oftewel de stekker uit uit de voeding (kweet ook niet precies waarom ik dat deed maar goed) en een nachtje uit laten staan.
Btw: ik heb niet zo'n mooi schakelaartje op m'n voeding zitten waarmee ik 'm van de stroom af kan halen, dus daarom de stekker er helemaal uit).

Ik weet niet of dit ook bij anderen gaat werken met hetzelfde probleem, maar baat het niet, dan schaadt het niet!! En het is natuurlijk zowat het simpelste wat je kan doen. :)

Ik hoop dat het voor andere mensen ook gaat werken.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb windows opnieuw erop gezet en het werkte weer.

• Theguide
Mja... daar had ik geen zin in. Ik ben erg tevreden hoe windows draait nu. Als ik al m'n software opnieuw had moeten installeren was ik weer dagen bezig geweest. Software weer overal vandaan schrapen etc, etc. Ik ben blij dat het zo simpel opgelost is. Waarschijnlijk was het dus gewoon een voedingsprobleempje.

Verwijderd

In de meeste gevallen is dit idd. een windowsprobleem. Na een nieuwe installatie werkt het meestal goed. Maar na verloop van tijd, als de pc ook wel eens vastgelopen is, werkt het soms niet meer.

Dit verschijnsel komt bijvoorbeeld ook voor als je in je bios de optie 'Assign IRQ to VGA' op disabled zet.

Op de website van microsoft zijn hier patches voor te vinden.

• Theguide
Die patches zijn voor als je computer blijft hangen bij het afsluiten op het "u kunt nu de computer afsluiten" schermpje. Maar bij mij startte hij door. De voeding liet zich niet uitschakelen dus. Ik hoorde altijd wel een tik dattie zich wou uitschakelen, maar dat ging dan net niet goed en daardoor ging de computer gewoon weer aan.

Verwijderd

Ahh, toch iets ander probleempje dan ik dacht dus. ;)

Verwijderd

Je moet gewoon even een patch van Microsoft downloaden. Met Windows Update kan dat prima....

Nu zet mijn pc zichzelf weer uit. :) Eindelijk.

Jeroen.
Pagina: 1