Toon posts:

Vista internet

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem.
Ik heb windows vista geinstalleerd op een nieuwe PC en wil daarmee via mijn WLAN op het internet via een USB WiFi adapter (Asus 167g meen ik).
Het rare is dat ik met een toegekend IP adres geen probleem tegen kom, maar met een fixed IP 'unidentified network' te horen krijg en vervolgens geen internet access heb.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ruud

Verwijderd

Topicstarter
Dit is trouwens ivm downloaden/port forwarding.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-03 21:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoi Ruudje86,

Ten eerste welkom op GoT. *O*

ZOu je in het vervolg gebruik willen maken van de edit ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) button als je nog wat toe wil voegen aan je post :)

Heb je die melding "unindentifeid network" al eens door google heen gegooid :? [google=unidentified network + fixed ip] geeft namelijk nogal wat resultaten..

Maar ik neem aan dat je netjes alle IP gegevens in hebt gevuld :?

Verwijderd

Topicstarter
Jup ik heb gegoogled maar kon neit vinden...
IP gegevens kloppen, het heeft ook een tijdje gewerkt totdat ik van USB poort wisselde ivm praktische invulling van de slots... Maar ik neem aan dat dat niet uit moet maken, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Het uitschakelen van IPv6 werkte bij mij. Denk ik. Ik heb echt geen idee waar dit aan gelegen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
O nee, toch niet -_-
Een reboot en hij deed het weer niet.

*edit* Sorry nu deed ik het weer, twee keer posten. |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 08:21 ]

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:44
Heb je alles zoals DNS en vooral gateway ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
het werkt op de andere pcs wel... die gegevens heb ik gewoon overgenomen.
wel is het zo dat ik een vrij rare constructie heb waarbij mijn modem als router fungeert en mijn router eigenlijk vooral als draadloos verdeelstation. maar goed het heeft dus allemaal gewerkt...

Verwijderd

Topicstarter
pfff nu weer op een willekeurig moment een ip ingevoerd en hop hij doet het. dit is een heel vreemde constructie in vista!

*edit* en nu weer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 10:33 ]

Pagina: 1